Domov SPRÁVY News Lízingové spoločnosti sa zapotia, BMW zverejnilo slovenské ceny nového radu 5

Lízingové spoločnosti sa zapotia, BMW zverejnilo slovenské ceny nového radu 5

Kto chce od BMW radu 5 nadpriemerný dynamický prejav, musí siahnuť po elektrine. Po dlhých rokoch prvýkrát na začiatku predaja v ponuke absentuje radový naftový šesťvalec.

Základnou verziou je 520i, teda benzínový štvorvalcový mild hybrid s výkonom 208 koní, priemernou udávanou spotrebou 5,8-6,4 l/100 km, pohonom zadných kolies, 8-stupňovou automatickou prevodovkou a základnou cenou 58.860 eur. Tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. S balíkom M sport cena vyskočí na 62.994 eur, no vozidlo vďaka nemu získa oveľa dynamickejší vzhľad. Jedine za bielu farbu Alpine White sa nemusí doplácať, k dispozícii je potom ďalších 11 metalických farieb vrátane dvoch z kategórie BMW Individual. BMW radu 5 stojí v základe na 19-palcových kolesách, priplatiť sa však dá za 20 aj 21-palcové.

BMW radu 5

Vegánsky interiér a 4 balíky výbav

BMW radu 5 je prvým vozidlom značky, ktoré sa štandardne dodáva s plne vegánskym interiérom. To zahŕňa koženkové poťahy sedadiel, palubnej dosky, výplne dverí a prvýkrát aj volant. Alternatívou k tomuto spracovaniu sú látkové sedadlá. Priplatiť sa dá aj za klasické čalúnenie z kože “Merino”. Následne prichádzajú na rad 4 balíky výbavy a voľba prípadne niektorých ďalších samostatných prvkov. V prípade prítomnosti všetkých štyroch balíkoch sa cena dostane na hranicu 72-tisíc eur.

BMW radu 5

Základnou a zatiaľ jedinou naftovou verziou je 520d, teda naftový štvorvalec bez elektrifikácie s výkonom 197 koní, priemernou udávanou spotrebou 5,1-5,6 l/100 km, pohonom zadných kolies, 8-stupňovou automatickou prevodovkou a základnou cenou 61.160 eur. Tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. S balíkom M sport to bude 65.294 eur. Tento variant je k dispozícii aj vo verzii xDrive s pohonom všetkých kolies, cenový rozdiel je v tomto prípade 2.650 eur.

ssangyong-torres-evx

BMW radu 5

Dve elektrické verzie

Potom sa už dostávame k dvom modelom poháňanými elektromotormi. Prvým je i5 eDrive40 s pohonom zadných kolies a maximálnym výkonom 340 koní a 430 Nm. Tento model zrýchli z nuly na 100 km/h za 6 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h. Jeho základná cena je 71.360 eur. Vrcholnou verziou je BMW i5 M60 xDrive s dvoma elektromotormi s celkovým výkonom 601 koní, pohonom všetkých kolies a pri aktivovaných funkciách M Sport Boost alebo M Launch Control schopným generovať krútiaci moment 820 Nm, čo posádku vystrelí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 230 km/h. Tento variant sa predáva výhradne s balíkom M sport a stojí od 100.310 eur.

V prípade oboch elektromobilov je tu nainštalovaná batéria s využiteľnou kapacitou 81,2 kWh. K dlhému dojazdu prispieva okrem účinných elektromotorov aj najnovšia verzia adaptívnej rekuperácie. Podľa normy WLTP verzia i5 M60 xDrive prejde na jedno nabitie 455 až 516 km. V prípade modelu i5 eDrive40 to je 477 až 582 kilometrov. BMW i5 je možné štandardne nabíjať striedavým prúdom s výkonom 11 kW, za príplatok to bude 22 kW. Batériu je možné nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom maximálne 205 kW, čo znamená, že z 10 na 80 % sa nabije približne za 30 minút.

BMW radu 5

Viac sme o novom BMW radu 5 priniesli v našom predchádzajúcom článku. Dozviete sa v ňom napríklad, akým inovatívnym spôsobom je možné ovládať asistenta zmeny jazdného pruhu na diaľnici či ako môže posádka tráviť čas počas nabíjania vozidla.

BMW radu 5 do detailu – všetko, čo potrebujete vedieť (veľká fotogaléria + VIDEO)

TEST BMW 740d - toto je jej najväčší mínus...

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.2 / 5. Počet hodnotení 27

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNajkrajší darček pre petrolheadov z okolia Bratislavy za posledné roky. Pezinská Baba…
Nasledujúci článok1,5 e-TSI vs. 1,5 T-GDi: mild hybrid je v meste úspornejší o…