Domov News Porsche 911 GT3 R rennsport – atmosférický očistec

Porsche 911 GT3 R rennsport – atmosférický očistec

Porsche na Rennsport Reunion 7 v Laguna Seca predstaví veľkolepé okruhové auto pre nadšencov a zberateľov športových áut.

Porsche 911 GT3 R rennsport vychádza z modelu 911 GT3 R súčasnej generácie 992. Limitovaná edícia automobilu bez homologizácie na verejné cesty, je výsledkom prístupu orientovaného na dizajn a technicky ťaží zo slobody, ktorá presahuje pravidlá motoristického športu. Jednou zo zvláštností tohto unikátneho zberateľského kúsku, ktorý vznikne v obmedzenom počte 77 kusov, je výrazne navrhnutá karoséria. Porsche 911 GT3 R rennsport spája mohutný vzhľad vysokovýkonného súťažného auta s modernými dizajnovými prvkami. Zároveň sa vracia do motoršportovej histórie výrobcu bez toho, aby privoniaval k retro vzhľadu. Základné výkonnostné faktory pôvodného modelu GT3, ako je odpor vzduchu a aerodynamický prítlak, zostávajú do značnej miery nedotknuté. Ako čistokrvné pretekárske auto, forma 911 GT3 R rennsport naďalej sleduje funkciu – ale robí to mimoriadne emotívnym a atraktívnym spôsobom.

911 GT3 R rennsport
Foto: Porsche
Produkt dvoch pánov

Automobil navrhli Grant Larson a Thorsten Klein. „911 GT3 R rennsport zaujme svoje miesto ako logický nástupca moderného Porsche 935. Zatiaľ čo model 935 technicky vychádzal z takmer štandardného modelu 911 GT2 RS Clubsport, model 911 GT3 R rennsport využíva súčasný model 911 GT3 R generácie 992. Pod značne prepracovaným karbónovým plášťom sa skrýva čistokrvné pretekárske auto,“ zdôrazňuje Larson. Američan bol 14 rokov riaditeľom špeciálnych projektov v Style Porsche. Spolu s Thorstenom Kleinom je zodpovedný za unikátne vozidlá z Porsche Exclusive Manufaktur. Thorsten Klein dodáva: „Vozidlu sme dali trochu väčšiu šírku a opticky sme natiahli dĺžku, pričom zároveň sedí veľmi nízko na na ceste na krásne navrhnutých kolesách (18-palcové disky od BBS, pozn. autora). To mu dáva dokonalé proporcie a vďaka tomu vyzerá ešte veľkolepejšie.

911 GT3 R rennsport
Foto: Porsche

Zo štandardnej GT3 R bola prevzatá iba kapota a strecha. Všetky ostatné prvky karosérie boli zmenené. Larson a jeho tím prijali väčšinu aerodynamicky optimalizovanej geometrie prednej časti vozidla, vrátane jeho prívodov a kanálov chladiaceho vzduchu. Radikálne upravený tvar panelov nasávania a výstupu vzduchu podbehov predných kolies podčiarkuje sebavedomejší vzhľad. Konvenčné vonkajšie spätné zrkadlá boli eliminované a nahradené digitálnym ekvivalentom. Túto úlohu teraz plní systém pozostávajúci z troch kamier integrovaných do vonkajšieho plášťa vozidla a monitorov v kokpite.

911 GT3 R rennsport
Foto: Porsche
Odkaz na Daytonu

Obzvlášť výrazný charakter majú úpravy zadnej časti. Obrovské zadné krídlo je dominantným komponentom smerujúcim k prúdeniu vzduchu. Svojím dizajnom pripomína legendárny Brumos Porsche 935/77, s ktorým Američan Peter Gregg spolu s Holanďanom Toinom Hezemansom a Nemcom Rolfom Stommelenom vybojovali pre Porsche v roku 1978 celkovo siedme víťazstvo na pretekoch 24 hodín v Daytone. Celkovú širšiu zadnú časť charakterizuje svetelná lišta zložená z jemných LED pásikov, ktoré teraz obsahujú osvetlené písmená nápisu Porsche. O úroveň nižšie sa do značnej miery otvorený zadný nárazník z hmotnostných dôvodov zrieka krytov mriežky a obloženia. To poskytuje jasný výhľad na technické komponenty za ním, a teda aj na výfukový systém s centrálne umiestnenými dvojitými koncovkami.

