Zbytočný derivát alebo odpoveď na súčasný trend a dopyt? Milé auto s nádychom škandinávskeho dizajnu – náš pohľad na Fiestu Active!

Na novú generáciu ikonického mestského autíčka Ford Fiesta sme sa už pozreli, pre zmenu, ako naschvál práve v zime sme dostali jej oplastovanú verziu s názvom Active. Nešiel by som cestou mojich kolegov, ktorý Fiestu Active menujú za crossover. Do tejto kategórie môžme pokojne zaradiť Ecosport. Jednoducho, oplastovaná Fiesta je odpoveďou na aktuálny trend a požiadavky klientov. Netvrdím že Fiesta Active je zbytočným modelom, no pre mňa určená nieje. To však nemení nič na fakte, že sa posnažím, hlavne nežnejšiemu pohlaviu priblížiť tento model čo najobjektívnejšie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Svieži vzhľad nie je na škodu

Vzhľadom určite zaujme, terénne strihnutý predný nárazník, plastové olemovanie po celom obvode a napokon zadná časť kde mi nedá nepovšimnúť a nepochváliť efektnú čiernu nálepku okolo priestoru pre ŠPZ. Pokračujeme parádnymi 17 palcovými diskami kolies, emblémom Active na boku karosérie a čiernou matnou maskou chladiča. Nemôžme zabudnúť ani na jedinečnú farbu, ktorú sa však neodvážim pomenovať inak ako niečo medzi modrou a zelenou (tyrkysová), presné pomenovanie nechám na vás.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Škoda že v našom prípade boli nakonfigurované len štandardné halogénové svetlá (lampáše). Za príplatok môžte mať buď projektorové halogény alebo dokonca Full LED technológiu. Moja osobná rada znie, na svetlách nikdy nešetrite a berte ideálne tú najvyššiu radu! Kvalitné svetlá z dobrým dosvitom sú v noci na nezaplatenie a výrazne prispievajú k vašej bezpečnosti.

Presuňme sa však do interiéru, ten už nenesie žiadne poznávacie prvky zdvihnutej Fiesty. Je to úplne klasická Fiesta s príkladne kvalitne vypracovaným interiérom. Niekomu môže pripadať panel klimatizácie zastaralý hlavne s množstvom tlačidiel, mne osobne sa toto riešenie pozdáva, tlačidlá sú prehľadné a ľahko dostupné. Sada WINTER 2 vám prinesie vyhrievanie čelného skla, vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla, predné sedadlá a vyhrievaný volant. Parkovacie senzory našej Fiesty boli len vzadu a chýbala aj parkovacia kamera. Mne osobne to neprekážalo, ale viem si predstaviť že niektoré dámy by určite siahli po týchto príplatkoch aj napriek malým rozmerom auta. Vo výbave však nechýba sledovanie mŕtveho uhla či praktická ochrana dverí do mesta.

Vedľa ručnej brzdy nájdete aj tlačidlo na voľbu jazdných režimov. Normal, Eco a režim pre sneh alebo dážď. Jednoducho povedané preklikávaním režimov auto mení odozvu na plynový pedál. V prípade posledného spomínaného režimu ,,pro kluzký povrch,, Fiesta radikálne zníži citlivosť plynového pedálu a nedovolí vám zbytočne vytáčať motor a dostať sa tak do nepríjemnej situácie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Priestorovo Fiesta segment netrhá no svojmu účelu postačí, zmestia sa do nej pohodlne štyria dospelí a vzadu máte dostatočný priestor na nákup s objemom 311 litrov. Ergonomicky vám Fiesta sadne. Posed za volantom je ideálny a výhľad z poza neho taktiež. Pochvaľujem dostatok odkladacích priestorov a príjemné sedačky.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Hlavným terénom je mesto

Terénne vlastnosti v prípade verzie Active rozhodne nehľadajte, áno podvozok je síce vyšší o 18 milimetrov, to však postačuje akurát na bezpečný výjazd na obrubník prípadne štrkovú príjazdovú cestu. Pohon všetkých štyroch kolies taktiež neočakávajte, Fiesta vám však ponúkne ako takmer posledná v segment naftový agregát. Pokiaľ teda dochádzate z prímestských satelitov dlhšiu vzdialenosť, diesel v podobe 1.5 TDCi vôbec nemusí byť zlou voľbou. Nás však oslovil práve nami testovaný najvýkonnejší benzínový trojvalec 1.0 EcoBoost. Turbom preplňovaný motor ponúka výkon až 103 kW čiže 140 koní, čo je na malú Fiestu skutočne dosť.

Zábavy sním bolo skutočne dosť hlavne na zasnežených cestách, čiže ak ste žieňa s neskrotným temperamentom tento motor by vás mohol rozhodne osloviť. Ťah začína zhruba od 1 600 otáčok a kontinuálne pokračuje až do červených čísel. Takouto jazdou však výrazne zvýšite spotrebu lentilkovej Fiesty. Tá naša kombinovaná sa ustálila na hodnote 7,1 litrov pri nájazde takmer 1 000 kilometrov prevažne v meste. Na diaľnici záleží ako rýchlo a koľko vás v aute pôjde. Vyššia rýchlosť a vyšší počet pasažierov resp. vyššie zaťaženie robí problém všeobecne všetkým trojvalcovým motorizáciam, to sa následne odrazí na vyššej spotrebe.

Fiesta už ako model, sama o sebe, ponúka netradične veľa rôznych možnosti ako sa odlíšiť. Veď len z jednotlivých verzií máte na výber päť. Od bežnej cez luxusnú Vignale, oplastovanú Active, športovo strihnutú ST-Line až na diabolský kvietok v podobe Fiesty ST. Ponuka výbavy je taktiež široká a je len na vás ktoré príplatky skutočne potrebujete a ktoré nie. Verzia Active je jedinečným kúskom ktorý vás dokáže osloviť a upútať na seba pozornosť, otázna je však cena ktorá výrazne prevyšuje konkurenciu, oproti nej má však Fiesta navrch práve svojim výkonom.