Domov Recenzie Test Renault Talisman S-Edition, limuzína zo srdcom Meganu R.S.

Test Renault Talisman S-Edition, limuzína zo srdcom Meganu R.S.

Renault Talisman, ako zástupca segmentu biznis sedanov strednej triedy, prichádza konečne s dávkou výkonu!

Áno správne ste si prečítali nadpis, Talisman dostal pod kapotu ten istý agregát ako jeho menší, no o to svižnejší brat, Megane R.S.

Výkon 300 koní však nečakajte, Renault musel upraviť chod motora tak, aby v dlhom sedane bol čo najviac kultivovaný. Jeho finálny výkon tak predstavuje slušných 165 kW čiže 225 koní. Pričom krútiaci moment priznáva 300 Nm dostupných už od 2000 otáčok. V celku solídny mix nemyslíte?

Talisman ako vlajková loď automobilky dorazil v roku 2015, doposiaľ vrcholom jeho ponuky, bola verzia 1,6 TCe 200. Jednalo sa o benzínový štvorvalec s výkonom 147 kW. Zákazníci však neboli spokojný s jeho výkonom a tak im Renault vyhovel. Predstavil jednak športovú verziu S-Edition, ktorú doplnil o spomínaný motor 1,8 TCe 225. Mimochodom tento motor okrem Meganu R.S. využíva aj Alpina.

Dizajn a interiér

Exteriér sa nesie v znamení typickej francúzskej extravagancie a elegancie. Osobne ma Talisman svojim príchodom očaril a priniesol trochu života do stále nudnejšieho sveta tabuľkových áut v roku 2015 to však nebolo až tak zlé ako dnes. No aj tak by som jeho príchod prirovnal k príchodu novej generácie modelu Peugeot 508.

Dnes prichádza trochu športovejšie strihnutá verzia s označením S-Edition. Typickou sú pre ňu špeciálne 19-palcové disky kolies, lakované na čierno. A tu sme v odlišnostiach skončili, spomenúť môžme emblém na boku karosérie, no inak je to stále ten istý Talisman. Aj tie minimálne zmeny zakryla práve čierno čierna konfigurácia.

Hovorí sa že čierna zoštíhľuje, no neviem či to v prípade Talismanu platí. Jeho dĺžka atakuje hranicu 4,9 metra a rázvor osí kolies na úrovni 2 808 mm tomu nijak nenapomáha. To však nie je výčitka, práve naopak. Vďaka tomu Talisman ponúka obrovský vnútorný priestor.

Interiér je opäť zahalený do čiernej, temnotu prebíja len ambientné osvetlenie a panoramatické strešné okno. Červené prešívanie na sedadlách, volante a palubovke len podčiarkuje športové naladenie. Zmeny v interiéri sa nekonali, všetko ostalo tak ako v prípade nášho posledného stretnutia s Talismanom. Použitá kombinácia kvalitných materiálov, či už kože alebo mäkčených plastových výplní pôsobí dobre.

Na palube nechýba ani dostatok zakrytovaných odkladacích priestorov, hlavne v masívnom stredovom tunely. O komfort sa už tradične stará bohatá výbava, ktorá je pre Talisman typická. Ventilované a vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant či sedadlá s masážnou funkciou.

Pokračovanie na ďalšej strane

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokNelegálne parkovisko na Tyršovom nábreží sa zruší
Nasledujúci článokPneumatiky: 10 zaujímavých faktov, ktoré ste o nich možno nevedeli