Domov News Nevere neuniknete. Za sekundu prejde dĺžku futbalového štadióna

Nevere neuniknete. Za sekundu prejde dĺžku futbalového štadióna

Najrýchlejším elektromobilom na svete je chorvátsky superšport, v ktorého prototype sa takmer prizabil Richard Hammond.

Na internete nájdete množstvo videí, ktoré dokazujú, ako fenomenálne rýchly Rimac Nevera je. Jeho absolútna najvyššia rýchlosť však doteraz nebola úplne preskúmaná. Špekulácie a dohady ukončil až Miro Zrnčević, hlavný vývojový a testovací jazdec Rimacu, ktorý na nemeckej rýchlostnej trati preukázateľne dosiahol rýchlosť 412 km/h.

Rimac Nevera sets the EV Top Speed World Record!

Odblokujte obmedzovač, prosím…

Každý automobil je vybavený elektronickým obmedzovačom rýchlosti na 352 km/h. Maximálku Rimac svojim zákazníkom odblokuje len na špeciálnych firemných podujatiach, aby boli dodržané všetky bezpečnostné opatrenia.

Na videu je vidieť úplne bežný sériový kus, automobil nebol nijak špeciálne upravovaný. Prítomný boli inžinieri z Michelinu, aby pred jazdou skontrolovali stav pneumatík, ktoré Nevera sériovo obúva. Na presné meranie rýchlosti bolo do auta nainštalované zariadenie Racelogic V-Box založené na GPS.

Kráľ zatiaľ ostáva neohrozený

Pokúsi sa Rimac v budúcnosti pokoriť tento rekord? Pravdepodobne áno, avšak zrejme si bude držať odstup od Bugatti. Najrýchlejším sériovo vyrábaných automobilom sveta zostáva Bugatti Chiron Super Sport, ktorý v roku 2019 dosiahol rýchlosť 490 km/h. Keďže spoločnosť Rimac začala s Bugatti spolupracovať, javí sa ako vysoko nepravdepodobné, že by koncern VW dovolil mladej chorvátskej firme ohroziť rekord Chironu.

BUGATTI Chiron breaks through magic 300mph barrier

Parametre z iného sveta

Rimac Nevera vznikne v limitovanom počte 150 kusov. Štyri elektromotory, každý na jednom kolese, dosahujú kombinovaný výkon 1914 koní a 2360 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje v priebehu 1,85 sekundy. Rýchlosť 300 km/h dosiahne za 9,3 sekundy. Chuťovkou tohto elektromobilu je tzv. virtuálny tréner, ktorý pomocou dvanástich senzorov, trinástich kamier a štyroch radarov od spoločnosti NVidia dokáže analyzovať pretekársky okruh a ukázať vodičovi ideálnu jazdnú stopu.

Rimac Nevera

Nájdu sa vyzývatelia?

Na svete nie je vyzývateľov Rimacu veľa. Lotus Evija dosahuje maximálnu rýchlosť okolo 330 km/h. Pininfarina Battista je na tom s maximálkou 350 km/h lepšie, ale na Neveru to stále nestačí. Ani japonský Aspark Owl s maximálkou 400 km/h nie je stavaný na to, aby dokázal ísť rýchlejšie ako Rimac. Druhá generácia Tesly Roadster by tiež mohla za určitých podmienok atakovať hranicu 400 km/h. Väčšina výrobcov sa však v prípade elektromobilov sústreďuje na úplne iné parametre ako na najvyššiu dosiahnutú rýchlosť. Rozumieme však, že rýchlosť nad 400 km/h je vecou obrovskej prestíže.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMcLaren chystá konkurenta pre Taycan, potom príde…
Nasledujúci článokHyundai Grandeur – 300 koní v jednom z najzaujímavejších sedanov súčasnosti

1 COMMENT

  1. […] Pre väčšinu z vás je, pravdepodobne, táto malá automobilka úplne neznáma. Niet sa čomu diviť, veď založená bola len v roku 2013. Teraz spoznávame len druhý model z jej portfólia. Prvým modelom z dielne Drako Motors bol 4-dverový čisto elektrický superšport Drako GTE. Teraz si pre nás v slnečnej Kalifornii pripravili taktiež elektromobil, avšak s karosériou SUV. Najväčším lákadlom Drako Dragon je brutálny výkon, ktorý dáva zabrať aj hyperšportom. […]

Comments are closed.