Domov Recenzie TEST Nový Renault Captur – zabudnite na klišé o francúzskych autách

TEST Nový Renault Captur – zabudnite na klišé o francúzskych autách

Renault Captur

Prepracovaný Renault Captur sa od predchodcu líši zásadne – veľkosťou, interiérom a aj jazdnými vlastnosťami. A rozhodne nemá typicky „francúzsky“ naladený podvozok

Na prvý pohľad to môže vyzerať skôr ako evolúcia – zvonku sa totiž nový Renault Captur od predchodcu až tak dramaticky neodlišuje. No zdanie klame. Pravdou je, že Francúzi stavili na istotu a zvonku urobili len niekoľko decentných zmien, najvýraznejšou je využitie predných full-LED svetiel a novej CMF-B platformy. Dôvod je však prozaický – Captur je vo svojej kategórii mimoriadne úspešný a takmer polovica majiteľov vyhlásila, že práve dizajn patril ku kľúčovým prvkom pri rozhodovaní o jeho kúpe.

Renault Captur

Ak sa pozrieme na slovenskú realitu a predaj automobilov za prvých päť mesiacov, zistíme, že Captur je na tom aj po koronakríze pomerne slušne, predáva sa u nás lepšie ako napríklad Golf Sportsvan , VW T-Cross, Hyundai Kona, Citroën C3 Aircross a za sebou nechal aj Mazdu CX30 a SEAT Arona. A s nástupom nového modelu by mal opäť nabrať nový dych a v rebríčku predaja by sa mal postupne šplhať na popredné priečky.

Aký teda vlastne je a či na to naozaj má, sme zisťovali v redakčnom teste. Nový Renault Captur si stále zachováva svoj imidž mestského crossoveru, aj keď oproti predchodcovi narástol vo všetkých smeroch, najviac – o vyše 10 centimetrov – na dĺžku. Najviac to pocítia cestujúci vzadu, kde sa oproti predchodcovi cestovný komfort zvýšil výrazne. Vnútorný priestor patrí, spolu s už zmieneným dizajnom, spracovaním a dôrazom na vnímanú kvalitu, k najväčším bonusom tohto crossoveru. A samozrejme, nesmieme zabudnúť na variabilitu.

Renault Captur

To v praxi značí, že zadné sedadlá možno v pomerne veľkom rozsahu posúvať a v kufri máte dvojité dno. Aj preto na prvý pohľad nevyzerá veľký, no jeho celkový objem je „kombíkový“, vyše 530 litrov. Samozrejme, z hľadiska tvaru je kratší a hlbší, s o niečo vyššie položenou nakladacou hranou. Dôraz na kufor je veľký aj preto, lebo Francúzi chcú týmto modelom osloviť aj záujemcov o Clio Grandtour.

Zostaňme ešte chvíľu pri interiéri, chceme totiž upozorniť na jednu dizajnovú zvláštnosť – v kombinácii s automatickou prevodovkou dostanete plávajúcu konzolu. Tá sa z prístrojovej dosky vysúva smerom k zadným sedadlám a pod ňou je prázdny priestor, využitý pre poličku, umožňujúcu bezdrôtové dobíjanie smartfónov. Aj vďaka tomuto riešeniu je dostatočná aj pre telefóny s veľkými uhlopriečkami. Na palubnej doske sa tak uvoľnil priestor pre veľký „tabletový“ vertikálne orientovaný takmer 10-palcový displej (štandardom je 7-palcový) s pomerne dobre a prehľadne štruktúrovaným menu, no s pomalou odozvou. Ďalší displej má vodič pred sebou – je to digitálny prístrojový štít. Ten sa dá prispôsobiť a ukazuje vám napríklad aj odstup od auta pred vami v sekundách, takže ľahko môžete udržiavať dvojsekundový bezpečný odstup. Pozornosť si zaslúži aj skrinka pred spolujazdcom, ktoré nemá nahor výklopné veko, ale vysúva sa von podobne, ako bežná zásuvka.

