Domov Poradňa 5 tipov na ojazdené autá, ktoré v roku 2021 už lacnejšie nebudú

5 tipov na ojazdené autá, ktoré v roku 2021 už lacnejšie nebudú

5 tipov na ojazdené autá, ktoré v roku 2021 už lacnejšie nebudú
Portál Hagerty priniesol každoročný rebríček, v ktorom vyberá ojazdené autá. 

Doba ide dopredu a technológie, z ktorých sme sa v automobilovom priemysle tešili pred niekoľkými rokmi, sú nenávratne preč. Samozrejme, niektoré z nich sa vyvinuli k lepšiemu, o tom niet pochýb. Motory sú dnes ekonomickejšie, úspornejšie a výkonnejšie, ako kedykoľvek predtým, no na druhej strane rovnakým dielom nadobudli aj komplikovanosť. Niektorí tradicionalisti sa preto obracajú na zaujímavé ojazdené autá. Podľa spoločnosti Hagerty, ktorá takýto rebríček prináša pravidelne každý rok, si tieto autá nielen užijete, ale pri ich predaji nebudete stratoví a možno dokonca na nich dokážete aj niečo málo zarobiť.

Jeep Grand Cherokee SRT8 (WK) 2005 – 2010

Prvým autom v rebríčku je možno netradične SUV, no jeho skutočný klenot sa ukrýva pod kapotou. Kým v súčasnej dobe je koncern FCA takmer posadnutý svojim 6,2-litrovým kompresorom prepĺňaným vidlicovým 8-valcom, tretia generácia Grand Cherokee (označovaná aj ako WK) sa spolieha ešte na poctivú HEMI atmosféru. Pôvodných 5,7 litra bolo prevŕtaných na výsledný objem 6,1 litra, čo znamená 313 kW (420 koní) a 569 Nm spojených s 5-stupňovým automatom. Hoci vzhľad, ktorý v tej dobe odzrkadľoval spojenie koncernu s Daimlerom, nemusí sadnúť každému, faktom je, že vo svojej dobe dokázal na rovinke predbehnúť aj Cayman S.

Audi TT (8N) 1998 – 2006

Audi TT prvej generácie si počas prvých rokov svojho života prešlo viacerými ťažkými skúškami. Od zlého až nebezpečného naladenia podvozka po profiláciu zákazníkov, ktorí boli často terčom posmechov. Pod kapotou sa však ukrývajú motory, ktorými sa koncern VW v tom čase získal fanúšikov v mnohých segmentoch. K dispozícii bol kultový 1,8 T vo viacerých prevedeniach s výkonom od 110 kW (150 k) až po 177 kW (240 k) v limitovanej verzii quattro sport. O pohon sa starala ako manuálna, tak aj automatická prevodovka DSG, k dispozícii bol potom predný pohon alebo štvorkolka typu Haldex. Vrcholom ponuky bol 3,2 VR6 naladený na 184 kW (250 k)

Aston Martin Vantage V8 2005 – 2018

Krásny Aston Martin Vantage svojho času predstavoval veľmi zaujímavú alternatívu k stálici segmentu Porsche 911. Ponúkal sa s 8-valcom, ale aj s 12-valcom, pričom k dispozícii bola aj manuálna prevodovka. Paradoxne, podľa Hagerty sú to práve V8 verzie, ktoré rastú rýchlejšie. Základom bol upravený V8 motor z Jaguaru, ktorý bol prevŕtaný na objem 4,3 litra s výkonom 283 kW (385 k) pri 7.300 otáčkach za minútu a 409 Nm krútiaceho momentu. V roku 2009 ho nahradil väčší 4,7 litrový motor, ktorý si polepšil aj na výkonnostných parametroch: po novom ponúkal 313 kW (426 k) a 470 Nm. V roku 2006 sa ako nový predával za 104-tisíc eur a ceny už zrejme oveľa klesať nebudú…

Toyota Land Cruiser (80) 1989–1997 

Trochu netradičným finalistom je Toyota Land Cruiser v generácii s označením FZJ80, ktorá sa vyrýbala v roku 1989 až 1997. Hoci pôvodnym zámerom Toyoty nikdy nebolo spravíť z Land Cruisera zberateľský artikel, sú to práve jeho obrovská predimenzivanosť, spoľahlivosť a dôsledne premyslené technické riešenia, ktoré ho dostali do tohto rebríčka. K dispozícii bolo viacero motorizácií, pričom išlo radové šesťvalce: základom bol benzínový 4-liter s výkonom 112 kW (152 k) a krútiacim momentom 290 Nm, vyššie bol 4,5-litrový benzínový šesťvalec (158 kW/215 k/373 Nm) a nechýbali ani vznetové motory s objemom 4,2 litra.

Volkswagen California/Westfalia (T3) 1980 – 1991

V rebríčku určite nesmie chýba ani legendárny Transporter najmä v obytných verziách California a Westfalia. Volkswagen má s campervanmi dlhú históriu a de facto každá generácia Transporteru v tejto verzii si drží svoju cenu naprieč vekom. Ak je vašim snom cestovať na kultovom aute, tak toto je pre vás riešenie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroj: Hagerty / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!