Domov Lifestyle Posledné nové Ferrari Enzo môže byť vaše

Posledné nové Ferrari Enzo môže byť vaše

Zdroj: Darin Schnabel, Courtesy of RM Sothesby´s

Dnes sa vám už asi nenaskytne možnosť zakúpiť si úplne nové Ferrari Enzo. Aj napriek tomu, že sa možno javí kúpa nového Enza ako utópia, jeden zabudnutý kúsok sa predsa len ešte nájde. Čistokrvný superšport z talianskeho Maranella s motorom V12 si hľadá svojho majiteľa.

Ferrari Enzo nesie odkaz bohatej histórie Ferrari. Očakávania narastali úmerne s počtom legendárnych vozidiel, ktoré vychádzali z Maranella. Odolať tlaku modelov ako F40, F50 či GTO určite nie je ľahké. No Enzo toto všetko ustálo aj s konkurentmi v pätách, medzi ktorých určite patrili Porsche Carrera GT alebo Pagani Zonda.

Vývoj počas zlatej éry

Zosobnená excelencia tohto modelu nebola možnosťou, ale jedinou podmienkou. Keďže Enzo nesie meno samotného zakladateľa značky. Vývoj prebiehal počas zlatej éry Ferrari vo Formule 1. Michael Schumacher valcoval konkurenciu a zbieral vavríny, kde sa dalo. Fanúšikovia Scuderia Ferrari by si určite priali návrat víťazných čias, no v F1 aktuálne kraľuje niekto iný. Poďme však naspäť k Enzu.

Vozidlo sa dočkalo svojej premiéry na autosalóne v Paríži v roku 2002. Ken Okuyama dokázal svojim perom vytvoriť neskutočný dizajn, ktorý zaujal na prvý pohľad. Pod kapotou sa nachádzal dvanásťvalcový motor s objemom 6 litrov. Výkon dosahoval 660 koní a v tej dobe išlo o absolútnu špičku v sfére atmosférických motorov. Šesťstupňová robotizovaná manuálna prevodovka prenášala výkon na zadnú nápravu.

Zdroj: Darin Schnabel, Courtesy of RM Sothesby´s
Mal ho aj pápež

Zvykom v Maranelle býva výroba 399 kusov. Enzo však vzniklo v 400 exemplároch. Ten posledný dostal do daru vtedajší pápež Ján Pavol II. Enzo malo šasi z karbónu, ktoré aj s vystužením vážilo iba 91 kilogramov. Motor dostal titánové ojnice a pre zlepšenie krútiaceho momentu v nižšom spektre otáčok aj teleskopické potrubie nasávania vzduchu. Ferrari Enzo vzniklo najčastejšie vo farbe Rosso Corsa, ktorá je typickou pre značku Ferrari.

Tento konkrétny model strávil svoj život v klimatizovanej garáži. Majiteľ ho nikdy neprihlásil do evidencie a za svojich 20 rokov existencie mu pribudlo iba 227 kilometrov. Okrem minimálneho nájazdu sú takmer všetky časti nedotknuté, dokonca aj ochranné pásky na plastoch ešte stále nikto neodstránil. Súčasťou výbavy tohto vozidla je pôvodný manuál k obsluhe, rozličné brožúrky, plachta a kufríky.

Cena na vyžiadanie

Toto Enzo môžeme označiť za skutočný poklad. Jeho nájazd a v podstate stav úplne nového vozidla ešte podčiarkuje jeho vzácnosť. A tu to určite nekončí. Ide o model veľmi vzácnej špecifikácie s farbou laku Nürburgring silver. Všeobecne sa považuje toto Enzo za posledný „nový“ exemplár na svete. Ak vás zaujíma jeho cena, tú sa dozviete iba na vyžiadanie.

Zdroj: Darin Schnabel, Courtesy of RM Sothesby´s

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Opel Astra GS Line – športiak do mesta?
Nasledujúci článokFord Ranger Raptor vstúpil do predaja, takáto je jeho cena