Domov Recenzie TEST: Honda HR-V jazdí výborne, mohla by však byť komfortnejšia

TEST: Honda HR-V jazdí výborne, mohla by však byť komfortnejšia

honda-hrv-sport

Jednou z otázok, ktorú sme si pri teste faceliftovanej Hondy HR-V položili bolo, aké má vlastne miesto v portfóliu materskej automobilky a či opäť nebude len parazitovať na populárnejšej Honde CR-V

Honda HR-V je auto so  zvláštnym príbehom, ktoré možno trochu predbehlo svoju dobu. V prvej generácii sa predávalo relatívne krátko  – medzi rokmi 1999 až 2006. V tej dobe ešte ľudia crossoverom a malým SUV len začali prichádzať na chuť, HRV sa preto na trhu príliš nedarilo. A presne v čase, keď sa karta začala obracať, Honda jeho výrobu ukončila. Celú nasledujúcu dekádu, keď tento typ áut postupne prevalcoval európsky trh, sa nevyrábalo.

HR-V
Auto má dynamický až športový profil a rozhodne neklame telom.

V showroomoch sa opäť objavilo až v roku 2016. Konkurentov však vtedy už malo neúrekom a to aj v rámci materskej automobilky, ktorá celý čas vyrábala – a dodnes vyrába –  známejšie a úspešnejšie SUV s označením CR-V.  Obe sa navyše pomerne podobajú, preto jednou z otázok, ktorú sme si pri teste faceliftovanej Hondy HR-V položili bolo, aké má vlastne miesto v portfóliu materskej automobilky a či opäť nebude len parazitovať na populárnejšej Honde CR-V. Preto na úvod nezaškodí menšie porovnanie oboch modelov.

Dvaja z jedného cesta

HR-V má z hľadiska motorov skromnejšiu ponuku – vybrať si môžete buď 1,5-litrový motor iVTEC s výkonom 96 kW (130 koní) alebo 1,5-litrový VTEC turbo s výkonom 134 kW (182 koní).Pri oboch je na výber 6-stupňový manuál alebo automatická CVT prevodovka, pohon oboch náprav absentuje.

HR-V
Interiér pôsobí moderne – až na nie celkom vydarený infotainment.

Pri CR-V je širšia motorická ponuka, no v relatívne malom výkonovom rozpätí od 127 do 142 kW (173  až 193 koní), no doplnená aj hybridom. Rovnako ako pri HR-V je na výber 6-stupňový manuál alebo automatická CVT prevodovka (e-CVT pri hybride) a nechýba ani pohon 4×4.

HR-V sa v čase písania tohto testu pohybovala v cenovom rozpätí od 19 190 do 28 290 eur, CR-V od 24 490 až do 41 890 eur. Pokiaľ ide o rozmery, tak CR-V so svojimi 4 600 mm je o 265 mm dlhšia. No rázvor, definujúci vnútorný priestor, má ale väčší len o 53 mm a svetlú výšku lepšiu o 13 mm. A napokon  kufor. Ten má v prípade HR-V základný objem 448 litrov, CR-V ponúka v základe o 113 litrov viac.

Aj z tohto základného výpočtu je jasné, že oba modely sú pomerne jasne odlíšené a sú zamerané na iný typ zákazníka. CR-V je väčšie SUV, vďaka pohonu 4×4 vhodné aj na jazdy mimo asfaltových ciest a bude to lepšia  voľba na dlhšie cesty – má silnejšie motory, je vo vnútri priestrannejšia, má väčší kufor a môžete si ju lepšie vybaviť. Samozrejme, je aj drahšia.

Honda HR-V je zas vhodnejšia pre tých, čo väčšinu kilometrov odjazdia v meste, je v ňom kompaktnejšia a obratnejšia, bude o niečo úspornejšia, pritom však disponuje porovnateľným vnútorným priestorom. Má menší kufor, no objektívne takmer 450 litrov vôbec nie je zlý objem, jej výraznejším hendikepom je slabšia ponuka motorov a absencia pohonu 4×4. Z tohto uhla pohľadu k nej budeme aj v tomto teste pristupovať.

