Domov News Odvezie polovicu futbalového mužstva či celú výstroj na paragliding. Prichádza predĺžený ID....

Odvezie polovicu futbalového mužstva či celú výstroj na paragliding. Prichádza predĺžený ID. Buzz

Volkswagen sa s novým elektrickým minibusom vracia na americký trh, no predĺžená verzia s až 7 sedadlami sa dostane do predaja aj v Európe. Zväčšená dĺžka vytvorila miesto pre tretí rad sedadiel, väčší batožinový priestor, ako aj pre väčšiu batériu s kapacitou 85 kWh a tým pádom dlhší dojazd. Okrem toho má ID. Buzz s predĺženým rázvorom nový elektromotor, vďaka ktorému dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej než 8 sekúnd.

Volkswagen dokonca potvrdil, že na rok 2024 pripravuje aj verziu ID. Buzz s pohonom všetkých kolies (GTX) so systémovým výkonom až 250 kW (339 koní), ktorá zrýchli na stovku za 6,4 sekundy. K ďalším novinkám elektrického minibusu patrí head-up displej, systém infotainmentu novej generácie a funkcia automatického parkovania s diaľkovým ovládaním zo smartfónu.

Dlhší rázvor, veľké panoramatické okno

Dizajn modelu s predĺženým rázvorom (LWB) vznikal súbežne s verziou s normálnou dĺžkou. Tá má dĺžku 4.712 mm, nová verzia
LWB meria 4.962 mm. Zväčšenie dĺžky spôsobil rázvor predĺžený z 2.989 na 3.239 mm. Zboku sa prírastok dĺžky 250 mm delí na bočné posuvné dvere predĺžené o 192 mm a o 58 mm dlhšiu oblasť medzi zadnými stĺpikmi karosérie a zadnými kolesami. Obidve verzie majú rovnakú šírku bez vonkajších spätných zrkadiel 1.985 mm, ako aj výšku 1.927 mm. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu má hodnotu 0,29.

Obidve dĺžkové verzie modelu ID. Buzz majú spoločné krátke previsy karosérie a typické prvky dizajnu minibusu VW. Patrí k
nim predná kapota s výrazným profilom do V, sympatická grafika LED svetlometov a klasická zadná časť karosérie s horizontálne prepojenými svetlami. Typické pre VW Bus je aj dvojfarebné lakovanie, ktoré je na výber v piatich kombináciách. Z nich je nová kombinácia striebornej farby v spodnej časti karosérie a bielej na hornej časti.

V dlhej verzii modelu ID. Buzz má premiéru veľké panoramatické strešné okno „Smart Glas“ a elektricky dovnútra posuvné okná
v bočných posuvných dverách. Podľa vybavenia môžu mať aj bočné posuvné dvere a dohora výklopné dvere batožinového priestoru elektrické ovládanie. Kompletne novú konštrukciu má panoramatické strešné okno z inteligentného skla. S priehľadnou sklenenou plochou 1,5 m2 (1,54 x 0,93 m) je najväčšie z doteraz vyrábaných modelov značky Volkswagen.

Priehľadná plocha okna sa rozprestiera kompletne nad prvým a druhým radom sedadiel. Pomocou dotykového ovládača na strope v prednej časti kabíny alebo pomocou hlasového asistenta sa dá sklo elektricky prepnúť z priehľadného na nepriehľadné. Aj v nepriehľadnom stave strešné okno pôsobí ako mliečne sklo, jeho farebný odtieň pri tom korešponduje s farbou obloženia stropu kabíny. Zmenu priehľadnosti skla umožňuje integrovaná vrstva polymérneho disperzného tekutého kryštálu (PDLC). Keď sa do vrstvy privádza elektrický prúd, tekuté kryštály sú usporiadané tak, že je prepúšťajú svetlo. Keď je prívod prúdu vypnutý, kryštály sa usporiadajú do stavu neprepúšťajúceho svetlo. Okrem toho je sklo strešného okna opatrené reflexnými vrstvami, ktoré zabraňujú prenikaniu infračervených lúčov zo slnečného žiarenia do kabíny v lete a naopak v zime znižujú únik tepla z kabíny.

Tri konfigurácie sedadiel

ID. Buzz s dlhým rázvorom je jedným z mála elektrických vozidiel, ktoré odvezú napríklad celú výstroj na paragliding alebo polovicu futbalového mužstva so športovými taškami a loptami (šesť sedadiel plus vodič). Podľa konfigurácie môže mať predĺžený ID. Buzz päť sedadiel, šesť samostatných sedadiel s lakťovými opierkami v druhom rade alebo sedem sedadiel s tromi sedadlami v treťom rade. Sedadlo spolujazdca, vonkajšie sedadlá v druhom rade a sedadlá v treťom rade sú sériovo vybavené upevňovacími bodmi ISOFIX pre detské sedačky.

Špičková verzia sedadiel je vybavená 12-smerovým elektrickým
nastavovaním s pamäťou a masážnou funkciou. Zobrazovanie všetkých prevádzkových informácií je digitálne a displeje sú umiestnené v optimálnej osi pohľadu. Prístrojový panel tvorí voľne stojaci displej s uhlopriečkou 5,3 palca. V strede palubnej dosky je umiestnený veľký dotykový displej infotainmentu, ktorý má teraz uhlopriečku 12,9 palca. Pod displejom sú osvetlené dotykové posúvače na reguláciu teploty dvojzónovej klimatizácie a hlasitosti infotainmentu. Interiér kabíny je vybavený ambientným osvetlením s 10 nastaviteľnými farbami, na želanie
až s 30 farbami.

