Domov News Nové BMW M2 sa prvýkrát postavilo na valcovú brzdu. Takýto výsledok čakal...

Nové BMW M2 sa prvýkrát postavilo na valcovú brzdu. Takýto výsledok čakal asi málokto

BMW M2 na valcovej brzde

BMW M2 2023 má oveľa väčší potenciál ako udáva výrobca. Odhalila to valcová brzda, na ktorú sa nové mníchovské kupé postavilo vôbec prvýkrát. Takéto hodnoty nečakali azda ani najväčší priaznivci značky.

Automobilový trh je neúprosný a výrobcovia sa preto predbiehajú v tom, kto zákazníkom ponúkne lepší produkt. Nie je preto žiadnou novinkou, že technické parametre ako výkon či krútiaci moment motora zvyknú zaokrúhľovať smerom nahor či pár koní prihodiť. Na trhu však nájdeme aj modely, ktoré automobilky podcenili a na papieri uvádzajú nižšie hodnoty, akými vozidlo reálne disponuje. Je ich síce ako šafranu, no skvelým príkladom je Bugatti Chiron, ktorému na valcovej brzde namerali o 13 kW a 65 Nm viac než udáva výrobca. Najnovšie sa do tejto pomerne raritnej kategórie pridalo aj nové BMW M2.

Druhá generácia populárnej M2-ky debutovala v októbri minulého roka, pričom na trh sa dostala tento apríl. Napriek kontroverznému dizajnu ide nepochybne o skvelé auto s obrovským potenciálom zábavy za volantom. Rovnako ako jeho predchodca dostalo radový šesťvalec twin-turbo s objemom 3,0 litra. Ten ponúka maximálny výkon 338 kW (460 k) s krútiacim momentom 550 Nm, ktorý sa prenáša výhradne na zadnú nápravu. Ako však ukazuje vôbec prvé meranie na valcovej brzde, tých koní je v skutočnosti pod kapotou o niečo viac.

M2 je svalnatejšia ako uvádza BMW

Meranie sa uskutočnilo vo firme IND Distribution, kde po troch pokusoch ukazovali systémy výkon až 465 hp, teda 347 kW (471 k) a 560 Nm maximálneho krútiaceho momentu. To je o 9 kW a 10 Nm viac ako udáva výrobca. Nejde pritom o prvý prípad, kedy BMW podhodnotilo svoj M-kový model. Podobný výsledok na valcovej brzde totiž pred časom zaznamenala aj M4 CSL, ktorej miesto oficiálnych 405 kW a 640 Nm, namerali až 443 kW a 720 Nm. Naskytá sa preto otázka, či nejde náhodou o zámer mníchovskej automobilky? Aj keď možný prínos v tomto smere zostáva otázny.

Nové BMW M2 začína na sume 72-tisíc eur, čo rozhodne nie je málo, no napriek tomu je cenovo najdostupnejším plnohodnotným M-kom v ponuke značky. Za jeho väčších súrodencov ako M3 či M4 zaplatíte od 90 550, resp. 91 100 eur.

Worlds First G87 M2 On A Dyno + Weight

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJIND Distribution
Predchádzajúci článokBMW i7 M70 xDrive je najvýkonnejším elektrickým vozidlom bavorskej automobilky
Nasledujúci článokTEST Kia Niro EV – stačilo málo a mohlo to byť dokonalé auto