Do našej redakcie sa ako prvým na Slovensku dostala nová generácia vlajkovej lode značky Citroen. SUV C5 Aircross!

Preverili sme naftovú verziu 1.5 BlueHDi 130 s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Môže SUV model právom niesť status vlajkovej lode a ako je to s marketingovým tvrdením ultrakomfortného SUV Citroen?

Autosalón Paríž: Citroën C5 Aircross

Príchod C5 Aircross bol naznačený minulý rok konceptom Aircross, z ktorého model vychádza. Dizajn nadväzuje na aktuálne modely Citroenu, menovite C3 a C4 Cactus. To znamená, že budú odlíšené predelenými hlavnými svetlometmi. Horná časť svetiel naviaže na pretiahnuté logo značky, naopak spodná časť bude tvoriť akýsi optický celok s maskou chladiča. Na bokoch nebudú chýbať tzv. Airbump známe z “kaktusu”. Budú skôr dizajnovým doplnkom, než praktickým detailom.

Auto však nebude chcieť zaujať dizajnom, ale aj svojím komfortom. Hydropneumatické odpruženie tu už nenájdeme, no automobilka ho nahradí systémom „progresívne hydraulické vankúše“. C5 Aircross tak bude prvým autom značky, ktoré bude využívať tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi. Bližšie informácie žiaľ neboli stanovené. Dokonca aj veľkosť budeme môcť len odhadovať. Hlavnými rivalmi najnovšieho modelu značky Citroёn by však mali byť Nissan Qashqai a Renault Kadjar. Technika bude vychádzať z koncernových bratov Peugeot 3008 a Opel Grandlad X. Spoločnú budú mať platformu EMP2. S Peugeotom 3008 bude nová C5 Aircross zdieľať napríklad rovnaký volič automatu. C5 Aircorss však netreba brať ako nástupcu triedy C5.

Novinka je primárne určená pre čínsky trh. Tento trh sa ho dočká ako prvý a to už koncom tohto roka. Čo sa týka európskeho kontinentu, tak my si budeme musieť trošku počkať, nakoľko k nám dorazí až koncom roka 2018. Záver toho roka na starom kontinente bude patriť menšiemu, kompaktnejšiemu bratovi, crossoveru C3 Aircross, ktorý bude ako náhrada za C3 Picasso. Pomocou najnovších modelov, C3 Aircross a C5 Aircross chce francúzska automobilka Citroёn rozšíriť svoju ponuku SUV.