Automobilka Citroën nám začiatkom marca na autosalóne v Ženeve predvedie tretiu generáciu modelu Berlingo.

Už je to 22 rokov, odkedy Francúzi uviedli na trh svoj prvý model Citroën Berlingo. Od tejto doby, konkrétne od roku 1996, ich bolo predaných približne 3,3 milióna kusov. Druhá generácia bola dostupná od roku 2008, ktorej dodnes bolo predaných 1,7 milióna kusov. Mnohí z vás si povedia, že konkurenčné značky už veľmi dávno predbehli spomínaný model v predajoch a dopyte.

Paradoxne je pravda niekde inde. V roku 2017 sa predal rekordný počet vozidiel Citroën Berlingo. Ich množstvo sa vyšplhalo až na 165 000 predaných vozidiel. K Berlingu si počas jeho dlhoročnej existencie našlo cestu niekoľko typov užívateľov. Niektorí hovoria o ňom ako o dodávke, iní ako o MPV. Dá sa však povedať, že pri tomto modeli môžeme vidieť oboje naraz a považovať ho za kríženca týchto dvoch druhov.

Dizajn nového Berlinga bude niesť množstvo prvkov a ideí z iných modelov značky Citroën. Farebné dizajnové doplnky, tmavý predný stĺpik, respektíve vertikálne rozloženie svetlometov do troch úrovní, prináša úplne nový pohľad na Berlingo. Taktiež bočné strany vozidla sú vybavené ochrannými kapsulami AirBump, ktoré boli použité už pri modeli C4 Cactus. Vonkajší dizajn bol doplnený o štýlové prelisy na blatníkoch. Pozoruhodný je aj unikátny tvar bočných okien. Auto je vybavené dvojicou elektricky ovládateľných bočných posuvných dverí so sťahovateľnými oknami. Zadná časť disponuje veľkými výklopnými dverami so samostatne otvárateľným oknom.

Tretia generácia Berlinga sa bude vyrábať rovno v dvoch veľkostných verziách.

V prvom prípade to bude základná verzia s označením M a druhá možnosť je predĺžená verzia XL. V oboch verziách je možné si zvoliť 5 alebo 7 miestny variant. Model sa vyznačuje novou upravenou platformou EMP2. Táto nová platforma, ktorá už bola použitá v širokej škále osobných vozidiel koncernu PSA, prináša pohodlnejšiu jazdu, menší polomer otáčania, 19 nových asistenčných systémov (monitoring jazdných pruhov, hill-holder, cúvacia kamera, autonómne brzdy…) nižšiu hmotnosť, nižšiu spotrebu a v neposlednom rade aj väčší priestor v kabíne. Taktiež je prínosom najnovšia 8-stupňová automatická prevodovka EAT 8, ktorá sa v súčasnosti umiestňuje do vozidiel s naftovým motorom BlueHDi a benzínovým PureTech. Prevodovka má zabezpečiť nižšiu spotrebu paliva až o 7% v porovnaní s predchádzajúcim typom EAT6.

Ak by sme hľadali výrazné rozmerové odlišnosti voči predchádzajúcej generácii, tak len márne, pretože sú minimálne. Dĺžka nového Berlinga vo verzii M je 4400 mm, čo je v skutočnosti iba o 20 mm viac. Rozmer šírky vozidla bol zachovaný a predstavuje 1810 mm. Výška vozidla 1850 mm bola znížená o 12 mm. Dĺžka verzie XL predstavuje 4750 mm, čo je o 350 mm viac ako u základnej verzie M.

K lepšiemu komfortu z jazdy prispieva aj nová multimediálna stránka interiéru, vďaka head-up displeju a vysunutému 8 palcovému monitoru. Vozidlo je vybavené niekoľkými systémami konektivity ako sú Apple CarPlay alebo Android Auto. Interiér Berlinga v štandarde disponuje rôznymi využiteľnými maličkosťami ako sú zásuvky pod sedadlami, držiaky na smartfón či úložné priestory na dokumenty. Taktiež je možné  si za príplatok doplniť interiér o 92 litrové strešné úložné priestory s nosnosťou 10 kg. Všetky tri zadné sedadlá sú samostatne vyberateľné a novinkou je aj možnosť vybrania spolujazdcovho sedadla. Zmenou prešiel aj batožinový priestor. Nový majiteľ sa môže tešiť zo 775 litrového objemu kufra, ktorý je o 100 l väčší v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

Novinky nachádzame aj pod kapotou tohto modelu.

V benzínovej verzii bude Berlingo tretej generácie poháňané 3-valcovým 1,2 litrovým PureTech motorom s výkonom 82 resp. 92 kW. Naftová verzia bude poháňaná 4-valcovým BlueHDi motorom s obsahom 1,5 litra a výkonom 56,74 a 96 kW.

Nový Citroën Berlingo tretej generácie bude uvedený na trhu v druhej polovici roka 2018. Odhalený bude na autosalóne v Ženeve začiatkom marca.

Citroën Berlingo (2018-2021) More Practicality and Comfort

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBack in time : Brabus CLK K8
Nasledujúci článokAgent 007 sa zbavuje svojho Astona!