Pozrime sa pod kapotu. V testovanom aute sme mali benzínový motor s objemom 1,3 litra, kombinovaný so 7-stupňovým automatom. Ten ponúka naozaj slušných 155 koní s maximálnym krútiacim momentom 270 Nm, dostupným už pri 1800 otáčkach. Dynamické parametre sú naozaj slušné, na stovku dokáže Captur v tejto kombinácii zrýchliť už za 8,6 sekundy. Dojem ale trochu kazí 7-stupňová dvojspojková EDC prevodovka, ktorá občas pri rozjazdoch „pošklbáva“ a motor, ktorému sa na plynový pedál jednoducho nechce reagovať. Keď ale vidí, že už musí, resp. keď sa dostanete do stredného otáčkové pásma, chová sa absolútne príkladne, je úplne tichý, dynamický s dobrým pružným zrýchlením a dokonale kultivovaný. Problémom sú len tie rozjazdy.

Pokiaľ ide o spotrebu, tá je primeraná, s ľahšou nohou na plyne budete s približne rovnomerne rozloženými jazdami medzi mesto, okresky a diaľnice jazdiť s priemerom niekde okolo siedmych litrov, ak trochu pritlačíte na plyn, dostanete sa na osem, čo bude približne aj váš priemer pri jazde čisto v meste.

O podvozku Capturu už nemožno povedať, že je naladený typicky francúzsky s jednoznačným dôrazom na komfort, čo však máva za následok horšie správanie pri dynamickej jazde v zákrutách. Toto klišé už patrí minulosti – a nielen pri testovanom aute. Teraz je o poznanie tvrdší, no stále bez problému filtruje aj väčšie nerovnosti a auto je dobre ovládateľné aj pri ostrejšej jazde v zákrutách, kde – možno až prirýchlo – zasahuje stabilizácia.

Celkovo je nový Renault Captur o poznanie väčší, cítiť to najmä v kabíne, na ceste kultivovanejší a subjektívne by sme povedali, že na nás pôsobí zrelším dojmom, čo je zrejme dané aj väčším dôrazom, kladeným na vnímanú kvalitu. Testovaný motor je aktuálne najvýkonnejším v ponuke a zrejme aj pri pohľade do cenníku by bol našou prvou voľbou. Captur jednoducho nie je najmenší, s „litrákom“ sa bude dosť trápiť, čo sa tak či tak napokon podpíše na spotrebe. Pokiaľ chcete byť v tomto smere naozaj efektívni a na dynamike vám až tak nezáleží, môže byť zaujímavou alternatívou verzia TCe 100 LPG – plyn máte za budovaný priamo z výroby, nemá to teda žiadny vplyv na záruku a oproti základnej verzii TCe si za plyn priplatíte len 600 eur, čo je dobrá ponuka, cena je rovných 14-tisíc eur.

Nami testovaný motor je súčasťou vyššej z dvoch ponúkaných výbav, ktorá má označenie Intense. Aktuálne ho dostanete už za 20 900 eur. Prirodzene, dostali sme auto s pomerne silnou nadštandardnou výbavou, kam patrilo predovšetkým high-endové audio Bose, veľké otvárateľné panoramatické strešné okno, 18-palcové disky a pár ďalších drobností, čo sa podpísalo na výslednej cene, ktorá mierne prekročila hranicu 25-tisíc eur.

Technické údaje
Renault Captur Intens TCe 155 GPF EDC, 7 stupňov
Usporiadanie a počet valcov radový 3-valec
Zdvihový objem 1332 cm3
Max. výkon 113 kW/155 k pri 5 500 ot.
Max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 800 ot.
Palivo benzín
Pohon 2WD
Prevodovka AT7
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 227 mm
Šírka 1 797 mm (so zrkadlami)
Výška 1 576 mm (s lyžinami)
Rázvor náprav 2 606 mm
Prevádzková hmotnosť 1 341 – 1451 kg
Objem batožinového priestoru 536 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,6 s
Max. rýchlosť 202 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (NEDC) 5,4 – 5,6 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 13 400 eur
Základná cena testovanej verzie 20 900 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.4 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHot Wheels autíčko proti elektrickému Jaguáru! Kto vyhral závod na okruhu Slovakia Ring?
Nasledujúci článokVynovený Peugeot 308 sa môže pochváliť aj digitálnym i-Cockpitom
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.