Drobný facelift súčasnej generácie modelu Peugeot 308 a nová motorizácia nastavili latku v tomto segmente zasa o čosi vyššie. Exteriér prešiel síce minimálnymi zmenami, ale nový agregát v nami testovanom aute v podobe 1,5-litrového BlueHDi je neskutočným prekvapením.

Typickým znakom francúzskych áut je určite pohodlie a komfort. Je taký aj Peugeot 308? Mňa osobne uchvátilo sedenie v kabíne. Sedadlá sú veľmi pohodlné a dobre tvarované. Elegantná kombinácia tvrdených plastov a kovu do očí určite nebije.

Na palubnej doske nájdete displej infotainmentu, ktorý je jednoduchý a pomerne rýchlo reaguje na Vaše pokyny. Možno jedna z vecí, ktoré by sa dali vytknúť, je ovládanie klimatizácie cez jeho priečinok. Na strednom paneli je predsa dosť priestoru na umiestnenie, a jedno otočné tlačidlo by určite nekazilo celkový dojem. Na druhej strane, tlačidlo na ovládanie zvuku ostalo samostatné, čo ma veľmi potešilo.

Zvonka vyzerá auto o čosi agresívnejšie. Novo umiestnený znak Peugeotu sa dostal z kapoty do prednej masky a vyzerá vďaka tomu dravo. V podstate sa zaradil medzi zvyšných členov rodiny, ako napríklad 5008. Všimnete si aj odlišné denné svietenie.

Najväčšie kúzlo sa ale odohráva pod kapotou. Naftový štvorvalcový motor 1.5 BlueHDi síce prišiel o deci objemu, dostal však 10 koní navyše. Zaraďuje sa medzi rebríček takých motorov, ktoré pri slovnom spojení prísnej emisnej normy Euro 6.2 môžu v pokoji „priasť“. Stovku vytiahne za 9,8 sekundy a maximálka je stanovená výrobcom na 204 km/h.

Motor je pôvabne dynamický, keď potrebujete, tak Vás potiahne a spotreba je fantastická. Čo ma však prekvapilo, takmer ho nebolo ani nepočuť! 6-stupňová manuálna prevodovka preraďuje plynulo. Prišlo mi ale až podozrivé, že palubný počítač chcel preraďovať už pri 1200 otáčkach. Predsa len, nie sú to priveľké očakávania na dieselový motor?

Vrátim ale k spotrebe. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 4,7 l/100km. Ja som sa celkovo počas striedania jazdy v meste, mimo mesta a na diaľnici a dosť častým používaním tlačidla Sport dostala na 5,7 l/100km. Verím tomu, že keby som auto netestovala a jazdila s ním pravidelné trasy, dostanem sa aj na hranicu, ktorú udáva automobilka. Motor je veľmi vďačný, a aj takú cestu z Bratislavy do Prahy a späť na jednu nádrž by ste si naozaj užili.

Podvozok za motorom príliš nezaostáva. Aj na cestách 3. triedy si vynikajúco poradil s nerovnosťami a komfort zostal zachovaný. Aj pri trocha športovejšej jazde v zákrutách auto drží a zadok Vám ubehne len keď mu to dovolíte. Ale ako jazdí naozaj výkonná verzia Peugeot 308 GTi si môžete pozrieť v našej predchádzajúcej recenzii TU.

Vo vnútri môžu byť pocity každého vodiča iné. Mne osobne sa tento jednoduchý a moderný vzhľad páči. Za jeden z tých príťažlivejších kúskov považujem určite prevedenie riadiacej páky, ktorá padne do ruky ako uliata. Jedinou nevýhodou sa môže stať zimné ročné obdobie, pretože kovy na ,,šaltpáke“ budú ako ľad (ale iba chvíľku).

Zrak jednoznačne pritiahnu budíky á la Aston Martin, ktoré majú prehodený otáčkomer s ukazovateľom rýchlosti. Časom si ale zvyknete a nebudete o tom ani vedieť. Po prepnutí na ,,Sport mode“ sa zasa rozsvietia celé na červeno, čo je takým zábavným prvkom.

Ako je to ale s cestujúcimi na zadných sedadlách? Ich veľkosť bola upravená na úkor batožinového priestoru. Objem batožinového priestoru je 420 litrov, čo je slušné. Predsa len, ide o hatchback a nie o rodinný kombík, ale v prípade núdze väčšieho priestoru je tu stále verzia Peugeot 308 SW.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroje: Peugeot | startstop.sk