Domov News Donkervoort F22 je najľahší superšport na svete

Donkervoort F22 je najľahší superšport na svete

Holandský malosériový výrobca športových vozidiel Donkervoort predstavil nový model s označením F22.

Pod vedením výkonného riaditeľa Denisa Donkervoorta, syna zakladateľa značky Joopa Donkervoorta, vytvorila rodinná holandská značka superauto, ktoré prekonáva predchodcu s názvom D8 GTO v každej oblasti, od konštrukcie až po dizajn. S výkonom 500 koní a hmotnosťou iba 750 kg kombinuje Donkervoort F22 neokukaný dizajn, odhalené predné kolesá, absolútnu rýchlosť a jazdecký zážitok do použiteľného superauta na každý deň.

Obrovské preťaženie v zákrutách

Donkervoort F22 má vďaka hybridnej konštrukcii podvozka z oceľových rúr a uhlíkových vlákien dvojnásobnú torznú tuhosť. Aj vďaka tomu je automobil schopný dosiahnuť v zákrutách preťaženie vyše 2 g. S hmotnosťou len 750 kg sa stáva najľahším dvojmiestnym superšportiakom s homologizáciou do bežnej premávky na svete. Zaujímavosťou je, že plánovaná 50-kusová séria bola vypredá už po zverejnení prvých náčrtov vozidla. Na základe tohto obrovského záujmu sa plánovaná produkcia zvýšila na 75 kusov.

Ekologicky aj s päťvalcom

Denis Donkervoort ako skúsený pretekár požadoval od nového automobilu ešte väčšiu rýchlosť na okruhoch, lepší komfort na cestách a väčšiu praktickosť založenú na bezpečnejšom a silnejšom aute. Zároveň produkuje automobil aj menej emisií. Napriek tomu, že ho poháňa päťvalec od Audi s výkonom 500 koní, s ktorým dokáže toto vozidlo cestovať rýchlosťou až 290 km/h, vďaka nízkej hmotnosti dosahuje emisie podľa WLTP len 163 g/km. To je o 28 gramov menej ako jeho predchodca, ktorý bol ľahší o 55 kg.

Päťstupňový manuál

Výkon na zadné kolesá prenáša päťstupňová manuálna prevodovka. Vŕtanie a zdvih päťvalcového motora od Audi zostali nezmenené. Naďalej má kompresný pomer 10,0:1, aby poskytoval množstvo krútiaceho momentu už od veľmi nízkych otáčok. Veľký krútiaci moment od nízkych otáčok v kombinácii s ultraľahkou hmotnosťou vozidla znamená, že F22 dokáže využiť efektívnosť päťstupňovej prevodovky.

Diferenciál Torsen

Podobne ako v prípade Pragy Bohema, aj tu bolo všetko podriadené dosiahnutiu nízkej hmotnosti. Okrem úspory najmenej 12 kg oproti šesť alebo sedemstupňovej prevodovke, kratšia päťstupňová prevodovka znamená, že F22 môže mať motor uložený ďalej vzadu, čím sa optimalizovalo vyváženie a ovládateľnosť celého vozidla. Prevodovka s krátkymi dráhami radenia ponúka vypínateľnú funkciu automatických medziplynov. Prevodovka a motor sú spojené prostredníctvom samosvorného diferenciálu Torsen uloženému v novom puzdre, ktorý už nevyžaduje dodatočný chladiaci systém pre jazdu na trati. Nové puzdro je pevnejšie a pomáha minimalizovať hluk hnacej sústavy v priestore pre cestujúcich. F22 si zachováva viacstupňový systém riadenia trakcie svojho predchodcu.

Adaptívny podvozok

Donkervoort F22 používa adaptívne tlmiče s hydraulicky nastaviteľnou svetlou výškou v rozsahu 35 mm a brzdy AP Racing s oceľovými kotúčmi. V porovnaní s predchádzajúcim modelom sú ľahšie o 10 kg a majú o 30 % lepší brzdiaci účinok. Štandardný zliatinový dik má hmotnosť 12 kg, príplatkový kovaný zliatinový disk váži 8 kg a disk z uhlíkových vlákien má hmotnosť iba 5,4 kg.

Automobil dostal názov F22 po prvej dcére Denisa Donkervoorta, Filippe, ktorá sa narodila 22. mája 2022. Pre európsky trh je stanovená cena 245 000 eur bez dane.

The lightest supercar in the world // Donkervoort F22 - Launch Event

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLightyear 0 prejde 11 tisíc kilometrov úplne zdarma
Nasledujúci článokCeny jazdených vozidiel u obchodníkov rastú, najmenej však v autobazároch