Auto pre ženu? Auto do mesta? Zaujme? Aká je Toyota Aygo je po šoférskej stránke?

V prvom rade treba povedať, že nová farba faceliftovaného modelu v podaní Magenta autu dodáva naozaj (až príliš) zženštilý vzhľad. Čo ale oku nežnejšieho pohlavia vôbec nevadí. Ak by si ale tento model kupoval muž, som si istá, že by zvolil inú farbu. Pokiaľ si ako bonus pri jazde chcete užívať aj pozornosť okoloidúcich (keďže sedíte v obleku ibalginu), táto farba je ideálna voľba pre vás. No aká je Toyota Aygo spoza volantu?

Od roku 2005 sa Aygo poriadne zmenilo. Okrem farby (ktorú v recenzii ešte spomeniem, lebo mi naozaj bije do očí) prišla najväčšia reforma v podaní výrazu auta. Predná aj zadná časť zachovala tvar X, ale vystúpila do popredia a po vzore Aurisu či modelu C-HR vynikli ostrejšie a agresívne krivky. Na prvý pohľad pôsobí toto malebné autíčko ako taký nabúchaný kulturista.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pre mňa osobne sa najvýraznejším a zároveň najpútavejším prvkom exteriéru stali nové svetlá, ktoré vyzerajú famózne. Jedinečný svetelný podpis vynikne jednoducho kdekoľvek. Aj pri dennom svietení, kedy si LED-kový pás nájde svoje miesto v každom spätnom zrkadle.

Úprimne, počas testovania sa mi na Aygo dostalo veľa priamych pozitívnych reakcií. Pri návšteve nákupného centra vyčarovalo na tvári úsmev nejedenému spoluparkujúcemu a pýrilo sa ešte viac zo slovných komplimentov. No a parkovanie je ďalšia samostatná položka.

Po návyku na veľkosť kombíka, v ktorom bežne jazdím, bolo naozaj zvláštne sadnúť do auta, ktoré má o dva metre menej. Nehovoriac o parkovaní, ktoré sa stalo bezproblémovým hocikde. Dobre, nie je až také obratné ako napríklad Smart, ktorý je ikonou vytvárania parkovacieho miesta aj tam, kde nie je. Ale Aygo so svojou malou kapotou a naozaj rozkošnými rozmermi tvorí ukážkového partnera do mesta.

Čo spotreba? Pod „piďi-mini“ kapotou je umiestnený litrový motor. Keďže máme dobu downsizingu, tieto motory si našli uplatnenie aj vo väčších modeloch, ale v Aygu mu to naozaj sadne. Odhliadnuc od zvuku vysávača, ktorý som zažila už so Škodou Citigo alebo Volkswagenom Up, sa kombinácia výkonu a spotreby dala viac ako zniesť.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Aj keď výrobca udáva kombinovanú spotrebu 4,1 /100km, ja som sa dostala na minimum 5,4 /100km. Jasné, auto je stále v zábehu a navyše je novinárske, takže ho nikto nešetrí. Aj tak si myslím, že takéto čísla sú viac ako priaznivé. Čo sa ale týka jazdy po diaľnici, okrem toho, že je auto extrémne lenivé, spotreba hneď vyletí hore. A to je ďalšia vec do zoznamu.

Keby sme sa chceli baviť o výkone auta ktoré poháňa benzínový 1,0 liter, tak je logické, že sa moc neporozprávame. Predsa sa nebavíme o žiadnom závodníkovi. Ale aby som zasa nekrivdila, v meste je reakcia plynu naozaj blesková. Aj keď  zaberá až pri vyšších otáčkach, nebol žiadny problém sa odpichnúť a do rýchlosti 60 km/hod ťahá motor veľmi pekne.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Horšia je už len tá diaľnica, ale je mi jasné, že Aygo na ňu postavené nebolo. Autíčko sa síce dostane na stanovenú hranicu 130 km/hod vcelku pohotovo, ale keď si predo mnou niekto vydoloval miesto, auto sa už len tak nerozbehlo, a tak sme spolu zaujali právoplatný pľac v pomalom pruhu.

Čo sa týka interiéru, zopár prvkov je rovnakej farby ako vonkajšok auta. Takže purpurová je skoro všade – na bočniciach dverí, vyšívaní sedadiel, šaltpáke, koberčekoch aj na výduchoch kúrenia. Ale po prvotnej rúžovej facke si človek zvykne a začne vnímať škálu týchto príjemných detailov, s ktorými sa inžinieri pohrali.

Inak sa kabína oproti poslednému modelu príliš nezmenila. Pri sedadlách si treba všimnúť, že majú ako keby bočné vedenie a športový vzhľad, čo ma prekvapilo. Realitou ale zostáva, že tvoria iba dizajnový prvok a v zákrute vás nepodržia na mieste ako škrupina.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Kufor, alebo lepšie povedané odkladací priestor na nákup, je naozaj malý, ale úplne dostačujúci. Pokiaľ nepotrebujete do auta narvať detský kočík, bicykel alebo podobne veľkú vec, priestor za sklenenými kufrovými dverami sa zaplní drobnosťami veľmi rýchlo.

Summa summarum, Aygo je naozaj čarovným spoločníkom do mesta. O tom, či je naozaj perfektným autom pre ženu, by sa ale dalo polemizovať. So začínajúcou cenou na úrovni 8 490 € je ideálnou voľbou nového auta. Verím, že na Toyote Aygo očarí každého niečo iné, od celkového dizajnu až po drobné detaily, ktoré robia toto autíčko neprehliadnuteľným.

Zdroje: toyotastartstop.sk

Diskusia