Nové prvky výbavy

Po prvý raz je v modelovom rade ID. Buzz k dispozícii head-up displej. Rozličné funkcie sa dajú ovládať pomocou hlasového asistenta. Patria k nim funkcie ako ambientné osvetlenie, voľba jazdného profilu, navigácia alebo strešné okno. Systém dokáže zodpovedať aj individuálne otázky ako napríklad informácie o budovách v blízkosti. Okrem toho reaguje aj na rozličné výroky vodiča vo voľnej reči – napríklad na výrok „je mi zima“ zvýši teplotu kúrenia o jeden stupeň.

Špecifickým prvkom vybavenia modelov Volkswagen radu ID. je interaktívne svetlo „ID. Light“. Ako úzky svetelný pás prebieha na spodnej hrane predného okna po celej šírke palubnej dosky a farebnými svetelnými signálmi poskytuje intuitívne informácie. Napríklad ak navigačný systém upozorňuje vodiča na
nadchádzajúcu zmenu jazdného pruhu alebo výjazd z diaľnice, v páse „ID. Light“ pulzuje modré svetlo v sme plánovanej zmeny smeru.

ID. Buzz

V kabíne je celkovo až 8 konektorov USB-C. Všetky s výnimkou 15-wattovej zásuvky vo vnútornom spätnom zrkadle podporujú nový štandard „USB Power Delivery“ (USB-PD), ktorý umožňuje pripojený prístroj napájať výkonom do 45 W. Vďaka tomu sa dajú napríklad laptopy alebo akumulátorové náradie nabíjať trikrát
rýchlejšie ako z bežnej zásuvky USB-C. V základni sedadla spolujazdca môže byť na želanie namontovaná zásuvka 230 V s maximálnym výkonom 300 W. Na rozdiel od vozidiel so spaľovacím motorom sa zásuvka 230 V elektrickom
automobile ID. Buzz dá používať aj pri vypnutom pohone.

Jedným z mnohých praktických prvkov vybavenia je vyberateľný ID. Buzz Box. V hornej časti má odkladaciu priehradku, ktorej nastaviteľné deliace steny sa dajú použiť súčasne ako škrabka na ľad a otvárač na fľaše. Na čelnej stene je umiestnená výklopná schránka s objemom 1,4 litra, vzadu je zásuvka s objemom 5 litrov na väčšie predmety ako laptopy a tablety. Box sa dá zafixovať medzi predné sedadlá a pred sedadlá v druhom rade.

Variabilita sedadiel

Sklon operadiel zadných sedadiel sa dá nastavovať v rozpätí 16 stupňov. Za príplatok sú vonkajšie sedadlá vyhrievané. Na uľahčenie nastupovania dozadu sa dá operadlo v druhom
rade páčkou na hornej vonkajšej časti sklopiť a sedadlo posunúť o 120 mm dopredu. Dve samostatné sedadlá v treťom rade pochádzajú z modelu Atlas. Dajú sa pozdĺžne posúvať a aj sklon ich operadla sa dá nastavovať. Keď sa operadlá sklopia, spolu so sklopenými operadlami sedadiel v druhom rade vytvoria rovnú plochu.

ID. Buzz

V prípade potreby sa dajú dve samostatné sedadlá v treťom rade úplne vybrať, čo je veľkou výhodou oproti väčšine modelov typu MPV, ktorých sedadlá sa dajú sklápať ale nie vyberať. Pri päťsedadlovej konfigurácii má batožinový priestor po hornú hranu operadiel zadných sedadiel objem 1.340 litrov. Pri naložení po prvý rad sedadiel využiteľný objem vzrastie maximálne na 2.469 litrov. To umožňuje do batožinového priestoru naložiť bicykle, padáky, surfové dosky a podobné športové náradie. Ešte aj pri obsadení siedmimi osobami je za tretím radom sedadiel k dispozícii batožinový priestor s objemom 306 litrov.

ID. Buzz

Nový elektromotor

VW ID. Buzz s dlhým rázvorom sa bude vyrábať s dvoma veľkosťami batérie. Štandardne má batéria kapacitu 77 kWh netto (82 kWh brutto). Predĺžením rázvoru vznikol priestor pre väčšiu batériu s kapacitou 85 kWh (91 kWh brutto). Súčasne s väčšou batériou Volkswagen vyvinul aj nový elektromotor s výkonom 210 kW (286 k). Nový pohonný agregát zadnej nápravy s interným označením „APP550“ vychádza z modulárnej stavebnice
elektromobilty MEB koncernu Volkswagen. Tvorí ho nový motor (synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi) s maximálnym krútiacim momentom 560 Nm, 1-stupňový prevod a nový pulzný menič. K zvýšeniu výkonu, krútiaceho momentu a efektivity prispel nový rotor so silnejšími a tepelne odolnejšími permanentnými magnetmi, zdokonalený stator s väčším efektívnym počtom vinutí pri maximálnom priereze drôtu, ako aj vodný chladiaci plášť na vonkajšej strane statora a kombinované vodné a olejové chladenie pre väčšiu tepelnú stabilitu.

ID. Buzz

Vďaka novému elektromotoru dosahuje ID. Buzz s predĺženým rázvorom vyššiu elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 160 km/h (aktuálny ID. Buzz vyvinie najvyššiu rýchlosť len 145 km/h). Batéria sa dá dobíjať na rýchlonabíjacích staniciach s
jednosmerným prúdom (DC) nabíjacím výkonom do maximálne 200 kW. Väčšia batéria sa tak dá nabiť z 10 na 80 percent za 25 minút.

ID. Buzz sa vo všetkých verziách bude vyrábať v nemeckom Hannoveri.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!