Priznám sa, Mazda si ma získava s každým modelom viac a viac. A pritom nie som nejaký fanatický fanúšik tejto značky, aj keď čo je to vlastne taká zodpovedajúca láska k autu alebo vyvolenej značke? Monogamia v tejto situácii nepripadá do úvahy. Sú autá, ktoré očaria na prvý pohľad, a potom sú tu také, od ktorých chcete inštinktívne utiecť. Jedno je však jasné – Mazda CX-3 si Vás pripúta.

Japonka navonok vyzerá robustnejšie a má kyprejšie tvary, no stále je to telom klasická trojka. Oplastovanie a pár centimetrov nad zemou navyše dodávajú CX-3 dojem všestrannejšieho malého SUV. Pri jazde mimo okresky ale tento pocit opadne, keďže reálna svetlá výška autu nedovoľuje také úkony, aké by ste od neho očakávali. To ale nevadí, pretože toto panské auto má omnoho viac kvalít.

Pohon všetkých štyroch kolies možno pridáva na spotrebe, ale svoju úlohu si splní. Tu sa ale vyskytne otázka – Koľko z nás reálne využije každodenne štvorkolku? Síce sa nejedná o právoplatný pohon 4X4, ktorý si vie človek prispôsobiť podľa terénu, ale Mazda to ani nepotrebuje. Môže nasnežiť pred domom, môže pršať na ceste na chatu, takéto situácie ju troška potrápia ale nevyčerpajú.

Motorizácia v podaní 2,0-litrového benzínového 4-valca je prvotriedna. Naozaj, kombinácia 6-stupňovej automatickej prevodovky a bijúceho srdca, ktoré sa v malom aute len tak nevidí, je čerešničkou na torte. Či už ležérna jazda, pokojná na tempomate alebo na plný plyn – v CX-3 sa jazdí naozaj bravúrne.

Keď sa treba troška vyblázniť, stačí prepnúť na režim Sport a auto ožije. Aj keď sa nebavíme o závodníkovi, ktorý potrebuje trhať asfalt, výkon pri zošliapnutí plynu je naozaj cítiť. Výška auta Vám nedovolí drať zákruty ako Schumacher, ale kto to pri mini SUV naozaj potrebuje. Tu je rozhodujúcim faktorom komfort.

A s motorom sa dostávame k spotrebe. 7,4 litra na 100 kilometrov podľa mňa nie je žiadne tragické číslo. Hlavne si treba uvedomiť, že pohon všetkých štyroch kolies a veľké 18-palcové kolesá na zimných pneumatikách spravili svoje. Kunzumácia paliva, ktorú udáva výrobca v kombinácii mestskej a diaľničnej premávky je daná na 5,5 l/100 km. Auto ale šanované nebolo, takže s týmto číslom som bola vcelku spokojná.

Čo sa týka interiéru, opakovali sa moje impresie z Mazdy 2. Jednoducho povedané – sadne ako uliaty. Zmes mäkkých plastov, kože a chrómových prvkov je domyslená a tvorí jeden fantastický celok. Nič nebije príliš do očí, všetko má svoje miesto a takto to prosto funguje. Možno sa zdá, že ho ospevujem až príliš, ale kabínu z japonskej dielne som si naozaj zamilovala.

Infotainment je prehľadný a bez problémov v ňom nájdete všetko, čo si zmyslíte. Aj zadnej kamere sa dostalo pri modernizácii pozornosti. Dnes je to už pri aute takejto veľkosti samozrejmosť. Na druhej strane, head-up displej je podľa môjho názoru umiestnený až príliš vzadu v palubovke a zaniká tak jeho využiteľnosť.

Oproti staršiemu modelu je zmien naozaj málo. Všimnete si elektronickú ručnú brzdu a pod zadkom by ste mali ucítiť novú výplň sedadiel, ale v Mazde je také pohodlie, že nad výplňou sedačiek by rozmýšľal len málokto.

Čo sa týka cestujúcich vzadu, moc priestoru navyše sa im neušlo. CX-3 je napríklad oproti klasickej Mazde 3 v rázvore menšia, a dokonca aj malinkú Mazdu radu 2 rozmermi nepredbehla. Aby som ale nebola príliš kritická, posed vzadu sa zmenšil na úkor väčšieho kufra. Ten má pohodlných 350 litrov a pri prevážaní vecí bude dobrým sluhom.

Môj verdikt? Recenzia na Mazdu CX-3 sa písala sama. V tomto aute sa snúbi všetko, čo dnešný vodič potrebuje. Pohodlie z jazdy, výkonný motor a vysoká výbava robia z tohto vozidla jednotku vo svojom segmente. Najväčším konurentom s podobnými vlastnosťami by mohol byť Renault Captur, ktorý ale po estetickej stránke na Mazdu proste nemá.