Domov News Chyba vodiča alebo výrobcu? Trojvalec v GR Corolle vybuchol ako granát

Chyba vodiča alebo výrobcu? Trojvalec v GR Corolle vybuchol ako granát

Po fiasku s bZ4X musí Toyota riešiť problém s modelom GR Corolla. Jednému z majiteľov sa motor doslova rozsypal na kusy.

Na prvých oficiálnych fotografiách sa Toyota GR Corolla predstavila zahalená v hustom dyme od pneumatík. Toyota vtedy svoje najnovšie športové vozidlo odhalila v predvečer úvodného kola sezóny Formula Drift. GR Corolla, hothatch s pohonom všetkých kolies, manuálnou prevodovkou a motorom s výkonom vyše 300 koní, však bola určená iba pre japonský a americký trh. Zdá sa, že za touto zbesilou Corollou nemusíme až tak smútiť, pretože z USA hlásia množstvo problémov s jej prevádzkou.

Technika dobrá, ale…

GR Corolla využíva základnú kostru karosérie Toyoty Corolla Sport, no má o 60 mm širší rozchod kolies vpredu a o 85 mm širší rozchod kolies vzadu. Zachováva si pritom päťdverové usporiadanie pre päť pasažierov. Šírku vozidla zdôrazňujú veľké blatníky, zadná časť je jedinečná použitím trojice koncoviek výfukového systému rôznych tvarov.

Toyota GR Corolla používa pohon všetkých kolies GR-FOUR 4WD s elektronickou lamelovou spojkou. Tá poskytuje variabilnú prednú a zadnú hnaciu silu, presne tak ako v GR Yaris. Vodič si tak môže vybrať pomer rozdeľovania krútiaceho momentu na kolesá – 60:40, 50:50 alebo 30:70. Pri Corolle však režim „4WD“ riadiaci distribúciu hnacej sily a jeho režim „Drive“, ktorý ovláda odozvu plynového pedála či riadenia, boli oddelené, aby umožnili lepší výber nastavenia podľa individuálnych preferencií vodiča a prostredia, v ktorom sa chystá jazdiť. Optimalizáciou pružín, tlmičov a geometrie kolies sa zachovalo optimálne rozloženie hnacej sily. Tuhosť karosérie bola posilnená pridaním výstuh medzi podbehmi zadných kolies, do tunela pod podlahou a pod podlahu pred palivovou nádržou. Rovnako ako v prípade GR Yaris je strešný panel vyrobený z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami.

Šesťstupňová manuálna prevodovka má funkciu automaticky pridávaných medziplynov. 18-palcové 15-lúčové kolesá v lesklej čiernej farbe obúvajú športové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 s rozmerom 235/40 R18. Na oboch nápravách sa nachádza samosvorný diferenciál Torsen. Predná náprava je typu McPherson, vzadu sa nachádzajú dvojité lichobežníkové ramená.

Motor to nezvládol

Na pohon slúži ešte silnejšia verzia 1,6-litrového radového trojvalcového turbomotora s medzichladičom, ktorý sa nachádza v GR Yaris. Pod kapotou športovej Corolly produkuje najvyšší výkon 224 kW (304 koní) pri 6500 ot./min. Krútiaci moment má najvyššiu hodnotu 370 N.m. v rozsahu 3000 až 5550 ot./min.

Motor vzniká na špecializovanej linke v továrni Motomachi, kde klasické pásy nahradili separované stanovištia, kde dochádza k väčšiemu zapojeniu ručnej práce technikov. Tí sú pritom regrutovaní len z radov tých najskúsenejších zamestnancov značky. Zdá sa, na vyriešenie problémov so spoľahlivosťou to je stále málo. Odkedy sa automobil dostal do predaja, veľa jeho majiteľov zamierilo na internet so sťažnosťami týkajúcich sa spoľahlivosti a životnosti trojvalca. Je pravda, že väčšinou išlo o drobné problémy, ktoré postihujú takmer každé športové vozidlo, ale jednému exempláru sa motor doslova roztrhal na kusy.

V bloku motora zachytenom na videu zíva diera ako po výbuchu granátu. Zatiaľ nie je jasné, čo poruchu spôsobilo. Či to bolo zlé podradenie zo strany vodiča, alebo vážna technická porucha. Všetky poškodené komponenty majú zamieriť späť do Japonska, kde ich Toyota podrobí dôkladnej inšpekcii. Toyota majiteľovi prisľúbila, že mu obratom zašle úplne nový motor, rovnako ako všetky ďalšie poškodené diely. Urobí to v rámci záruky na vlastné náklady, čím majiteľovi ušetrí dobrých 30-tisíc dolárov.

GR Corolla "Carnage" #grcorolla #toyota #toyotacars #automobile #mechanic

GR Corolla  oil pan removal and inspection #grcorolla #automobile #toyota #toyotacars #mechanic

Update on the GR Corolla

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSkutočne ľudový Golf predáva Škoda. Je ním Scala
Nasledujúci článokPotvrdené, Škoda Praktiq dorazí. Poznáme detaily českého Multivanu