Domov Recenzie TEST Peugeot 2008 – malé SUV s veľkými ambíciami

TEST Peugeot 2008 – malé SUV s veľkými ambíciami

Peugeot 2008

Nový Peugeot 2008 je univerzálne menšie SUV, ktoré osloví nielen atraktívnym dizajnom, ale aj technológiami a veľmi slušnými jazdnými vlastnosťami

Peugeot 2008 si zrejme každý spojí v prvom rade so súrodencom, ktorý má vo svojom názve o jednu nulu menej a je aktuálne európskym Autom roku. Alebo prinajmenšom si spomenie na jeho generačného predchodcu, ktorý patril ku komerčne najúspešnejším európskym mestským crossoverom. Ani jeden z týchto uhlov pohľadu nie je podľa nás úplne na mieste.

Peugeot 2008

V prvom rade – v porovnaní so svojim generačným predchodcom nová 2008-ka výrazne narástla, takže teraz je s dĺžkou 4 300 mm, výškou 1 530 mm a rázvorom 2 605 mm plnohodnotným menším mestským SUV. A nielen podľa čísiel, ale predovšetkým aj opticky. Je vlastne len o niečo zmenšeným modelom 3008, pôsobí však rovnako robustne a zároveň dynamicky a športovo. Je to auto, ktoré môže osloviť svojou praktickosťou a cenou osloviť nielen záujemcov o toto SUV. Možno bude zaujímavou alternatívou aj pre tých, čo uvažujú o niektorej karosárskej verzii klasickej 308-ky.

Dizajn je subjektívnou záležitosťou, my ho považujeme za naozaj vydarený – a to nielen zvonku, ale j v kabíne. Samozrejme až na pár detailov. Trojuholníkové prelisy na kapote na predných a zadných dverách dynamizujú siluetu, no sú podľa nás až príliš výrazné, masívne A-stĺpiky nám trochu bránili vo výhľade šikmo vpred a tiež by sme privítali možnosť otvoriť strešné okno tak, aby sme spolu s ním nemuseli otvoriť aj tieniacu sieťku pod ním. Naopak – predná maska vyzerá vynikajúco, rovnako ako zadná časť so svetlami prepojenými tmavou lištou, masívnym nárazníkom a dvomi integrovanými koncovkami výfukov.

Taktiež interiér pôsobí moderným – v niektorých detailoch možno až príliš futuristickým dojmom. Samozrejme, v top verzii GT, ktorú sme testovali, nechýbal ani známy i-Cockpit, teda kombinácia vyvýšeného (digitálneho) prístrojového štítu, dokonca s priestorovým 3D zobrazením, kompaktného volantu a ergonomického posedu s na vodiča orientovaným infotainmentom. Digitálny kokpit vám umožňuje vybrať si z niekoľkých originálnych motívov zobrazených na displeji pred vodičom, možno však bol pri nich kladený priveľký dôraz na kreativitu, takže si na ne treba chvíľu zvykať, potom im však prídete na chuť.

Oceňujeme aj dizajn stredovej konzoly, ktorá zvoľna prechádza do širokého stredového tunelu. V jej hornej časti je veľký voľne stojaci displej s výbornou grafikou, pod ktorým sa nachádza ďalšie zaujímavé – dizajnové aj praktické – riešenie. Za radom originálnych páčkových ovládačov je v rovnakej výške, avšak „hlbšie“ druhý rad dotykových (kapacitných) tlačidiel. Peugeot 2008 je hi-tech auto s množstvom technologických funkcií, dizajnéri sa takto väčšinu z nich snažili sprístupniť jednoducho. Niektoré z nášho pohľadu mohli zostať skryté hlbšie v menu a hadvérové ovládače mohli zostať vyhradené pre nastavenia, s ktorými pracuje vodič často – napríklad optimalizáciu klimatizácie. To je však predovšetkým pohľad novinára, ktorý v ňom jazdí týždeň a potrebuje systém čo najrýchlejšie „ovládnuť“. V skutočnosti má svoju vnútornú logiku, majiteľ si na ňu zvykne tak, že mu bude pripadať prirodzený a logický – len to bude trvať viac, než pár dní.

To, čo v interiéri skutočne oceňujeme – a čo je dôležité pre každé auto, ašpirujúce na titul „rodinné“ – je na túto triedu naozaj veľký vnútorný priestor vpredu aj vzadu a k tomu množstvo prakticky využiteľných odkladacích boxov, poličiek a schránok, vrátane miesta na indukčné dobíjanie smartfónov. A k tomu treba prirátať aj naozaj slušný objem kufra, ktorý má vyše 400 litrov a dvojité dno. V tomto smere je Peugeot 2008 skutočne plnohodnotným menším SUV, nezaslúži si, aby sme o ňom písali ako o ďalšom z radu bežných mestských crossoverov.

