Nový model pod záštitou francúzskej automobilky Peugeot prinesie zo sebou nielen zaujímavé meno, ale aj výrazný dizajn.

V zásade ide o revitalizovaný Peugeot Partner. Samozrejme, konštruktéri a dizajnéri sa postarali o to, aby nové vozidlo dostalo svojrázne a nové dizajnové prvky ako v interiéri, tak aj v exteriéri. Napríklad symetrický skosené okraje, ktoré vpredu a vzadu ohraničujú dvere a okná, predstavujú jednu z najviditeľnejších zmien. Celkovo Rifter vyzerá o niečo športovejšie ako jeho predchodca v podobe Partneru.

Exteriér

Predok dostal moderný nádych a efekt robustnosti. V strede charakteristickej masky chladiča je umiestnený lev a LED diódy dotvárajú celkový dojem pohľadu šelmy. Vzadu sa zasa nachádzajú obrovské kufrové dvere, ktoré po otvorení ponúkajú štedrý úložný priestor. Svetlá s tromi pazúrmi” sú umiestnené aj na zadnej strane.

Rifter určite prevzal niektoré prvky zo segmentu SUV – zvýšenú svetlú výšku, šikovnú ochranu prahov dverí, veľké kolesá, predný a zadný kryt podvozku. V podstate spája v sebe všetko, čo taký obyčajný smrteľník potrebuje. Na jednej strane je celkom kompaktné do mesta na každodenné jazdenie, druhá strana zas podtrhuje jeho výkon, ktorý by postačil na nejaké to vyšantenie sa a do tretice sa vyžíva aj v takých náročnejších” výletoch do prírody, ktoré niekedy končia blatom aj na čelnom skle.

Interiér

Obľúbené interiérové usporiadanie Peugeot i-Cockpit si našlo svoje miesto pomocou čistých línií a revolučnej kvality prevedenia aj v tomto aute. Peugeot sa v tomto nezaprie, a tak aj Rifter ako horúca novinka ponúka kompaktný volant pre lepšie uchopenie a manipuláciu, 8-palcovú dotykovú obrazovku v dosahu ruky a head-up displej, ktorý dostal farebnú obrazovku pre lepšiu viditeľnosť.

Vychytávku v niektorých verziách predstavuje záložná elektrická brzda, ktorá uvoľňuje priestor na stredovej konzole, čím sa priestor môže využiť ako odkladacia schránka.

GT Line

Túto verziu Rifteru od obyčajného” modelu odlišuje hlavne kožený volant, prvky palubnej dosky v hnedej farbe, osobité čalúnenie alebo šachovnicové usporiadanie budíkov. Takisto aj zvonka potešia čierne časti vo farbe Noir Onyx ako sú kryty spätných zrkadiel, strešné nosiče, orámovanie mriežky chladiča a okrasné prvky v bočných lištách. Medené nápisy GT Line na predných blatníkoch a na kufrových dverách sú samozrejmosťou.

Pôžitok z jazdy

Automobil dostal platformu EMP2, ktorú dnes využíva väčšina vozidiel z francúzskeho koncernu. Peugeot sa chváli tým, že Rifter údajne ponúka kombináciu komfortu a jazdných vlastností, aká v tomto segmente ešte nebola. Nápravy a riadenie majú špecifické nastavenie. O jazdné vlastnosti sa stará predná náprava Pseudo McPherson a zadná náprava s deformovateľnou priečkou.

Advanced Grip Control je voliteľná výbava, ktorá v spojení s pneumatikami od Michelinu umožňuje nepretržitú priľnavosť kolies. Spája sa aj s funkciou Hill Assist Descent Control (HADC), ktorá samostatne dodržiava primeranú rýchlosť pri klesaní vozidla. Obrovským plusom je, že medzi voliteľnou výbavou je aj možnosť pohonu všetkých štyroch kolies.

Ponúkaná motorizácia

Benzínový motor 1.2 PureTech je k dispozícii v dvoch verziách:

PureTech 130k S&S s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8 (k dispozícii v priebehu roka 2019),
PureTech 110k S&S s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, tiež k dispozícii aj vo verzii TBC (veľmi nízka spotreba).
Naftové motory sú zastúpené motorom 1.5 BlueHDi, ktorý je k dispozícii v troch verziách:
BlueHDi 130k S&S so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8,
BlueHDi 100k s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, tiež k dispozícii aj vo verzii S&S TBC (veľmi nízka spotreba),
BlueHDi 75k s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Čo sa týka technológie, Rifter určite nezaostáva za konkurenciou. Podľa rôznej výbavy môže auto obsahovať všetky tieto pokrokové systémy: záložná elektrická brzda, adaptívny tempomat, automatické zapínanie a vypínanie diaľkových svetiel, systém sledovania mŕtveho uhlu, bezdotykové otváranie dverí a štartovanie, rozšírené čítanie dopravných značiek, systém detekcie jazdného pruhu, asistent pozornosti vodiča využívajúci kameru, systém kontroly stability prívesu a parkovaciu kameru “Visiopark 180°”.

1 COMMENT

Comments are closed.