Domov News BMW M5 CS je ako výbuch sopky

BMW M5 CS je ako výbuch sopky

BMW M5 CS

Ultimatívny super sedan je presne to, čo potrebujeme v týchto časoch. Apokalyptický únik z reality s najvýkonnejším BMW M v dejinách. A zrejme aj s tými najvzrušujúcejšími zadnými sedadlami v histórii automobilového priemyslu.

Špeciálna edícia modelu BMW M5 CS sa od vozidiel M5 Competition odlišuje doplnkami vo farbe Goldbronze a viacerými doplnkami karosérie z karbónu. Spomínaná farba sa objavuje aj na okolí obličiek mriežky chladiča, na znaku M5 CS, na predných blatníkoch, na veku batožinového priestoru aj na 20-palcových kovaných diskoch kolies z ľahkých zliatin.

BMW M5 CS

Karbónový kožuch

Kapota je vytvorená z ľahkého kompozitu a jej súčasťou sú aj výduchy z karbónu. Predný spojler, vonkajšie kryty spätných zrkadiel pripomínajúce BMW M8, dodatočný zadný spojler na veku batožinového priestoru a zadný difúzor, to všetko je vyrobené z uhlíkových vlákien. Okrem aerodynamickej funkcie prispievajú tieto prvky k zníženiu hmotnosti oproti modelu M5 Competition o približne 70 kg. Konštruktérom sa podarilo znížiť hmotnosť aj rozumnou redukciou odhlučnenia. Športové výfukové potrubie so štvoricou koncoviek vyzerá ešte presvedčivejšie ako v prípade modelu Competition.

Športové sedadlá vpredu aj vzadu

BMW M5 CS je luxusný sedan bez kompromisov pri možnostiach každodenného využitia a zároveň aj vysoko výkonné športové vozidlo s priestorom pre štyroch cestujúcich. Usporiadanie interiéru so štyrmi samostatnými škrupinovými sedadlami s nádychom pretekárskych automobilov patrí medzi najväčšie lákadlá tohto auta. Sedadlá M Carbon vpredu so zabudovanými opierkami hlavy a osvetlenými logami M5 pomáhajú znížiť hmotnosť a výrazne tvarované boky sedadla poskytujú pevnú bočnú oporu aj pri ostrej športovej jazde. Výnimočný je aj vzhľad sedadiel. Sedadlá pokrýva čierna koža Merino s jemnými pórmi, pričom všetky štyri dostali červené doplnky vo farbe Mugello Red. Opierky hlavy skrášľuje obrys legendárneho okruhu Nürburgring. Výška sedadla nad podlahou, sklon a dĺžka sedáku aj sklon operadla sedadiel sa dajú nastavovať elektronicky, šírka operadla zase pneumaticky. Sedadlá sú štandardne vyhrievané, sedadlo vodiča má aj pamäťovú funkciu.

V interiéri sa nachádzajú ďalšie detaily, ktoré zvyšujú exkluzivitu a športové zameranie. Volant dostal čalúnenie Alcantarou a jeho perforovaná stredová značka s červeným pozadím predstavuje ďalší klasický dotyk motoršportu. Pádla pod volantom sú vyrobené z uhlíkových vlákien. Alcantara sa potom použila aj na čalúnenie stropu. Pevný ľahký kryt sa nachádza na stredovej konzole, kde zvyčajne býva otváracie veko. Jeho čalúnenie kožou dopĺňa dvojité červené prešívanie. Tento kryt, spolu s absenciou schránky, prispievajú k výraznému zníženiu hmotnosti.