Testovali sme top verziu GT, v ktorej nájdeme množstvo technologických a luxusných vychytávok, vrátane veľkých 18-palcových kolies, alkantary v interiéri, bezkľúčového ovládania, adaptívneho tempomatu, športových sedadiel, väčšieho multimediálneho displeja, kvalitnejšieho audia a posilnenej bezpečnostnej výbavy.

Dôležitejšie však je to, čo sa nachádza pod kapotou. Na prvý pohľad nič výnimočné – motor PureTech s objemom 1,2 litra, ktorý sa nachádza už v základnej verzii. Rozdiel medzi nimi je však zásadný. Ten základný ponúka maximálny výkon 100 koní (74 kW), tak v „našej“ verzii GT mal vďaka niekoľkým vylepšeniam a posilnenému turbu o polovicu vyšší výkon, čo v reči čísiel značí 155 koní, čo je 114 kW. A navyše nebol spojený so 6-stupňovým manuálom, ale 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je v tejto triede unikátom. Je to výborné spojenie, ktoré má pozitívny vplyv na spotrebu a zároveň je nastavená tak, že v športovom režime dáva vyniknúť dynamickému potenciálu tohto naozaj silného a mimoriadne živého trojvalca.

Tento automat pritom nie je vyhradený len pre top verziu, môžete ho mať už v základnej výbave v kombinácii so slabším trojvalcovým motorom s výkonom 96 kW, čo je 130 koní. Tento agregát má ešte jednu – základnú – výkonovú verziu, ponúkajúcu 74 kW, teda rovných 100 koní. Na výber je aj 1,5-litrový diesel, taktiež v troch výkonových verziách a čerešničkou na torte je čistý elektromobil s výkonom 136 koní, 50 kWh batériou a deklarovaným dojazdom na úrovni 300 kilometrov.

Pravdou je, že tak, ako všetky ostatné trojvalce, je aj tento dosť citlivý na preferovaný jazdný štýl. My sme s ním po odjazdení vyše tisíc kiometrov s miernou prevahou okresiek a diaľnic nad mestom napokon dosiahli priemer 6,6 litra, čo je naozaj výborná hodnota. Mimo mesto a v eko-režime sa pokojne dostanete na okreskách aj pod šesť litrov, čisto v meste – a najmä ak trochu viac budete tlačiť na plyn, tak pokojne priemer stúpne aj cez osem litrov.

Stále píšeme o testovanom aute ako o „rodinnom“, no vo výkonnej GT verzii. Tu možno mnohým napadne, najmä v kombinácii s veľkými 18-palcovými kolesami, že auto bude prehnane tvrdé. Nie je to však úple tak – aj v tejto kombinácii je auto naozaj komfortné. Veľmi dobre si poradí aj s väčšími nerovnosťami, hoci občas sa do interiéru prenášajú citeľné rázy. Stále však ide o veľmi pohodlné auto, ktorého dynamický potenciál a ochotu „ožívať“ už v pomerne nízkych otáčkach využijete pri bezpečnom a komfortnom predbiehaní skôr, než pri dynamickej jazde zákrutami.

Z nášho pohľadu je nový Peugeot 2008 skvele vyzerajúcim menším SUV s univerzálnym použitím v meste a aj na dlhších cestách. Má praktické a stále ešte relatívne kompaktné rozmery. Zároveň však veľký vnútorný priestor a kufor a k tomu množstvo hi-tech vychytávok zabalených v atraktívnom futuristickom dizajne. Z nášho pohľadu by sme možno o niečo dlhšie uvažovali nad cenníkom a ponúkanými stupňami výbav. Pravdou je, že v testovanej top výbave a s pár príplatkovými doplnkami sa jeho cena dokáže celkom ľahko dostať cez 30-tisícovú hranicu, pričom v základe je toto auto so 6-stupňovým manuálom a 100-koňovým motorom k dispozícii už za necelých 16-tisíc eur.

Technické údaje
Peugeot 2008 1.2 PureTech 155k EAT8 GT Line
Usporiadanie a počet valcov 3-valec
Zdvihový objem 1199 cm3
Max. výkon 114 kW/155 k pri 5 500 ot.
Max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.
Palivo benzín
Pohon 2WD
Prevodovka 8AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 300 mm
Šírka 1 815 mm (so sklop. zrkadlami)
Výška 1 530 – 1 550 mm
Rázvor náprav 2 605 mm
Prevádzková hmotnosť 1 344 kg
Objem batožinového priestoru 405 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,2 s
Max. rýchlosť 208 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (NEDC) 6,2 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 15 990 eur
Základná cena testovanej verzie 26 190 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKlimatizácia v Bugatti by vystačila bežnému európskemu bytu
Nasledujúci článokNový Ford Bronco, má namierené aj do Európy?
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.