Ani toľko omieľaný koniec nafty nezastavil príchod nového naftového motora do desiatej generácie Hondy Civic.

Pýtate sa, ako jej to mohli spraviť? Odpoveď je asi veľmi jednoduchá, spotreba! No a čo športové gény auta, ostali? Rozhodne!

S novým dieselom, ktorý má, mimochodom, označenie 1,6 i-DTEC, sme prešli asi 1500 kilometrov. Cez týždeň dostal zabrať v rušnej bratislavskej premávke a cez víkend sme preverili výdrž na dlhej trase, smer Košice. Päťsto kilometrov v meste znamenalo priemernú spotrebu 5,6 litra na 100 km, čo je veľmi slušná hodnota. Osemsto kilometrov cez diaľnice a okresky bežnou rýchlosťou slovenského vodiča zdvihlo spotrebu tesne k 6,0 litrom. No treba dodať, že pri rýchlosti 100 km/h a kontinuálnej jazde palubný počítač ukazoval len 4,2 l / 100 km. Čiže toľko k otázke, prečo?!

A čo charakter?

Áno, viem, od Civicu sa očakáva určitý jazdný štandard. No a naftová 1,6 tomu rozhodne v porovnaní s benzínovou 1,0 neubrala. Výkon 88 kW síce asfalt netrhá, no dynamiku má. Na ceste drží tak, ako sa na Civic patrí. Turbo zaberá síce o kúsok neskôr, no nie je to katastrofa. Krútiaci moment 300 Nm dosiahnete pri 2-tisíc otáčkach. Motor má slušný chod, je hlavne dostatočne odhlučnený od kabíny, čiže neprenikajú nijaké nepríjemné zvuky klepania a podobne. Samozrejme, nebudem tvrdiť, že nespoznáte rozdiel medzi benzínom, no je to len jednoducho dobre spravené.

Pre tých, ktorí ešte nemali tú česť

Nový Civic nie je len o dynamickej jazde a športovom charaktere. Predáva sa v dvoch karosárskych verziách, ako sedan a ako hatchback, no ten hatchback vyzerá už skoro ako sedan. Každopádne, po stránke dizajnu je nádherný v akejkoľvek verzii. Ostré a agresívne tvary a priame úzke línie. Jednoducho ikona. Civic Vám ponúkne vysoký komfort aj na dlhé cesty, vzadu je dostatok priestoru na nohy aj hlavu. Sedačky sú dostatočne mäkké, možno až príliš. Sedáky sú dokonca aj vzadu dlhé, takže Vám poskytnú potrebnú oporu. Obsah batožinového priestoru je 478 litrov. Zaujímavosťou je plató, ktoré sa roluje do boku. Viete ho vybrať a otočiť na opačnú stranu.

Palubovka vyzerá dobre. Síce jej kraľujú tvrdé plasty, no nedá Vám to najavo. Infotainment a jeho ovládanie je už kapitola sama osebe. Chvíľu mi trvalo, kým som sa s ním naučil pracovať. Menu je neprehľadné a rôzne nastavenia sú všakovako poschovávané. O niečo lepšie je na tom displej za volantom. Už keď som načal kritiku, musím spomenúť aj naše základné svetlá. Neviem, či to je tým, že auto s halogénmi som nešoféroval ani nepamätám a moje oko si jednoducho zvyklo na ďaleký dosvit LED. No pravda je taká, že som sa bál ísť 90 km/h mimo mesta, lebo som jednoducho nevidel dostatočne ďaleko! Čiže určite zvážte voľbu LED svetiel. Malou nevýhodou môže byť aj absencia automatu v ponuke, keďže Civic je zatiaľ k dispozícii len so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Automat by mal však doraziť už čochvíľa!

A teraz cena.

Civic Diesel stojí v základe 18 490 €, v plnke 24 990 €. Ktoré iné naftové auto v segmente stojí pod 21-tisíc € a ponúkne Vám taký jazdný zážitok ako Civic?!

Zdroje: Hondastartstop.sk