Ford po dlhých rokoch obnovil svoj legendárny model Bronco. Tentokrát sa drží hesla Built Wild a má veľké šance stať sa bestsellerom.
Nový Ford Bronco bol postavený s cieľom znovuzrodiť americkú legendu a dodať zákazníkovi off-roadové vozidlo ktoré bude dlhodobo zvládať tie najťažšie podmienky. Aj keď novinárske testy zatiaľ neprebehli, s veľkou istotou zastávame tvrdenie, že Bronco bude naozaj jedinečný offroad.
Po nekonečných klebetách o tom, ako bude nový Ford Bronco vyzerať, stojí konečne pred nami vo svojej finálnej podobe. Aj keď po dizajnovej stránke môžu jeho hranaté tvary pripomínať konkurenčný Jeep Wrangler, dizajn exteriéru má úplne iné opodstatnenie. Odkazuje totiž na svojho predchodcu, ktorý sa prestal vyrábať v roku 1996. Bronco v tom čase predstavovalo ikonu jazdy mimo cesty. Ako už asi predpokladáte, jeho nasledovník mu nezostane nič dlžný.
Ford Bronco 2021 sa nesie v hesle Built Wild. Čo to ale znamená? Jedná sa o ďalšie prázdne slová marketingového tímu? Podľa automobilky rozhodne nie. Nové Bronco prešlo náročným a zdĺhavým testovaním, tak aby malo tie najlepšie jazdné vlastnosti v teréne. Nepôjde teda o žiadne “hračkárske SUV”. Samozrejme nebudú chýbať ani najnovšie výdobytky doby či mnoho voliteľných doplnkov. Vďaka až 200 prvkom príplatkovej výbavy bude Bronco snáď najviac prispôsobiteľným SUV na trhu.
Prepracovaný pohon
Nové Bronco príde s dvomi typmi pohonu všetkých štyroch kolies. Základný systém bude disponovať elektronickou medzinápravovou rozvodovkou, pričom príplatkový systém príde s elektromagnetickou rozvodovkou a ponúkne používateľovi jazdné režimy 2H a 4H. Sedem rôznych jazdných režimov je u oboch verzií samozrejmosťou. Podobne ako u Toyoty Land Cruiser, aj u Bronca je použitá tuhá zadná náprava a individuálne zavesenie na prednej náprave. Obe pritom môžu mať uzávierky diferenciálov. Ďalšou samozrejmosťou sú elektronické systémy ako asistent zjazdu z kopca, asistent jazdy po skalách či Trial Turn Assist, ktorý vďaka torque vectoring-u pomáha autu zvládať úzke zákruty pri jazde v teréne. Za konkurenčným Jeepom nezaostáva v žiadnom aspekte, dokonca je vybavený aj odpojiteľnými stabilizátormi pre lepšie kríženie náprav.
Pod kapotou bude Bronco ukrývať len benzínové motory EcoBoost. Preplňovaná motor s objemom 2,3 litra, ktorý poznáme z Fordu Mustang či Focusu RS, bude v Broncu dosahovať maximálny výkon 270 koní a 420 Nm. Väčší, bi-turbo motor V6 s objemom 2.7 litra dostane úctyhodných 310 koní a 540 Nm. Oba motory môžete dostať buď s manulánou 6+1 stupňovou prevodovkou (1 extra stupeň je na takzvané “kráčanie”) alebo 10 stupňovým automatom z Fordu Ranger Raptor. Pohonné jednotky posielajú svoju silu v závislosti od zvoleného jazdného režimu buď na zadné alebo všetky štyri kolesá, ktoré môžete dostať priamo od výrobcu vo veľkosti až 35 palcov.
Zatiaľ iba pre USA
Ako to už pri vozidlách tohto segmentu býva, aj znovuzrodený model Fordu má pevnú železnú klietku s integrovanými airbagmi a kovové pláty chrániace dôležité komponenty pri jazde v teréne. Milým detailom je fakt, že v ponuke doplnkov nájdeme aj pevnostné nárazníky či predprípravu na naviják. Produkcia vozidla začne začiatkom budúceho roku, pričom prvé kúsky prídu k majiteľom už na jar. V ponuke bude dvoj, aj štvordverová verzia, obe aj vo variante soft top s jednoducho vyberateľnými dverami a strechou. Základná cena za Branco bude len 29 995 USD.