Lamborghini už niekoľko dní avizovalo príchod modernizovaného Huracánu. Facelift sa nám oficiálne predstavil a prinesie oveľa viac zmien ako sa mohlo zdať.

Lamborghini Huracán EVO sa chce po exteriérovej stránke čo najviac priblížiť svojmu najvýkonnejšiemu bratovi Performante, ktorý sa začal predávať minulý rok. Je agresívnejší a nové prvky karosérie dopomáhajú k lepšej aerodynamike. Nanovo tvarovaný nárazník má mohutnejšie prieduchy dizajnované do písmena Y. Zmenou taktiež prešiel predný aj zadný splitter, ktorý dopomáhajú k lepšej manévrovateľnosti na cestách.

Ak sa pozriete na auto z profilu, tak veľa zmien badateľných nie je. Za zmienku stojí nové tvarovanie kolies značky Loge, ktoré sú určené pre verziu Performante. Dostali však názov Aesir, rozmery majú 20″ a obuté sú do pneumatík Pirelli P Zero.

Zásadné zmeny sa týkajú hlavne zadnej časti auta. Kompletnou premenou prešiel výfukový systém, ktorý končí dvojicou koncoviek výfuku. Podobne tvarovaná je aj verzia Performante. Ak sa však zahľadíte pozornejšie, môžete spozorovať podobnosť s modelom Centario. Na prvý pohľad je vidno aj decentne tvarovaný spojler, ktorý sa elegantne vysúva nad zadnou líniou.

Stálica pod kapotou

Pod kapotou sa nachádza starý známy agregát v podobe 5,2-litrového desaťvalca, no s vyšším výkonom. Z pôvodných 610 koní sa výkon zvýšil na 640 koní, čo je rovnaká hodnota ako u verzie Performante. Nový Huracán zhodil 122 kilogramov a aktuálne dokáže z pokoja na hranicu 100 km/h vystreliť v priebehu 2,9 sekundy a maximálka sa zaokrúhlila na 325 km/h. Lamborghini tak odpovedalo na predstavený facelift Audi R8. EVO má o 10 koní viac a je o pol sekundy rýchlejšie, než Audi R8 V10 Performance.

Výkon bude posielaný klasicky na obe nápravy. Vektorovanie krútiaceho momentu má za následok lepšiu variabilitu výkonu = auto dostane toľko výkonu, koľko v daný moment potrebuje. Vylepšené bolo aj riadenie s dôrazom na lepšiu manévrovateľnosť v nižších rýchlostiach. Pridaný bol aj systém natáčania zadných kolies.

Talianska automobilka sľubuje lepší zážitok z jazdy vďaka novému systému LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata). Pôjde o novú riadiacu jednotku, ktorá bude v danom momente kontrolovať všetky dynamické vlastnosti vozidla a bude dopomáhať nastaveniam tak, aby boli čo najdokonalejšie. Huracán bude doplnený o najnovšiu verziu systému LPI. Ten kontroluje dynamiku zospodu vozidla a dáva informácie magneto-reologickým tlmičom.

Interiér sa rovnako dočkal zmien a nesie taktiež meno EVO. Nachádza sa tu mix kože a Alcantary. Samozrejmosťou je konektivita smartfónov s podporou Apple CarPlay. Príplatkovou výbavou je telemetria, ktorá dokáže zaznamenávať a analyzovať jednotlivé kolá na okruhu. Všetky zapísané dáta sa neskôr uložia na pevný disk vozidla.

Lamborghini Huracán EVO však bude (zrejme) posledným svojho druhu. Jeho nástupca už bude využívať hybridný pohon, aktuálne je vo fáze vývoja. Na trh by mal doraziť v priebehu troch rokov. EVO si ale na rozdiel od nástupcu už môžete objednať. Cena pre európsky trh bola stanovená na 165 256 libier, cca 185 000 eur. K prvým zákazníkom by sa EVO malo dostaviť na jar tohto roku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJlamborghini.com
Predchádzajúci článokMercedes ukázal triedu CLA. Novinka narástla a prinesie lepšie rozhranie MBUX
Nasledujúci článokBMW M850i Night Sky, dokonalosť menom Individual