Domov News Krásny restomod poteší priaznivcov aj odporcov elektromobility, no stojí majland

Krásny restomod poteší priaznivcov aj odporcov elektromobility, no stojí majland

Moderná technika s vizuálom automobilových legiend je obľúbeným spestrením garáží automobilových zberateľov či nadšencov štvorkolesových tátošov. Totem Automobili vdýchla život historickej Alfa Romeo GT Junior a majetným záujemcom ju ponúka s benzínovým aj elektrickým pohonom. 

Postaviť restomod je filozofia, podstatou ktorej je vziať staré, ideálne legendárne auto a za pomoci súčasnej, modernej techniky ho pretvoriť do súčasnej doby. A kombinácia moderného motora s pôvodným vzhľadom je naozaj oku lahodiaca.

restomod

Pod kapotou tohto kompaktu sa nachádza preplňovaný vidlicový šesťvalec z Giulie GTA. V porovnaní s motorom V6, ktorý používajú modely Stelvio a Giulia Quadrifoglio, má variant GTA prepracované ojnice, vylepšený systém mazania, nový chladič oleja a iná je aj mapa riadiacej jednotky. Tieto zmeny prinášajú Giulii GTA výkon 397 kW (540 koní). Model Totem GT Super má po ďalších  vylepšeniach základný výkon až 560 koní a 700 Nm. Keďže po istom čase môže vodičom chýbať výkon, spoločnosť je zároveň schopná dodať pohonnú jednotku ešte v dvoch výkonnejších úpravách. Stage 2 ponúka výkon 575 koní a 720 Nm a Stage 3 až 620 koní a 780 Nm. V konečnom dôsledku výkon nebude až tak podstatný, pretože aerodynamickým úpravám sa výrobca vyhol a maximálnu rýchlosť vo všetkých troch prípadoch obmedzil na netradičných 313 km/h.

restomod

Elektro, ktoré bude počuť

Čisto benzínová pohonná jednotka však nie je jedinou alternatívou. Aby sa mohli klienti štýlovo voziť aj v zelených zónach, siahnuť môžu po elektrickej verzii s výkonom 590 koní a krútiacim momentom 1100 Nm. To stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximálku 255 km/h. Dojazd sa podľa výrobcu pohybuje od 400 do 500 km. Karoséria je kompletne vyrobená z uhlíkových vlákien. Aj vďaka tomu váži vozidlo akceptovateľných 1300 kg. Hmotnosť batérie s kapacitou 81 kWh je pritom 350 kg. Absenciu hluku motora kompenzuje 13 reproduktorov umiestnených vo vnútri aj mimo vozidla. Tie sú schopné vydávať hluk až 125 dB. Vozidlá používajú pohon zadných kolies, zavesenie MacPherson vpredu a viacprvkové zavesenie kolies vzadu s tlmičmi Bilstein.

restomod

Základný restomod GT Super začína na sume 460.000 €. Elektromobil je o 30-tisíc lacnejší.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokV Taliansku odhalili repliku pôvodného Hyundai Pony Coupe Concept
Nasledujúci článokUnikli zábery Nio ET5 Touring. Vyzerá veľmi dobre