Domov Elektromobilita Slováci idú opäť stavať autá. Skončí Patak Rodster fiaskom?

Slováci idú opäť stavať autá. Skončí Patak Rodster fiaskom?

Slováci opäť skúšajú šťastie v automobilovom biznise. Tento raz s malým retro autíčkom do mesta. Podarí sa im uspieť?

Inšpiráciou pre dizajn boli pre Patak Rodster klasické džentlmenské vozidlá z 30. rokov minulého storočia. Elegantne tvarované, ľahké a bez zbytočných komplikovaných prvkov. Presne také je aj toto kompaktné vozidlo umožňujúce vychutnať si jazdu s vetrom vo vlasoch. Skromné rozmery 3360 x 1360 x 1395 mm, malá čelná plocha, aerodynamický tvar, úzke kolesá s nízkym valivým odporom, ľahká konštrukcia a nízka hmotnosť (450 kg bez batérie) sa premietajú do relatívne dlhého dojazdu, ľahkého ovládania, ale najmä schopnosti zaparkovať na miesto vyhradené pre motocykle.

Patak Rodster

Prednej časti dominuje mriežka v štýle art deco s výrazným logom. Zadná časť je v tvare lodného chvosta. Ďalšími dizajnovými prvkami sú retro svetlomety a špajdľové kolesá, dostupné v chrómovom alebo matnom čiernom vyhotovení. Čistému, intuitívnemu a v benzínovej verzii dokonca analógovému interiéru dominuje drevená prístrojová doska a kožené sedadlá.

Patak Rodster

Pohonom nediskriminuje

Patak Rodster s pohonom zadných kolies bol navrhnutý ako plne elektrické vozidlo alebo vozidlo s benzínovým motorom. K dispozícii budú dve elektrické verzie s dojazdom 100 alebo 250 km. Na ich nabitie postačí jednoduchá domáca 230V zástrčka a 4 až 9 hodín, podľa veľkosti batérie. Tá môže mať kapacitu 10 alebo 20 kWh. Výkon elektromotora je v oboch prípadoch 15 kW. Elektrické modely majú maximálnu rýchlosť 130 km/hod, variant so spaľovacím motorom a automatickou prevodovkou typu CVT bude uháňať rýchlosťou najviac 125 km/hod. Výkon benzínového motora je 15 kW, objem nádrže 35 litrov a odhadovaná spotreba benzínu 5,6 l/100 km.

Patak Rodster

Na riadenie tohto automobilu bude postačovať vodičské oprávnenie B/B1. Rodster je určený do všetkých klimatických podmienok a dodáva sa so strechou alebo bez nej. Verzia Rodster so strechou je vybavená kúrením a za príplatok klimatizáciou, zatiaľ čo verzia s otvorenou strechou je vybavená ochranou proti dažďu. Rodster poskytuje sedenie pre 2 osoby a batožinový priestor s objemom 200 litrov v elektrickom modeli.

Patak Rodster

Patak Rodster je už možné rezervovať za poplatok 500 €. Základná cena začína na sume 16 900 € za benzínovú verziu, elektrická sa predáva od 22 900 €. Vyrábať sa začne na prelome rokov 2023/2024 vo Vrbovom.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!