Domov News TEST Hyundai i20 – sympaťák bez elektrifikácie

TEST Hyundai i20 – sympaťák bez elektrifikácie

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Toto znie ako férová ponuka. Rozsiahla bezpečnostná výbava ako štandard a počet komfortných prvkov podľa uváženia. Malé auto krásne vo svojej jednoduchosti, ale za volantom dokáže príjemne prekvapiť.

Hyundai i20 prešiel minulý rok decentným faceliftom, ktorý mu dodal hodnotnejší a sebavedomejší výraz. Do redakcie k nám prišiel v najvyššej výbave Style. Pohľad pod prednú kapotu nás najprv zaskočil, pretože, pri predstavení faceliftu Hyundai informoval o preplňovanom litrovom trojvalci T-GDi doplneným o 48-voltový mild-hybridný systém vo verziách s výkonom 100 alebo 120 koní. Neskôr sme však zistili, že kvôli vysokej cene sa slovenský importér rozhodol zostať pri atmosférickom štvorvalci a spomínanom litrovom trojvalci bez elektrickej podpory s výkonom 100 koní. Týmto spôsobom je Hyundai i20 k dispozícii už od 14.240 eur s veľmi zaujímavou základnou výbavou.

Hyundai i20
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Limetkové osvieženie

Nová farba Lucid Lime Metallic s ozdobnými prvkami a chrómovaným lemovaním okien autu mimoriadne pristane. Jemný refreš dizajnu ešte viac zvýraznil dynamický vzhľad a zmodernizoval grafiku svetiel. V žiarivej farbe vyzerá i20 naozaj cool a dobre sa naň pozerá. Hyundai i20 konkuruje predovšetkým Škode Fabia, ale v najvyššej konfigurácii sa so zdvihnutou hlavou môže postaviť aj takému Cliu. Po novom si i20 môžete vybrať aj s kontrastnou čiernou strechou. Pribudol tiež žiarivý interiérový balík Lucid Lime. Limetkové doplnky či prešívanie oživujú kabínu a Hyundai sa týmto spôsob snaží viac priblížiť dizajnovým autám segmentu B. V automobilke by do ponuky pokojne mohli pridať aj viac zaujímavých kontrastných farieb, veselé odtiene tomuto autu pristanú.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Bohatá základná výbava

Na vozidlách značky Hyundai vždy oceňujeme skutočne bohatú základnú bezpečnostnú výbavu. Bez priplácania sú modely vybavené prednými, bočnými i okennými airbagmi. Po úprave európskych predpisov môžete tiež počítať s prítomnosťou systému autonómneho núdzového brzdenia s rozpoznávaním vozidiel, chodcov i cyklistov, systémom na sledovanie únavy vodiča, asistentom sledovania dopravných značiek či systémom na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu.

Okrem toho vám Hyundai pridá aj automatické prepínanie diaľkových svetiel a v bežnom živote praktické systémy upozorňujúce na prítomnosť osôb na zadných sedadlách a upozornenie na odjazd vpredu idúceho vozidla. Čo sa týka osvetlenia, Hyundai i20 používa v základnej výbave Comfort halogénové svetlomety. Za plne LED-kové predné i zadné svetlá so statickým prisvecovaním do zákrut je potrebné si priplatiť 900 €, v prípade najvyššej výbavy Style ide o štandard.

Hyundai i20
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Malé auto s veľkým priestorom

Aj keď malé hatchbacky segmentu B čelia na trhu konkurencii zo strany mestských crossoverov, stále majú čo ponúknuť. A i20 je pre Hyundai na Slovensku žiadaným artiklom. Veď po modeloch i30 a Tucson ide o tretí najpredávanejší model, takže strategickým rozhodnutiam ohľadne palety motorov plne rozumieme. Interiér je na pomery tejto triedy nadštandardne priestranný. V i20 sa pohodlne zvezie nielen vodič so spolujazdcom, ale po menšom kompromise aj dospelí cestujúci na zadných sedadlách. Keďže v rámci faceliftu sa vonkajšie rozmery nemenili, stále platí, že na komfortné uloženie nôh zadných pasažierov je potrebné mierne zdvihnúť predné sedadlo. Kvalita vypracovania zostala zachovaná na vysokej úrovni a aj keď palubnej doske dominuje tvrdý plast, jednotlivé časti sú zlícované precízne.

