Škoda uviedla Karoq s prívlastkom Sportline, okrem optických zmien dostal aj nový výkonný motor. Preverili sme aká je jeho dynamika a spotreba

Modelová SUV ofenzíva v podaní Mladoboleslavskej automobilky sa plní do poslednej medzierky. Okrem základných modelov Kodiaq, Karoq a po novom aj Kamiq, predstavila značka aj ich deriváty s označením Scout, Sportline a dokonca aj RS, v prípade najväčšieho z rodiny Q. My sme sa v našom redakčnom teste pozreli pod kapotu Karoq Sportline.

Začnime hneď bez okolkov tým najzásadnejším, novým motorom 2.0 TSI. Áno, jedná sa o novú koncernovú motorizáciu a áno dostali alebo dostanú ju aj iné modely. Dokonca aj Octavia, ktorú sme práve v tejto motorizácií testovali len nedávno.

Nový agregát disponuje výkonom 140 kW čiže 190 koní a krútiacim momentom na úrovni 320 Nm. Štandardne je kombinovaný s pohonom oboch náprav a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Musím povedať, že tento motor sa dokonalo hodí ku charakteru športovo-ladenej verzie Sportline. Karoq tak dostal agregát s adekvátnym výkonom, o trhaní asfaltu sa tu rozhodne nemôžeme baviť, no ktovie možno sa už koncom roka dočkáme skutočne ostrej verzie RS…

Ťah motora úprimne prevýšil moje očakávania a so stredne veľkým SUV dokázal veľmi príjemne akcelerovať nielen z pokoja, ale aj pri pružnom zrýchlení. V zákrutách vás zamrzí prevodovka DSG, ktorá vám za žiadnych okolností nepodrží otáčky ani v manuálnom režime, ale jednoducho preradí na vyšší stupeň. Ale na to si už asi všetci zvykli v prípade DSG.

Pokiaľ chcete ušetriť, v ponuke nájdete aj 1.5 TSI s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Naftové zastúpenie reprezentujú dva agregáty, slabšia 1.6 TDI s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 250 Nm alebo silnejší 2.0 TDI s výkonom 110 kW a krútiacim momentom na úrovni 340 Nm.

Všetky tieto ostatné motorizácie vám síce prinesú úsporu do peňaženky nielen pri kúpe, ale aj na “pumpe”. Zmieriť sa však musíte s jednoznačne slabším jazdným zážitkom. Pretože práve nový radový štvorvalec 2.0 TSI pasuje ako uliaty ku Karoq Sportline.

Prejazdy zákrut si užijete, Karoq slušne drží stopu aj na zimných pneumatikách. Štvorkolka si plní svoju úlohu na sto percent. Pre niekoho rušivým elementom, môže byť umelý zvuk z reproduktorov, ktorý je najsilnejší v režime Šport, našťastie v Individuáli si ho viete vypnúť. Inak príplatkové audio Canton vás príliš neočarí a skôr ponúka lepší sériový zvuk ako prémiový.

Sedadlá sú perfektné

Na druhej strane, športové sedadlá, ktoré svojim tvarom pripomínajú tie škrupinové, podržia vaše telo v zákrutách príkladne. Nielenže vyzerajú skutočne dobre ale sú aj dostatočne dobre tvarované a funkčné. V našom prípade sa jednalo o látkovú verziu, pokiaľ chcete ušetriť určite nešpekulujte nad kombináciou koža/alcantara. Látkové si plnia svoju funkciu rovnako dobre!

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V interiéri vám športový nádych vykúzlia aj obklady pripomínajúce karbon, čierny strop či kožený perforovaný multifunkčný volant. Uvítal by som síce hrubší veniec to je však len vec zvyku. Pred vodičom potom nechýba príplatkový digitálny prístrojový panel. Jeho grafika je príkladne spracovaná a odkazuje na dynamickú líniu modelu. Nechýba ani špeciálne zobrazenie Šport s otáčkomerom uprostred.

K priestoru sa zásadnejšie vyjadrovať asi ani netreba, Karoq nie je horúcou novinkou čiže určite viete že miesta je už tradične na rozdávanie. Inak tomu nieje ani v prípade zadnej rady sedadiel, nechýba samozrejme uchytenie pomocou systému ISOFIX na oboch krajných sedadlách. ISOFIX na prednom sedadle je za príplatok. Objem batožinového priestoru je oproti bežnej verzií nemenný čiže 588 litrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Samozrejmosťou je množstvo tradičných simply clever riešení, gumené ochranné rohože či sieťový program. Po dlhej dobe som našiel v testovacom aute aj plnohodnotnú rezervu!

Komfort na 19

Komfort nestráca ani na príplatkovom 19 palcovom obutí s rozmerom pneumatík 225/45. Určite tomu napomáha aj rovnako príplatkový adaptívny podvozok ktorý ponúka voľbu jazdných režimov. Jednotlivé nastavenie jazdných režimov presne zodpovedá očakávaniam, v prípade športového podvozku, ale hlavne riadenie konečne dostatočne stuhne, čiže efekt gumeného volantu sa nedostaví!

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V prípade komfortného režimu ma Karoq príjemne prekvapil, dokonca aj pri prejazde retardérom. Je naladený maximálne komfortne hlavne na naše rozbité cesty. Karoq Sportline je asi jeden z mála modelov pri ktorom sa nebojím povedať že by som pokojne zvolil väčšie, práve nami testované obutie.

Exteriér na záver v znamení čiernej

Červená Velvet metalíza sa Karoqu hodí a efektne ju dopĺňajú práve Sportline prvky. Nieje ich síce veľa no o to decentnejšie pôsobia vo finále. Čierna matná maska chladiča, dve čierne krídelká po bokoch spodnej časti predného nárazníka, čierne bočné lemy dverí, čierne lakované kryty spätných zrkadiel či čierne strešné nosiče.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Posledným artiklom nášho “articlu” sa stáva spotreba a práve tu si treba uvedomiť čo od auta očakávate. V prípade nášho meraného okruhu Karoq s novým benzínovým motorom zajazdil v meste s hodnotou 9,8 l na diaľnici spotreba prudko klesla na úroveň 6,2 l a na okreskách rovných 7,9 litrov. Treba však dodať, že nami testovaný Karoq mal v dobe testu najazdených len 2000 km.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 984 cm3
Max. výkon 140 kW/190 k
Max. krútiaci moment 320 Nm
Palivo benzín
Pohon 4×4
Prevodovka 7-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 382 mm
Šírka 1 841 mm
Výška 1 607 mm
Rázvor náprav 2 629 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 555 kg
Rozmer pneumatík 225/45 R19
Objem batožinového priestoru 588 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,0 s
SPOTREBA
Mesto 9,8 l/100 km
Diaľnica 6,8 l/100 km
Okresky 7,9 l/100 km
Priemer 8,1 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 26 450 €
Cena testovanej verzie 00 000 €