Domov Poradňa 5 najlepších hothatchov do 6000 €

5 najlepších hothatchov do 6000 €

5 najlepších hothatchov do 6000 €
Mazda 3 MPS (BK)

Radosť si v týchto ťažkých korona-časoch robiť treba. A hoci si auto v súčasnej dobe naplno neužijete, netreba klesať na duchu. Lockdown predsa nebude trvať naveky. Prinášame náš výber zaujímavých hothatchov za zaujímavé ceny.

Malé a svižné autá majú svoje čaro. Nemusia mať nevyhnutne nezmyselne veľký výkon, ktorý sa v medziach našich zákonov ani nedá plnohodnotne využiť. Stačí radosť z jazdy a pocit za volantom, ktorý hľadá každý petrolhead. Pozrime sa preto na niekoľko “budget” hothatchov, ktoré (s prižmúrením oka) v roku 2021 kúpite do 6-tisíc eur. Máte tu svojho favorita?

Volkswagen Golf GTI (MkV)

Aký by to bol rebríček hothatchov, ak by v ňom chýbal Volkswagen Golf GTI. V tomto konkrétnom prípade jeho v poradí piata generácia, ktorú poháňal 2,0-litrový turbom dopovaný štvorvalec s výkonom 147 kW (200 koní). K dispozícii bol výhradne s pohonom prednej nápravy a dokúpiť ste si mohli aj 6-stupňovú robotizovanú prevodovku, ktorej vo VW hovoria DSG (aj keď manuál je istejšia voľba). Existuje ako 3-dverová, tak aj 5-dverová verzia.

Za 6-tisíc sa dá (v zahraničí) kúpiť už celkom solídny kúsok, no určite si bude treba odložiť nejaké groše bokom… Jeho predchodca, legendárna MkIV, vo verzii GTI rovnako stojí za zmienku. Poháňa ho jeden z najlepších motorov z dielne VW – 1,8 T 20V, naladený na 132 kW (179 k).

Ford Focus ST (MkII)

Čo sa týka motora, teda minimálne obsahu a počtu valcov, absolútnu prevahu má Focus ST druhej generácie. Konkrétne hovoríme o 2,5-litrovom radovom 5-valci, ktorý môžete nájsť aj vo Volve C30. A pomáhalo mu aj turbo. Vo výsledku hovoríme o (na dnešnú dobu) nie oslnivých 168 kW (228 koní), ale toto auto je živým dôkazom toho, že na skutočnú zábavu za volantom nie je nutných 300+ koní.

Výsadou všetkých Focusov, špeciálne tých ostrejšie naladených, je ich perfektne naladený podvozok a ani druhá generácia ST nie je výnimkou. Za najväčšiu slabinu sa považuje horšia antikorózna ochrana, najmä v oblasti zadných blatníkov.

Opel Astra GTC OPC (H)

Európsku trojicu uzatvára Opel Astra generácie H vo vrcholnej verzii OPC a zároveň ide o najsilnejšieho Nemca tohto rebríčka. Pod kapotou hranatej, no stále vizuálne zaujímavej Astry, sa nachádza 2,0-litrový turbom prepĺňaný štvorvalec s výkonom 177 kW (240 koní). Výkon na prednú nápravu prenášala 6-stupňová manuálna prevodovka. Hoci dobové recenzie za hlavné mínusy uvádzali horšie reakcie podvozku na hrane, zvukový prejav a celkovú športovosť Astre nikto nedokáže uprieť. A navyše ich na cestách nie je veľa, takže ak hrá výnimočnosť pri výbere auta rolu, toto stojí určite za zváženie.

Suzuki Swift Sport

O zaradení Swiftu Sport medzi hothatce by sa dalo polemizovať a, úprimne, skôr spadá do kategórie warm hatchov. Avšak jazdnými vlastnosťami do tejto skupiny určite patrí. Navyše obstarávacia cena je oproti konkurentom nižšia a rovnako tak aj počet vecí, ktoré sa môžu pokaziť. Poháňa ho 1,6-litrový 4-valec s pomerne točivou charakteristikou a výkonom na úrovni 92 kW (125 koní). V Európe sa predával v 3-dverovej karosérii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. V roku 2010 prišla “nová generácia”, hoci v skutočnosti ide skôr o facelift. Mierne narástol výkon, no naozaj len veľmi mierne na rovných 100 kW (136 koní). Zmenou je ale pridaný stupeň manuálnej prevodovky. Dôležité je poznamenať, že váha auta je trojciferné číslo začínajúce sa deviatkou…

Mazda 3 MPS (BK)

Najlepšie na koniec? Nechám na posúdenie, no výkonové parametre Mazdy 3 MPS hovoria samé za seba: 2,3-litrový turbo-štvorvalec, 191 kW (260 koní) a 380 Nm krútiaceho momentu. Hoci sa Mazda 3 MPS ponúkala výhradne v 5-dverovej verzii a jej dizajn je individuálnou otázkou vkusu (najmä veľmi málo detailov odlišujúcich MPS od obyčajnej verzie), niet pochýb, že si zaslúži čestné miesto v tomto rebríčku.  Nevýhodou môže byť potenciálne horšia spoľahlivosť DISI motora, konkrétne rozvodov. Je preto dôležité vyberať auto s jasnou (a ideálne overiteľnou) servisnou históriou.

Zdroj: carthrottle / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCadillac CT4-V a CT5-V Blackwing: Silné motory, zadný náhon a manuál!
Nasledujúci článokTest Renault Megane E-Tech PHEV: na elektrinu aj benzín?