Nový generálny riaditeľ automobilky McLaren a zároveň bývalý technický riaditeľ Ferrari Michael Leiters povedal, že britská firma zatiaľ neuvažuje o čisto elektrickom superaute. Rozmýšľajú však o elektrickom modeli, ktorý by konkuroval Porsche Taycan. Elektrický superšport zatiaľ nepríde, ale fanúšikovia SUV sa majú na čo tešiť.
V rozhovore pre Auto Express Leiters prezradil, že pri prevzatí vedenia od bývalého generálneho riaditeľa spoločnosti McLaren Mikea Flewitta nebol vystavený žiadnym šokom. Leiters povedal: „Niektoré veci boli horšie, niektoré lepšie.” Leiters potvrdil, že očakával isté nedostatky, na ktorých musia spoločne s tímom zapracovať.
„Od svojho tímu som počul, že v minulosti sme akceptovali nevyzretý produkt, uviedli sme ho na trh a dodali sme ho zákazníkom. Artura bol prvý projekt, kde sme to neurobili. Videli sme, že auto nie je vyspelé, a tak sme zastavili dodávky. Toto ohrozilo finančnú situáciu spoločnosti, ale myslím si, že to bolo veľmi dôležité.“
Chcú priniesť najskôr úžitok
Zatiaľ čo motoršport a superšportové vozidlá zostanú jadrom produktovej stratégie McLarenu, Leiters chce spoločnosť viesť aj do jej elektrifikovanej budúcnosti. Táto budúcnosť už začala s hybridným modelom Artura. Zatiaľ čo zrejmým ďalším krokom McLarenu sa má stať výroba elektrického superšportu, ktorý chce konkurovať Lotusu Evija, Leiters sa domnieva, že technológia ešte nie je dostatočne pokročilá. Namiesto toho má v úmysle poveriť svoj tím, aby sa zameral na konvenčnejšie elektrifikované vozidlá.
„Táto technológia je oveľa vyspelejšia a umožňuje nám prispôsobiť ju tak, aby mala viac životného štýlu a viac úžitkový účel”. Leiters tvrdí, že pre McLaren by mal zostať cieľ aktuálne priniesť na trh vozidlo, ktoré prinesie úžitok pre viacero pasažierov. Preto sa sústredia na vývoj konkurencie pre už spomínaný model Porsche Taycan.
Následne príde elektrický superšport
Akýkoľvek elektrický model musí spĺňať prísnu filozofiu značky v oblasti ľahkej váhy a dynamickej DNA. McLaren si kladie za cieľ nastaviť cenovku každého modelu na aspoň 200 000 libier. Túto cifru považujú za tú, ktorá by podľa Leitersa mala predstavovať vstupný bod k vlastníctvu McLarenu. „Musíme sa zamerať na ziskovosť, nie na objem,” povedal.
Na realizáciu svojej stratégie si Leiters tiež dobre uvedomuje, že potrebuje schopného technologického partnera. Povesti o tom, že automobilka Audi kúpi McLaren, však kategoricky odmietli. Napriek tomu sa očakáva, že BMW, ktoré pomohlo McLarenu s vývojom hybridného pohonu Artura, je otvorené rozširovaniu svojho vzťahu s McLarenom.