Domov Recenzie TEST Mini JCW Convertible: Útok na všetky vaše zmysly – a peňaženku

TEST Mini JCW Convertible: Útok na všetky vaše zmysly – a peňaženku

Extra výkonné Mini JCW je skvelé a štýlové auto, ktoré bolo vytvorené predovšetkým pre radosť z jazdy a praktickosť pri ňom vlastne nikoho ani príliš nezaujíma.

Mini v extra výkonnom prevedení John Cooper Works (JCW) a navyše vo verzii bez strechy je auto tak výrazné svojim vzhľadom, výkonom a aj jazdnými vlastnosťami, že vám svojim spôsobom priamo „predpisuje“ formu, akou o ňom budete písať.

JCW

Koľko a čo za to

Začneme najprv technikou. Auto poháňa dvojlitrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 170 kW, čo je 231 koní. Ten bol kombinovaný s osemstupňovou športovou automatickou prevodovkou a komfort bol mierne vylepšený adaptívnym podvozkom. Oba spomínané prvky sú príplatkové a už beztak nie najnižšiu cenu auta spolu posunú nahor takmer o 2 600 eur. O ďalších 2800 eur ju navýši dizajnový balík Chili. A pokračujme: vyše 1 200 eur vás bude stáť navigácia, vyše 600 head-up displej, 800 audio Harma/Kardon, 800 špeciálna sťahovacia strecha s britskou vlajkou. A keď k nim prirátate ešte adaptívne LED svetlá, parkovacie senzory, bezkľúčový prístup a komfortné služby pre online prepojenie, tak sa cena tohto malého kabrioletu bez problému dostane cez hranicu 51-tisíc eur (Verzia JCW Convertible sa pritom dá kúpiť už za 36 600 eur).

JCW

Táto enumerácia a z nej vyplývajúca naozaj vysoká cena testovaného auta však patrí k jeho naozaj málo nedostatkom. A aby sme už ďalej mohli len chváliť, spomenieme hneď v úvode aj ten druhý, ktorý však každý pri tomto aute už podvedome očakáva. Aj keď o ňom píšeme ako o „malom kabriolete“, pokojne by sme ho mohli nazvať aj roadsterom. Aspoň pokiaľ ide o sedenie. Je to de iure 4-miestne auto, de facto sa v ňom odveziete dvaja a ktokoľvek – vrátane malých detí – si za vás sadne, bude tam trpieť akútnym nedostatkom miesta.

Na druhú stranu – deti nechajte radšej doma a nad zadné sedadlá si nainštalujte skladací deflektor, čím nielen obmedzíte turbulentné prúdenie vzduchu v kabíne, ale získate aj prídavný priestor pre batožinu. Ten sa hodí, pretože pri jazde bez strechy vám na ňu zostane 160 litrov a keď ju vysuniete, získate len o 50 litrov objemu viac. To sú ale veci, s ktorými každý pri kúpe podobného auta ráta, nebudete v ňom predsa prevážať chladničku. A možno posledná poznámka k streche – možno s ňou manipulovať aj za jazdy do rýchlosti približne 30 km/h a keď ju zatiahnete, zistíte, že prináša až nečakane dobrý akustický komfort. A tým sa už dostávame k chváleniu, v ktorom budeme pokračovať až do konca tohto testu.

Pre potešenie z jazdy

A začnime tým najdôležitejším – motorom a prevodovkou. Prevodovka radí skvele a rýchlo, a to nielen v športovom režime a adaptívny podvozok sa snaží o vylepšenie cestovného komfortu. Ale v športovom aute s krátkym rázvorom a veľkými 18-palcovými kolesami, ktoré sa navyše už roky chváli „jazdnými vlastnosťami motokáry“ má v tomto smere značne limitované možnosti. JCW je jednoducho verzia určená na to, aby ste si jazdu čo najviac užili. A aj preto vám ponúka hneď niekoľko bonusov – patrí k nim napríklad výborný zvuk, pričom si, najmä v športovom režime, neodpustí občasné „strieľanie do výfuku“ a samozrejme extra tuhý podvozok a karosériu, v zákrutách sa prakticky vôbec v žiadnom smere nenakláňa a nekrúti, čo sa o každom kabriolete povedať nedá.

Dvojlitrový, turbom posilnený agregát, je citlivý na jazdný štýl. V meste a s ťažšou nohou na plyne sa s priemerom kľudne dostanete aj cez jedenásť litrov, no ak si chcete vychutnávať „sightseeing“ po okreskách, bez problémov priemernú spotrebu skrešete až niekam k šesťlitrovej hranici.

O priemere asi veľmi zmysel nemá hovoriť, no ak si chcete jazdu aspoň trochu užívať a väčšinu času strávite hlavne v meste, tak rátajte so spotrebou niekde medzi 8 až 9 litrami. A užívať si ju budete, pretože hoci auto váži približne 1 400 kg, motor má obrovský prebytok sily. A k tomu slušný krútiaci moment a prevodovku, ktorá ochotne, včas a veľmi rada podraďuje.  Tým chceme povedať, že pružné zrýchlenie je pri automate také, že už pri miernom stlačení plynu vás katapultuje niekam na hranicu, kde sa zväčša už prichádza o vodičské oprávnenie. A ak chcete konkrétne údaje, maximálka testovanej verzie je 240 km/h na stovku zrýchli za 6,5 sekundy.

Mini John Cooper Works vo verzii kabrio je naozaj unikátne auto, za ktorým sa každý obzrie – a nielen kvôli britskej vlajke, ktorú nájdete na plátennej streche a integrovaná do zadných svetiel tvorí aj svetelný podpis. Je to jednoducho dizajnová ikona, ktorá navyše výnimočne dobre jazdí. A presne takto naň aj treba pozerať. Praktický dôvod pre jeho kúpu asi neexistuje. Ale pravdepodobne každý, kto ho má, vám dokáže na počkanie vymenovať tisíc iných dôvodov, pre ktoré by ho za žiadne iné auto nevymenil.

Technické údaje
Mini John Cooper Works Convertible
Usporiadanie a počet valcov radový 4-valec
Zdvihový objem 1499 cm3
Max. výkon 170 kW/231 k pri 5 200 – 6200 ot.
Max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 480 – 4 800 ot.
Palivo benzín
Pohon 2WD
Prevodovka 8AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 3 874 mm
Šírka 1 727 mm (sklop. zrkadlá)
Výška 1 415 mm
Rázvor náprav 2 975 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 435 kg (4 miesta)
Objem batožinového priestoru 160 – 210 l (bez/so strechou)
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,5 s
Max. rýchlosť 240 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP) 7,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu (kabrio) 23 800 eur
Základná cena testovanej verzie 36 750 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNepremeškajte limitovanú akciu na Kawasaki Z + Akrapovič so zľavou až 79%
Nasledujúci článokVW Arteon sa bude možno vyrábať v Bratislave
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.