Domov News Aktívny odklon kolies. Novinky od Lamborghini menia pravidlá hry

Aktívny odklon kolies. Novinky od Lamborghini menia pravidlá hry

Foto: Lamborghini

Lamborghini prichádza s revolučným nápadom, ktorý môže navždy zmeniť svet športových vozidiel. Aktívny odklon kolies a aktívna zbiehavosť sa stávajú realitou.

Technológie nikdy nespia a ich hranice sa dajú posúvať azda donekonečna. Týmto heslom sa očividne riadi aj Lamborghini, ktoré prichádza s revolúciou dynamiky vozidla. Aktuálne totiž testuje aktívny náboj kolesa. Ten by mal dať softvéru a teda samotnému autu ešte väčšiu kontrolu, nakoľko bude schopné počas jazdy meniť zbiehavosť kolies či dokonca ich odklon. Taliani však priznávajú, že nejde o úplne novú myšlienku a obdobným nápadom sa v minulosti už zaoberalo aj Audi.

Len pre zadnú nápravu

Nový systém bude môcť pracovať v rozsahu 2,5 stupňa pozitívneho a až 5,5 stupňa negatívneho odklonu kolies. Natočiť kolesá do rozbiehavosti/zbiehavosti vie o 6,6 stupňa. Zmeny však nastanú v zlomku sekundy. Samotný systém je ovládaný 48-voltovými elektromotormi a je navrhnutý len pre zadné kolesá. Esenciálnou časťou zostavy sú dve rotujúce príruby, ktoré svojim natočením menia relatívny uhol medzi oboma stranami zostavy. Jedna riadi odklon a druhá zbiehavosť.

odklon kolies
Foto: Lamborghini

Podľa technického šéfa Lamborghini Rouvena Mohra je však hardvér v tomto prípade tou jednoduchšou časťou. Ovládanie aktívneho náboja kolies si vyžaduje veľmi komplexný dynamický riadiaci systém, ktorý bude musieť spolupracovať s kontrolou stability, riadením krútiaceho momentu a aktívnymi aerodynamickými systémami. To je však hudba budúcnosti. V súčasnosti je prototyp systému použitý v modeli Huracán Evo s pohonom zadnej nápravy bez akejkoľvek kontroly trakcie alebo stability.

Nordschleife až o 5 sekúnd rýchlejšie

Pri jazde je však podľa automobilky okamžite cítiť väčšiu priľnavosť a zlepšené reakcie auta, ktoré je stabilnejšie aj pri jazde na hranici adhézie. Lamborghini navyše tvrdí, že vďaka ich novému systému dokážu zajazdiť okruh v Nardo o 2,5 sekundy rýchlejšie, Imolu o 2,2 sekundy a legendárny Nürburgring dokonca o 5 sekúnd rýchlejšie než doteraz.

Technológia aktívneho odklonu kolies a zbiehavosti je stále vo fáze vývoja, no prvé použitie v modeloch Lamborghini by mohlo prísť v najbližších 12 až 18 mesiacoch. Aktívny odklon kolies by sa dokonca mohol objaviť už v nástupcovi Huracánu, ktorý by mal debutovať budúci rok.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCar and Driver
Predchádzajúci článokNiektoré autá dostanú tyrkysové svetlá. Vieme, prečo sa tak stane
Nasledujúci článokAutomobilka BYD prichádza k našim susedom. Postaví tam továreň