Domov Elektromobilita Tesla Model 3 dostala facelift, no nie je to rovno nová generácia?

Tesla Model 3 dostala facelift, no nie je to rovno nová generácia?

Tesla Model 3 prešla faceliftom. Okrem nového, dynamickejšieho vzhľadu ponúkne aj lepší koeficient odporu vzduchu, dlhší dojazd a až 17 reproduktorov na počúvanie kvalitnej hudby. Prvé kusy sa dostanú k novým majiteľom už koncom októbra.

Automobilka Tesla odhalila facelift svojho obľúbeného modelu s názvom Model 3. Pôvodne tento „update“ skrývali pod menom Project Highland. Model 3 sa aktuálne vyrába už od roku 2017 a tak facelift prišiel veľmi vhod. Zmenilo sa toho pomerne dosť, niektorí dokonca označujú tento počin americkej automobilky za predstavenie novej generácie.

Nové farby a väčší kufor

Model 3 dostal nový vzhľad prednej časti s tenšími svetlometmi. Prednej časti dominujú horizontálne línie, ktoré prechádzajú plynulo až do zadnej časti, rovnako tak nové sú aj zadné svetlá. Ich svetelný podpis však zostáva takmer rovnaký, v tvare písmena C. Vynovený model dostane nové 18 a 19-palcové disky kolies a dve nové farby laku – šedú a červenú.

Zvyšná časť exteriéru, presnejšie celková silueta, kľučky dverí a bočné časti zostávajú bez akýchkoľvek zmien. Nájdeme tu stále presklenú strechu, dvere bez rámov či veko kufra otvárajúce sa na štýl sedanu, teda bez zadného okna. Čo sa týka rozmerov, zostávame takmer na pôvodných hodnotách. Vynovený model narástol do dĺžky o 25 mm. Vozidlo má však nižšiu svetlú výšku o 2 mm. Väčší nárast zaznamenal batožinový priestor, ktorý narástol o 33 litrov.

Jeden displej narástol a ďalší pribudol

Zmeny sa udiali ale v interiéri. Stále však v Tesle nehľadajte niečo ako prístrojový panel pred vodičom. Na všetky potrebné informácie stále slúži obrovská centrálna obrazovka. Interiér faceliftovaného modelu doslova srší minimalizmom. Zmizli páčky pod volantom, smerovky a ostatné funkcie sa totiž ovládajú priamo na volante. Volič prevodovky nájdete v centrálnom displeji ako aj pri Tesle Model S.

Ak sme spomenuli obrazovku, nesmieme vynechať fakt, že narástla v uhlopriečke, a to o 0,4 palca na hodnotu 15,4 palca. Pasažierom v zadnej časti vozidla pribudla možnosť používať 8-palcový displej. Tento poslúži napríklad na ovládanie klimatizácie, infotainmentu či iných komfortných prvkov automobilu. Pre milovníkov dobrej hudby si Tesla pripravila vylepšený audiosystém so 17 reproduktormi a dvoma subwoofermi. Istými vylepšeniami si prešiel aj mikrofón, aby sa tak skvalitnili telefónne hovory.

Väčší dojazd poteší

Narásť by mal aj dojazd. V závislosti na veľkosti pneumatík a diskov a rovnako aj na kapacite batérie sa dokáže dojazd pohybovať od 513 km do 678 km vo verzii Long Range s väčšou batériou a 18-palcovými diskami kolies. To všetko automobilka pripisuje aj zníženému koeficientu odporu vzduchu z pôvodných 0,23 na 0,219. Presné výkonové hodnoty ešte nepoznáme, vieme však, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h potrvá v rozmedzí od 4,4  do 6,1 sekundy, znova však závisí na stupni výbavy.

Tesla Model 3

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Renault Captur E-Tech Engineered – úsporný crossover s unikátnou technológiou
Nasledujúci článokSuperb sa opäť pripomína, výbavy Ambition a Style skončia