Foto: Porsche
Kokpit

Monitory dvoch vonkajších kamier namontovaných na blatníku harmonicky zapadajú do interiéru na každej strane. Špeciálna grafika úvodnej obrazovky centrálneho displeja a číslo limitovanej edície na prístrojovej doske dostali tvary pretekárskeho auta, zatiaľ čo ambientné osvetlenie preberá tému farebne nastaviteľných hlavných svetlometov interiéru. Všetky bezpečnostné prvky zodpovedajú platným normám FIA. Obzvlášť tuhá konštrukcia ochranného rámu umožňuje montáž iba sedadla vodiča.

911 GT3 R rennsport
Foto: Porsche
Motor

4,2-litrový šesťvalcový motor typu boxer s obmedzovačom otáčok pri 9400 ot./min. ťaží najmä z odstránenia obmedzení uložených predpismi. Dosahuje tak najvyšší výkon 620 koní. Ak sa pozrieme na pomer objemu a výkonu (148 koní na liter), ide o jeden z najlepších pomerov atmosférického motora pod kapotou pretekárskeho vozidla kategórie GT. Jednotka je teda výrazne výkonnejšia ako originál, ktorý môže v 911 GT3 R vyvinúť maximálne 565 koní. Vodou chladený štvorventilový motor s priamym vstrekovaním benzínu bol navrhnutý pre pohon na palivá E25. Patria sem bioetanolové palivá a takzvané reFuel, okrem regeneratívne vyrábaných e-palív, ktoré umožňujú takmer uhlíkovo neutrálnu prevádzku. S ich nižšou tendenciou klepania dláždia cestu pre pokročilejšie uhly zapaľovania a zvýšenú kompresiu v šiestich spaľovacích komorách. Piesty a vačkové hriadele vyvinuté špeciálne pre motor GT3 R rennsport poskytujú zvýšený výkon, najmä pri prevádzke na palivá E25. Motor však môže bežať aj na klasické palivá.

Foto: Porsche
Prevodovka a podvozok

Prenos výkonu na zadné kolesá vrátane sekvenčnej šesťstupňovej prevodovky s konštantným záberom pochádza z modelu 911 GT3 R, upravená bola iba minimálne. Radenie prevodových stupňov sa vykonáva pomocou pádiel na volante, ktoré ovládajú elektronický ovládač radenia. Prevodový pomer štvrtého, piateho a šiesteho prevodového stupňa vpred zodpovedá nastaveniu Daytona pretekárskeho vozidla GT3. Na šiestom prevodovom stupni s otáčkami motora 9 000 ot./min. dáva autu maximálnu rýchlosť, ktorá je približne o 20 km/h vyššia ako kratší prevodový pomer GT3 R homologovaný FIA. Pre pretekárske okruhy s obmedzením hluku sú k dispozícii dve tichšie verzie výfuku vybavené tlmičmi a katalyzátormi.

911 GT3 R rennsport
Foto: Porsche

Podvozok je tiež v podstate identický s tým, ktorý má pretekárske vozidlo GT3. Na prednej náprave sa na vedenie kolies stále používa najmodernejšie usporiadanie dvojitého lichobežníkového zavesenia s viacprvkovým zavesením vzadu. Závodné tlmiče KW nastaviteľné v piatich smeroch majú funkciu blow-off. Porsche Motorsport dodáva 911 GT3 R rennsport so špecifickým základným nastavením. Ďalšie úpravy odpruženia je možné vykonať pomocou podložiek.

Brzdový systém od AP dostal brzdové doštičky s titánovými doskami. Znižujú celkovú neodpruženú hmotu približne o jeden kilogram. Nová bezpečnostná palivová nádrž má objem 117 litrov. Kvôli úspore hmotnosti sa vo vozidle nenachádza žiadna klimatizácia. Ventiláciu pre vodiča zabezpečuje koncepcia chladenia sedadiel vychádzajúca z 911 GT3 R. Celkovo je cieľom inžinierov dosiahnuť pohotovostnú hmotnosť vozidla 1 240 kilogramov. To by sa rovnalo pomeru hmotnosti a výkonu 2 kg/k.

The new Porsche 911 GT3 R rennsport | Sportmade

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJPorsche
Predchádzajúci článokPeugeot 205 – legenda mestských ciest aj okresiek
Nasledujúci článokMini eMastered má cenovku skoro ako superšport