Úplne nový motor, športový nádych a overené naladenie podvozku s prívlastkom GT-Line. To je náš Renault Megane…

Nestáva sa príliš často, že ma nejaké auto nadchne. O to viac pokiaľ sa nejedná o úplnú novinku, presne tak ako v prípade nami testovanej verzie Renault Megane GT-Line.

Dôvod na test generačne staršieho modelu bol jednoduchý a príznačný. Nový agregát pod kapotou, konkrétne 1,3 TCe. Jedná sa o aliančne vyvíjaný motor, totožný nájdeme napríklad v modeloch Nissan Qashqai, Mercedes-Benz triedy A či Dacia Duster. Objem motora je 1 332 cm3 a jedná sa o radový štvorvalec v rôznych výkonnostných verziách. Ten náš konkrétny zabezpečuje výkon 120 kW čiže 160 konských síl a krútiaci moment na úrovni 240 Nm.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Stále atraktívny

Vráťme sa však o kúsok späť, ku samotnému vzhľadu. Megane v súčasnej štvrtej generácií sa vyrába od roku 2016, jeho dizajn je stále svieži a auto vyzerá dostatočne atraktívne aj dnes. V prípade verzie GT-Line dostávate športový zadný difúzor s originálnou koncovkou výfuku a ostrejšie tvarovaný predný nárazník s náznakom spliteru.

Radikálnejšie zmeny vás čakajú vo vnútri vozidla, nechýba množstvo ozdobných dekorov v modrej farbe pripomínajúce karbon, modré prešitie, skvele tvarovaný volant či emblém GT-Line. Priplatiť si môžete aj za športové ,,škrupiny,, navyše pokiaľ chcete ušetriť máte možnosť siahnuť aj po verzií s kombináciou koženky a textílie. Samozrejme v ponuke je aj kombinácia koža alcantara prípadne len koža. Za najlacnejšiu textilnú variantu zaplatíte 200€ naopak za najdrahšiu 900€.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Tieto športové sedadlá treba pochváliť za ich perfektné bočné vedenie a tvarovanie, zároveň sú dostatočne komfortné aj na dlhšie presuny. Osobne by som nešpekuloval nad koženou verziou a siahol by som po textílií, ktorá bola skvelá.

Gálskeho kohúta nezaprieš

Samotný interiér pôsobí stále pohľadným dojmom, palubná doska je vypracovaná z mäkčených plastov. Rozmiestnenie jednotlivých prvkov a ovládačov je logické. Megane však stále trpí typickými francúzskými neduhmi. Asi najzásadnejším nedostatkom je samotný infotaiment. Jeho umiestnenie v prípade najväčšej 8,7 palcovej verzie je horizontálne, na čom by nebolo nič zlé, uvítal by som však priamu orientáciu na vodiča, pokojne aj celej konzoly. Samostatnou kapitolou je orientácia v menu a ovládanie jednotlivých funkcií, pôsobilo na mňa veľmi chaoticky.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pravdou však je, že po týždni som si na francúzsky infotaiment zvykol. Prekážal my aj inak skvelý gombík na prepínanie jazdných režimov, ktorý je umiestnený hneď vedľa elektronickej ručnej brzdy. Pomocou neho totiž viete meniť len dva obľúbené jazdné režimy z celkových piatich. Tie zvyšné musíte následne vyťukávať na displeji infotaimentu. Pochváliť však treba perfektnú personifikáciu jazdných režimov.

Pripravený bojovať

Jednotlivé jazdné režimy disponujú dostatočným odlíšením a naladia Megane do požadovanej konfigurácie pre daný typ jazdy. Ambientné osvetlenie ja príjemným spestrením interiéru, je k dispozícií hneď v niekoľkých farbách, ktoré sú viazané na jazdné režimy. Čiže farbu si fixne nastavujete k jazdnému režimu. Škoda len, že v prednej časti, v priestore pred spolujazdcom chýba, je to však len veľmi individuálny detail, ktorý niekomu prekážať nemusí. Pred vodičom sa ďalej nachádza displej, ktorý má veľmi príjemné zobrazenie, ktoré je taktiež možné konfigurovať na základe jednotlivých jazdných režimov, tak aby zobrazené údaje korešpondovali s vašimi jazdnými potrebami. Vo výbave nechýbal ani head up displej, adaptívny tempomat, parkovacia kamera či sledovanie mŕtveho uhla.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 

Megane ako jeden z prvých zástupcov svojho segmentu a hlavne svojej cenovej kategórie ponúkol plne diodové svetlomety. LED Pure Vision majú nadštandardnú svietivosť a v noci vám poskytnú bezpečný zážitok z jazdy, nad ich voľbou neváhajte. Nechýba ani dynamický LED podpis vpredu ale hlavne vzadu, ktorý efektne podčiarkuje dizajn Renault.

Skvelá jazda

Prejdime však ku skutočnej podstate Renault Megane GT-Line, a tým sú jazdné zážitky ktoré vám je schopný ponúknuť. Motor si s prevodovkou EDC rozumie perfektne. Čo ma veľmi príjemne prekvapilo bol kontinuálny ťah motoru od nízkych otáčok. Megane GT-Line s motorom 1,3 TCe ponúka nadmieru slušnú dynamiku a hladký chod. Zvukový prejav je svojský a každý si naň musí zvyknúť, nieje to koncernové 1,5 TSI. Všeobecne je veľmi málo skvelo jazdiacich kompaktov bez prívlastku a surovosti hot hatch a presne tak dobre jazdí Megane GT-Line s novým motorom.

Jazdu v ňom si užívate plnými dúškami, najmä ak sa cesta pred vami začne vlniť, z doposiaľ komfortného hatchbacku sa stlačením tlačidla stane skvelý spoločník dynamickej jazdy. A práve preto ten samosvor, Megane jazdí tak dobre, že je len kúsok od ostrého kompaktu!

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Dobre naladený podvozok krásne filtruje naše cesty, presne tak ako sa na francúza patrí. Chybu nespravíte ani voľbou 18 palcových diskov kolies.

Čerešničkou na torte je spotreba, tá za najideálnejších podmienok dosiahla na okreskách 5,3 l/100 km. V meste si Megane vypýtal 8,3 a na diaľnici 6,9 pri bežnom diaľničnom tempe. Priemer sa nám ustálil na hodnote 7,9 l/100 km treba však dodať, že auto malo najazdené len 3 000 km, pokojne by som teda prehlásil, že spotreba klesne minimálne o 0,6l/100 km.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R8
Zdvihový objem 1 332 cm3
Max. výkon 120 kW/160 k
Max. krútiaci moment 240 Nm
Palivo benzín
Pohon predná náprava
Prevodovka 7-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 359 mm
Šírka 1 814 mm
Výška 1 447 mm
Rázvor náprav 2 669 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 378 kg
Rozmer pneumatík 225/40 R18
Objem batožinového priestoru 402 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,2 s
SPOTREBA
Mesto 8,3 l/100 km
Diaľnica 6,9 l/100 km
Okresky 5,3 l/100 km
Priemer 7,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 13 990 €
Cena testovanej verzie 26 550 €