Domov News EQA a EQB s osvieženým vzhľadom a mnohými vylepšeniami

EQA a EQB s osvieženým vzhľadom a mnohými vylepšeniami

Atraktívne kompaktné SUV-čka od Mercedesu dostali niekoľko praktických vylepšení, svieži vzhľad a užitočné prvky výbavy. Modernizované verzie EQA a EQB si záujemcovia môžu objednať už na jeseň 2023 a k európskym obchodníkom dorazia na začiatku roka 2024.

Sviežosť na prvom mieste

Ale začnime postupne, ideálne dizajnom. S novonavrhnutou plochou čierneho panela so vzorom hviezd v prednej časti sa EQA a EQB vizuálne pripájajú k väčším modelovým bratom. Vodič svetla prepája svietidlá denného osvetlenia vo svetlometoch. Nový nárazník zvýrazňuje navonok vnímanú šírku prednej časti vozidla. Dizajnéri zmenili aj vnútornú časť zadných svietidiel. Oba modely majú identickú masku a celú prednú časť, čiže v spätnom zrkadle nespoznáte, ktorý model sa za vami nachádza. Nový nárazník zvýrazňuje navonok vnímanú šírku prednej časti vozidla. V bočných štrbinách, v takzvaných otvoroch na prívod vzduchu v oblasti hmlového svetlometu, sú integrované vysokolesklé čierne ozdobné prvky.

EQA

A čo vnútri?

K novinkám v interiéri patrí volant aktuálnej generácie s ovládacími dotykovými plochami, ako aj ozdobné prvky z lipového dreva s otvorenými pórmi v hnedej farbe, vzor Mercedes-Benz a podsvietený vzor Mercedes-Benz. Sériová výbava bola rozšírená: všetky vozidlá EQA a EQB sú odteraz priamo z výrobného závodu vybavené 10,25-palcovým centrálnym multimediálnym displejom s dotykovým ovládaním a balíkom pripojenia USB. A to už je výhoda, ktorá sa nestáva často a určite sa neodmieta.

EQA

Dojazd išiel nahor

Nestáva sa bežne, že sa v rámci modernizácie zvyšuje aj samotný dojazd. Vďaka rozsiahlej detailnej práci sa inžinierom Mercedes-Benz podarilo zvýšiť dojazd EQA predbežne až na 550 kilometrov podľa WLTP. K týmto opatreniam patria aerodynamické optimalizácie, ako aj nová nábežná hrana zadného blatníka. V zadných svietidlách je teraz integrovaná hrana, ktorá funguje ako spojler. K lepšej efektívnosti prispievajú aj pneumatiky s mimoriadne optimalizovaným valivým odporom s rozmermi 235/55 R 18.

Okrem vášho štýlu jazdy sa dá zvýšiť dojazd aj zaujímavou novinkou, systémom monitorovania dojazdu. Keď je aktivovaná prostredníctvom MBUX, na centrálnom displeji sa zobrazuje viacero možností úspory energie. K možným odporúčaniam patrí zvolenie jazdného režimu ECO a prepnutie klimatizácie do režimu ECO+. V závislosti od situácie vám systém navrhne aj maximálnu rýchlosť, čím je možné predísť dodatočnej zastávke na nabíjanie. Táto rýchlosť sa na okrúhlom prístroji zobrazuje ako červená línia.

Srdce styku s vodičom

EQA a EQB sú vybavené aktualizovanou generáciou systému MBUX. Vzhľad displejov možno individuálne prispôsobiť prostredníctvom troch štýlov zobrazovania (decentný, športový, klasický) a troch režimov (navigácia, asistencia, servis). V kombinácii s desiatimi farebnými svetmi náladového osvetlenia vznikajú mnohé ďalšie možnosti individuálneho prispôsobenia. Všetky doterajšie funkcie ako médiá, telefón, vozidlo a podobne, sú naďalej k dispozícii.

Súčasťou zlepšenej senzoriky je nová multifunkčná monokamera a cúvacia kamera. Balík asistenčných jazdných systémov obsahuje funkcie, ktoré sú vylepšené v každom detaile. Napríklad aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu teraz pracuje komfortnejšie prostredníctvom zásahu do riadenia namiesto zásahu systému ESP. Vďaka výkonnejšej senzorike na snímanie okolia dokážu parkovacie systémy lepšie pomáhať vodičovi pri manévrovaní. Sú začlenené do MBUX a dajú sa obsluhovať intuitívnejšie a rýchlejšie. Parkovací balík s 360-stupňovou kamerou pomáha vodičovi pri parkovaní a vyparkovaní v pozdĺžnych aj priečnych medzerách na zaparkovanie.

EQA

Efektívne riešenia

Efektívnosť bola stredobodom pozornosti nielen pokiaľ ide o pohon, ale aj pri teplotnej architektúre: odpadové teplo z elektrického pohonu sa môže vďaka sériovo dodávanému tepelnému čerpadlu využívať na vykurovanie interiéru. Pri kúrení to výrazne znižuje potrebu odoberať prúd z akumulátora, vďaka čomu sa predlžuje dojazd. Pred štartom navyše v kompaktných elektrických modeloch možno predklimatizovať interiér. Tomuto sa hovori cesta, ako využiť vytvorené teplo a nevyhodiť ho do koša.

EQA

Praktický a pohodlný

Miesto na sedenie je typicky pre vozidlá SUV vysoké a vzpriamené – nielenže je pohodlné na nastupovanie a vystupovanie, ale je z neho aj dobrý výhľad dookola. To ocenia ako deti, tak aj vodič. Toho navyše podporuje armáda asistenčných systémov.  Vo všeobecnosti patrí úžitková hodnota k silným stránkam tohto konštrukčného radu. Sériovo možno zadné operadlo rozdeliť v pomere 40:20:40 a každú jeho časť možno sklopiť samostatne. Batožinový priestor má objem 340 až 1 320 litrov.

Prekvapivo robustná

EQB je kompaktné SUV až so siedmimi miestami na sedenie. Čiže ide o ideálne vozidlo pre rodiny s väčším počtom detí, aj keď aj tu sú určité priestorové obmedzenia. Pre päťmiestnu verziu je prvýkrát na želanie k dispozícii spájacie zariadenie so stabilizáciou prívesu systémom ESP. Konštrukcia vozidla bola na tento účel cielene zosilnená. Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu predstavuje 1 400 kg resp. 1 700 kg (údaje pre verziu s náhonom na predné kolesá resp. 4MATIC). EQB ako sedemmiestne vozidlo poskytuje priestor pre rôzne rodinné kombinácie a najrozmanitejšie prepravné potreby.

Obe miesta na sedenie v treťom rade môžu využívať osoby s telesnou výškou do 1,65 metra. Tieto miesta na sedenie umožňujú aj montáž detských sedačiek. Objem batožinového priestoru 495 až 1 710, resp. 465 až 1 620 litrov (údaje pre päťmiestne resp. sedemmiestne vozidlo) dosahuje kvalitu kombi strednej triedy. Sklon operadiel sedadiel druhého radu je možné sériovo nastaviť vo viacerých stupňoch, na želanie možno tento rad posunúť v pozdĺžnom smere o 140 milimetrov. Vďaka tomu možno batožinový priestor v rôznych krokoch zväčšiť až o 190 litrov a všestranne ho používať.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMazda modernizovala modely 3 a CX-30
Nasledujúci článokAuto za cenu 200 bytov (II.) – prominentný klenotník a unikátne spracovanie dreva