Hyundai i20 interiér
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Na ceste

Kupujúcimi týchto vozidiel sú často starší vodiči. Nielen oni ocenia zachovanie analógových tlačidiel a prehľadného usporiadania jednotlivých prvkov. Až prémiovým dojmom pôsobí plne digitálny prístrojový panel, ktorý je vo výbave Style konfigurovateľný podľa troch režimov jazdy – Eco, Normal a Sport. Najviac prekvapil režim Sport, ktorý v prípade automatickej prevodovky pri podraďovaním pridáva medziplyny. To dáva charakteru jazdy aj s civilným 100-koňovým hatchbackom úplne nový rozmer, ktorý zďaleka nie je paródiou na i20 N. Podvozok je nastavený tuhšie, riadenie nie je zbytočne preposilované a kolesá promptne reagujú na každý jemný pohyb volantom. Ak sa chcete za volantom viac zapojiť do hry, radiť môžete manuálne pákou automatickej prevodovky, ktorá si zachovala svoj pôvodný tvar. Žiadne malé páčky alebo kolieska, ale poctivá „šaltpáka“. Možnosť radenia pádlami pod volantom vozidlo neponúka.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Dúfali sme, že v rámci faceliftu Hyundai zapracuje na lepšom odhlučnení pohonnej jednotky. Motor 1,0 T-GDI je nám z mnohých iných modelov Hyundai už dobre známy a práve pod kapotou i20 mal najzvučnejší prejav. To sa, bohužiaľ, nestalo, ale pripisujeme to snahe o udržanie nižšej ceny a tým pádom použitiu tenšej vrstvy izolácie. Takže čo sa týka hluku a kultivovanosti, niektorí konkurenti s preplňovanými trojvalcami v tejto triede dokážu poskytnúť zamatovejší prejav, no sú aj drahší. Spomenúť treba aj použitie klasickej ručnej brzdy. Ani v najvyššej výbave Style Hyundai i20 neponúka elektronickú parkovaciu brzdu, takže keď je vlhko alebo nasneží…, no veď viete čo.

Hyundai i20 parkovacia brzda
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Široké spätné zrkadlá

Predné sedadlá sú mimoriadne komfortné, ani pri viachodinovom cestovaní sme v nich nepociťovali únavu. Ani v najvyššej výbave Style Hyundai neponúka asistent mŕtveho uhla. To ale nie je tragédia, pretože v skutočnosti tu ani nie je potrebný. Hyundai i20 má totiž dostatočne široké zrkadlá, ktoré ak si správne nastavíte, žiadne auto ani skúter sa vám do mŕtveho uhla neschová.

Kombinácia litrového trojvalca s dvojspojkovou automatickou prevodovkou nemusí byť vždy správnou voľbou, ale to nie je prípad i20. Tu si oba tieto mechanické komponenty rozumejú. Oproti manuálu treba počítať so spotrebou vyššou o 0,5 – 1 l/100 km, podľa jazdného štýlu, takže v kombinovanom jazdnom cykle môžete počítať s apetítom 6 – 6,5 l/100 km.

Hyundai i20 kolesá
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Verdikt

Hyundai i20 zostáva aj po facelifte dobre vyzerajúcim malým autom, ktoré nad konkurenciou vyčnieva vnútorným priestorom, vydareným automatom a rozsiahlou základnou výbavou. Pritom aj tá príplatková je ponúkaná za rozumné ceny. Auto sa dobre šoféruje a stovka koní mu úplne stačí k tomu, aby ste sa s ním bez obáv mohli vydať aj za hranice mesta.

TECHNICKÉ ÚDAJE                                  
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 998 cm3
Max. výkon 73,5 kW/100 k
Max. krútiaci moment 172 Nm
Palivo benzín
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 065 mm
Šírka 1 775 mm
Výška 1 450 mm
Rázvor náprav 2 580 mm
Prevádzková hmotnosť 1 165 kg
Rozmer kolies 215/45 R17
Objem batožinového priestoru 352 – 1 165 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,4 s
SPOTREBA
Mesto 6,8 l/100 km
Diaľnica 7,0 l/100 km
Okresky 5,5 l/100 km
Priemer 6,5 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 14 240 €
Cena testovanej verzie 20 930 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKolobežkári sa utrhli z reťaze, polícia dvíha varovný prst

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here