Domov News 1,5 e-TSI vs. 1,5 T-GDi: mild hybrid je v meste úspornejší o…

1,5 e-TSI vs. 1,5 T-GDi: mild hybrid je v meste úspornejší o…

V redakcii sme využili prítomnosť Cupry Leon 1,5 e-TSI a Kie XCeed 1,5 T-GDi v rámci jedného týždňa a postavili sme ich v bratislavských uliciach bok po boku na 30-kilometrový okruh. Otázka znie nasledovne: o koľko bude mild hybrid úspornejší?

Uvedené motorizácie sú dostupné v širokej škále modelov koncernu Volkswagen, resp. Kia a Hyundai. Oba motory sú benzínové štvorvalce s rovnakým objemom. Papierovo je síce výkonnejší motor 1,5 T-GDi, ktorý poskytuje najvyšší výkon 160 koní, ale 1,5 e-TSI je vďaka elektrickému dopingu pružnejší v nízkych aj v stredných otáčkach. Dynamicky boli testované modely takmer totožné, pri meraní zrýchlenia z 0 na 200 metrov dosiahli oba zhodný čas 8,7 sekundy.

e-TSI

Šetrí, kde sa dá

Mild hybrid používa všetky možné fígle, aby znížil spotrebu. Vodič z takéhoto riešenia môže iba profitovať. Cenovo ide o takmer zanedbateľný rozdiel, hmotnostne taktiež, ale pomoc malej batérie a elektromotora je v konečnom dôsledku dosť výrazná. Najviac sa to prejavuje v režime plachtenia, keď sa systém snaží udržiavať konštantnú rýchlosť, resp. k spomaleniu dochádza pozvoľna.

Po rozbehnutí sa stačí dosiahnuť rýchlosť okolo 50-55 km/h a pustiť nohu z plynu. Automobil prejde desiatky až stovky metrov kým rýchlosť klesne niekde pod 48 km/h. Potom opäť stačí trochu zrýchliť a opakovať tento proces. V hustej mestskej premávke sa tento spôsob jazdy dá aplikovať celkom jednoducho. Ak máte radi plynulejšiu jazdu konštantnou rýchlosťou, tak motor v prípade nízkej záťaže odpája dvojicu valcov. To okamžitú spotrebu zníži aj o polovicu. Pri rýchlosti 50 km/h tak pokojne palubný počítať ukazuje aktuálnu spotrebu okolo 2 l/100 km.

Treba vyzdvihnúť kvality mild hybridu v tejto konfigurácii, k plachteniu prichádzalo po každom pustení plynu, a to aj na diaľnici. Jediným drobným negatívom bol postrehnuteľný prechod medzi rekuperatívnym brzdením a brzdením klasickým mechanickým spôsobom. Tento prechod neraz sprevádza drobné šklbnutie, na čo si treba zvyknúť. Účinok bŕzd tým nie je nijakým spôsobom dotknutý.

Motor 1,5 T-GDi v roku 2021 nahradil v automobiloch značiek Kia a Hyundai motor 1,4 T-GDi. 1,5 T-GDi má oproti svojmu predchodcovi vyšší výkon o 20 koní. Jednotka s najvyšším výkonom 160 koní a krútiacim momentom 253 N.m. za sprievodu zaujímavého zvukového prejavu ukazuje svoju silu najmä v stredných a vysokých otáčkach. V Cupre je prejav motora podfarbený umelým zvukom z reproduktorov. Kia takúto pomoc nepotrebuje, lebo zvuk motora je už sám osebe zaujímavý. V automobiloch značky Hyundai sa táto pohonná jednotka dodáva aj v mild-hybridnej verzii, dokonca aj v spojení s manuálnou prevodovkou. V Kii takúto kombináciu nenájdete. Automatická prevodovka v tomto prípade nie je prekážkou úspornej jazdy. Počas tohto porovnania sme s modelom XCeed zajazdili nižšiu spotrebu, ako počas testu Ceedu SW s manuálnou prevodovkou.

Ako to dopadlo?

Zámerne sme vybrali trasu dlhú 30 km vedúcu najmä po hlavných dopravných tepnách Bratislavy, avšak bez začlenenia diaľničného obchvatu. V drvivej väčšine prípadov sme sa tak pohybovali ulicami s maximálnou povolenou rýchlosťou 50 km/h. Súčasťou trasy bolo aj jedno stúpanie v Karlovke a následné klesanie k dunajskému nábrežiu. Kia XCeed 1,5 T-GDi absolvovala trasu s priemernou spotrebou 5,3 litra/100 km. Leon 1,5 e-TSI to zvládol za 4,7 litra/100 km. Samostatné testy uvedených vozidiel vám prinesieme už čoskoro.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 15

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLízingové spoločnosti sa zapotia, BMW zverejnilo slovenské ceny nového radu 5
Nasledujúci článokDacia mala pripravený koncept, stopka od Renaultu