BMW M5 CS

Podvozok

Ďalšie úpravy nastavenia podvozka, dôsledné znižovanie hmotnosti a špeciálne okruhové pneumatiky sa postarali o to, že BMW M5 CS získalo výnimočnú úroveň obratnosti, čo sa prejaví v nenapodobiteľnom zážitku z jazdy. Pohon všetkých kolies M xDrive umožňuje, aby sa jazdné vlastnosti upravovali od nastavenia s pohonom všetkých kolies, pričom výkon smeruje predovšetkým na zadné kolesá, až po čistý pohon zadných kolies bez zásahov stabilizačného systému. Automobil tak skúseným vodičom poskytne krásne jazdné vlastnosti a nefalšovanú radosť z jazdy bez toho, aby musel vysoko výkonný sedan robiť kompromisy vo svojich každodenných praktických vlastnostiach.

BMW M5 CS

M5 CS využíva podvozok z modelu Competition — už aj to bola tuhšia verzia štandardného BMW M5 s úpravami odpruženia, zavesenia a stabilizátorov. Súčasťou úprav bolo aj zníženie svetlej výšky o 7 mm a použitie tlmičov vyvinutých pre model M8 Gran Coupé. Spolu s vyšším pohodlím jazdy, zvlášť počas cestovania vysokou rýchlosťou na diaľniciach, dokážu tieto tlmiče znížiť aj zmeny zaťaženia kolies, čím sa výrazne zvýši ovládateľnosť na limite. Výsledkom sú precíznejšie reakcie pri ostrom jazdení na okruhu pri zachovaní každodennej intuitívnej ovládateľnosti.

Špecialisti z divízie BMW M upravili uloženie odpruženia na prednej aj zadnej náprave modelu M5 CS a zmenili ovládanie tlmičov. Tieto opatrenia brali do úvahy nižšiu hmotnosť vozidla, vyšší výkonový potenciál pneumatík a sú naladené podľa upravenej dynamiky vozidla. Nový model BMW M5 CS štandardne jazdí na zmiešaných ultra športových okruhových pneumatikách Pirelli P Zero Corsa s rozmermi 275/35 R 20 vpredu a 285/35 R 20 vzadu, ktoré sú obuté na 20-palcových kovaných diskoch kolies z ľahkých zliatin.

Vypínateľný pohon všetkých kolies

Vodič si môže individuálne nastaviť systém pohonu všetkých kolies M xDrive a všetky prvky jazdnej dynamiky tak, aby auto získalo ním požadované jazdné vlastnosti. Vodič môže okrem toho upravovať aj rozdelenie výkonu medzi kolesá prednej a zadnej nápravy ako aj nastavovať reakcie stabilizačného systému. Taktiež je k dispozícii voľba medzi pohonom 4WD a 4WD Sport, prípadne pohonom čisto zadných kolies 2WD. Skúsení vodiči si tak užijú zážitok z jazdy, ktorý poskytovali minulé generácie modelu BMW M5 vrátane ovládateľnosti v tej najčistejšej forme bez asistenčných systémov, ktoré by kontrolovali zadnú časť vozidla. A to bude veľká zábava.

Tri režimy jazdy

Adaptívny podvozok ponúka jazdné režimy COMFORT, SPORT a SPORT+. Nastavenie COMFORT sa zameriava na dosiahnutie všestranného každodenného využitia. Režim SPORT obmedzuje vzájomné pohyby kolies a karosérie, čím vytvára priamejší kontakt s vozovkou, no stále si udržiava dostatok komfortu. Toto nastavenie sa dokonale hodí na športové jazdenie po okresných cestách a poskytuje ideálne vlastnosti pre jazdenie po Severnej slučke okruhu Nürburgring. Režim SPORT+ prináša maximálny dynamický výkon na jemnom asfalte s minimálnymi vzájomnými pohybmi kolies a karosérie. V tomto prípade vodič veľmi intenzívne precíti spojenie s vozovkou. Ide tak o najlepšie nastavenie pri posúvaní limitov na pretekárskych okruhoch s hladkým asfaltom.

