Domov Elektromobilita Lopata sa ešte nikdy neviezla štýlovejšie. Renault 4EVER Trophy myslí na všetky...

Lopata sa ešte nikdy neviezla štýlovejšie. Renault 4EVER Trophy myslí na všetky nástrahy terénu

Foto: Renault

Renault na autosalóne v Paríži odhaľuje modernú, elektrickú verziu svojho ikonického Renaultu 4. Novinka v podobe dobrodružného showcaru naznačuje dizajnový smer, ktorým sa Renault bude uberať v prípade pripravovaného elektrického SUV segmentu B.

Renault 4 je s viac ako 8 miliónmi predaných kusov vo viac ako 100 krajinách francúzskou automobilovou legendou. Francúzi s príchodom masívnej elektrifikácie stratégie Renaulution plánujú obnoviť označenie Renault 4 a Renault 5. Automobilka týmto spôsobom čerpá zo svojej slávnej minulosti, aby lepšie elektrifikovala svoju budúcnosť. Renault 4EVER Trophy je toho jasným príkladom.

Renault 4EVER Trophy

Outdoor retro dizajn

Hlavné vlastnosti pôvodného vozidla boli oživené v podobe siluety s výraznou kapotou, nárazníkom a charakteristickou šikmou zadnou časťou, lichobežníkovými bočnými oknami so zaoblenými rohmi umiestnenými tesne nad zadnými kolesami a holými bokmi. Tento retro štýl sa harmonicky prelína so zvyškom inak sofistikovaných a technologických línií.

Renault 4EVER Trophy

Renault 4EVER Trophy s dĺžkou 4160 mm, šírkou 1950 mm a výškou 1900 mm má moderne prepracovanú masku chladiča. Pôvodná široká horizontálna mriežka chladiča Renaultu bola vylepšená o okrúhle Matrix LED svetlá. Strieborná karoséria s výrazným oplastovaním a fialovými prvkami na streche, pružinách odpruženia a emblémoch kolies má dobrodružný nádych. Kapota má otvory vzduchu, ktoré výrazne zlepšujú účinnosť chladiča umiestneného v strede.

S rezervnou pneumatikou umiestnenou na streche na nosiči vyrobenom z uhlíkových vlákien a lopatou s vyslobodzovacími doskami na hornej časti zadných dverí je auto pripravené riešiť každú ošemetnú situáciu v teréne. Spodná časť bola vystužená, aby poskytla väčšiu ochranu batérii umiestnenej v strede šasi. Koncept stojí na 19-palcových kolesách. Každé z nich má kompresor, ktorý sa dá ľahko nastaviť zvnútra auta, aby sa prispôsobil tlak v pneumatikách terénu.

Renault 4EVER Trophy

Dostane sa do výroby

Renault 4EVER Trophy pripravuje pôdu pre budúce plne elektrické SUV segmentu B, ktoré sa bude cítiť pohodlne na mestských aj vidieckych cestách. Podobne ako Renault 5 bude vyrobený s použitím novej platformy CMF-BEV pre elektrické vozidlá segmentu B. Postavenie budúcich modelov Renault 5 a Renault 4 na trhu bude podobné ako pri modeloch Clio a Captur. Budúci Renault 4 sa bude vyrábať vo Francúzsku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDotykové obrazovky – skvelý sluha alebo nebezpečný pán?
Nasledujúci článokSlováci idú opäť stavať autá. Skončí Patak Rodster fiaskom?