Jazdné vlastnosti

Jazdili sme na silnejšej „turbo“ verzii s výkonom 134 kW, respektíve 182 koní, doplnenej o prevodovkou CVT. Hneď na úvod treba povedať, že jazdí výborne, má dobrú stabilitu v zákrutách, kde ani pri dynamickejšej jazde nevnímate vyššie ťažisko auta.  Daňou za to je tuhšie nastavenie podvozku, čo sa pomerne výrazne prejaví pri prejazde priečnych nerovností. A dosť to pocítite najmä v meste pri nižších rýchlostiach a prejazde retardérov. To je však jedna z dvoch väčších výhrad k testovanému auto, potom budeme už len chváliť.

hr-v
Silnou stránkou auta je veľký vnútorný priestor, prejaví sa to aj na sedení v druhom rade.

Druhá výhrada smeruje tentokrát do interiéru, konkrétne k  infotainmentu. Jeho ovládanie nepatrí k najpriateľskejším, grafiku by sme pri najlepšej vôli možno mohli označiť ako „retro“ a je pomalý. To je škoda, pretože inak môžeme interiér chváliť. Silnou stránkou auta je – na túto triedu – naozaj veľkorysý vnútorný priestor a slušný kufor. Pre väčší náklad má auto dokonca aj zadné sedadlá s výklopnými sedákmi. V kabíne sú navyše použité relatívne kvalitné materiály a je slušne odhlučnená. Ak by v Honde trochu popracovali na moderných – a módnych – technológiách konektivity a zvýšení užívateľského komfortu, vôbec by to nebolo na škodu.

Pokaľ ide o jazdné vlastnosti, chválime spoluprácu CVT prevodovky s motorom. Radí plynulo a auto je s ňou aj dostatočne dynamické, čo pri tomto type prevodoviek nie je vždy samozrejmosťou.  Podpísalo sa to aj na slušnej spotrebe. Pri jazde rovnomerne rozloženej medzi mesto, okresky a diaľnicu sme napokon dosiahli kombinovaný priemer na hranici siedmych litrov. Jazdné vlastnosti sú excelentné najmä vďaka výbornému podvozku. Cestovný komfort je o niečo horší, paradoxne to pocítite najmä v meste a pri nižších rýchlostiach. Taktiež chválime aj účinné brzdy a na tento typ auta aj presné a nepreposilované riadenie.

Čítajte viac:

Test Honda Jazz 1,3 VTEC Elegance – kde je kráľom priestor

Z nášho pohľadu je HR-V zaujímavé auto. Výborne jazdí, je vo vnútri mimoriadne priestranné, no ak by sme uvažovali o mestskom crossovere, skôr by sme volili komfortnejší model. Pri hľadaní univerzálnejšieho auta by sme sa možno uskromnili na výbave a volili väčšiu Hondu CR-V.

Technické údaje
Honda HR-V Sport 1,5 VTEC Turbo
Usporiadanie a počet valcov V4
Zdvihový objem 1498 cm3
Max. výkon 134 kW/182 k pri 5 500 ot.
Max. krútiaci moment 240 Nm pri 1900 – 5000 ot.
Palivo Benzín
Pohon predné kolesá
Prevodovka CVT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 346 mm
Šírka 1 790 mm (sklop. zrkadlá)
Výška 1 605 mm
Rázvor náprav 2 610 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 341 kg
Objem batožinového priestoru 448 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Max. rýchlosť 215 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP) 6,7 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 19 190 eur
Základná cena testovanej verzie 28 290 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektrické autá sú vraj na nič! Britskí policajti sú nešťastní
Nasledujúci článokNórsko dosiahlo v predaji elektromobilov svetový rekord
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.