Brzdy

Karbónovo keramické brzdy poskytujú automobilu vynikajúcu brzdnú silu. Šesťpiestikové pevné strmene vpredu a jednopiestikové plávajúce strmene vzadu nesú logo M a štandardne majú povrch nalakovaný na červeno, na požiadanie môžu dostať lak vo farbe Goldbronze. Brzdy M karbónovo keramické brzdy sú o 23 kilogramov ľahšie ako brzdy M Compound na modeli BMW M5 Competition. Vyznačujú sa znížením neodpružených a zotrvačných hmôt, čo prospeje k lepšej dynamike jazdy a komfortu pruženia. Brzdy ponúkajú vyšší výkon, lepšiu odolnosť voči vädnutiu a zároveň aj vyššiu teplotnú stabilitu. Taktiež lepšie čelia opotrebeniu.

Motor

BMW M5 CS je exkluzívnou vlajkovou loďou v ponuke vozidiel BMW M a poháňa ho najvýkonnejšia pohonná jednotka od divízie BMW M GmbH v histórii. Motor V8 s objemom 4,4 litra dodáva vďaka technológii M TwinPower Turbo výkon 635 koní pri 6 000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 750 N.m. v rozsahu 1 800 až 5 950 ot./min. Vysokootáčková charakteristika 8-valcového motora, ktorého otáčky hraničia až pri hodnote 7 200 ot./min., pramení z motoršportu a obstaráva očarujúcu silu spolu s mimoriadnym nárastom výkonu. Vlastnosti motora sa dajú tlačidlovým ovládačom upravovať zo základného režimu EFFICIENT do režimov SPORT a SPORT+, pričom posledné dva menované zrýchľujú reakcie motora na pohyby plynového pedálu.

Vďaka prevodovke M Steptronic so softvérom Drivelogic dokáže BMW M5 CS šprintovať z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, čo je o 0,3 sekundy rýchlejšie, ako to zvládne model Competition. M5 CS potrebuje na dosiahnutie rýchlosti 200 km/h iba 10,4 sekundy, čo je o 0,4 sekundy rýchlejšie ako M5 Competition. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 305 km/h.

BMW M5 CS využíva rovnaké silentbloky motora ako Competition. Motor V8 spolupracuje s upravenými turbodúchadlami a využíva maximálny vstrekovací tlak 350 baru. Umožňuje to kratšie vstrekovacie časy a lepšie rozptýlenie paliva, čo vedie k rýchlejším reakciám motora a k účinnejšej príprave zmesi. Úpravami prešli aj mazanie a chladenie vrátanie olejovej vane s malou prednou nádržou a nepriame plnenie chladiaceho systému, čo je mimoriadne efektívne a zároveň zaberá málo priestoru. Mazanie využíva plne variabilné elektronické ovládanie olejového čerpadla. Bolo navrhnuté tak, aby zvládlo aj jazdy na pretekárskom okruhu, kde môžu pôsobiť veľmi veľké sily pozdĺžneho a priečneho zrýchlenia.

Výfuk

Športový výfukový systém modelu M5 CS vydáva emotívne vzrušujúci špeciálny zvuk, ktorý podčiarkuje lineárny nárast výkonu motora a jeho hlad po otáčkach. Dvojvetvový systém ovládaný klapkami bol navrhnutý tak, aby zvýraznil zvuk motora a poskytol športovejšie a čistejšie reakcie a zároveň vyhovoval požiadavkám na každodenné jazdenie. Vonkajší zvuk je oveľa výraznejší, pokrýva širšie rozpätie a má vzrušujúcejší charakter, čím počas zážitku z jazdy vyvoláva silnejšie emócie. Zvuk vydávaný modelom BMW M5 CS sa mení v závislosti od toho, ktorý z režimov motora je práve nastavený. Charakteristický zvuk motora sa prejaví predovšetkým v režime SPORT+. Pomocou tlačidla M Sound Control môže vodič zvuk motora kedykoľvek zjemniť a stlmiť.

The first-ever BMW M5 CS.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠtyri tipy ako jazdiť s plug-in hybridným vozidlom počas zimných mesiacov
Nasledujúci článokTesla Model S prichádza s faceliftom. S klasickým volantom sa rozlúčte