Zdá sa že ponuka modelov Štuttgartskej automobilky nemá limit, ako by aj mohla, ak cieľom je ponúknuť zákazníkom všetko! Limit sa ťažko hľadá aj v prípade kompaktného AMG GLA 35.

Počas nedávnych prvých jázd s faceliftovanou triedou E, sme mali možnosť vyskúšať aj najmenšieho SUV zástupcu divízie AMG. Mercedes-AMG GLA 35 predstavuje športovo úžitkovú alternatívu k vstupným modelom AMG. Ešte predtým než sa strmhlavo vyberiete do terénu, treba povedať že tento kúsok obúva 21 palcové disky kolies. Áno, dobre vidíte, sú síce za príplatok a na výber máte aj 19 či 20 palcové obutie, garantujeme vám že s nami testovanými budete neprehliadnuteľní.

Prekvapivo komfortné

O to väčším prekvapením bolo nasadnutie za volant AMG GLA 35, auto je aj na nekresťansky obrovských diskoch stále komfortné. Nerozhodí ho ani slovenská okresná cesta pripomínajúca na niektorých miestach tankodrom. Samozrejmosťou je kompletné nastavenie vozidla a jednotlivých parametrov, či voľba jazdných režimov prostredníctvom kruhového ovládača na volante.

Prekvapenie v podobe komfortného podvozku aj napriek masívnemu obutiu pokračovalo aj po prepnutí na režim Sport+ respektíve Race. Vozidlo si zachováva odstup od prenosu tvrdých rán do karosérie. Podvozok je citeľne tuhší ale od športového auta by niekto mohol očakávať aj prísnejšiu verziu tlmičov. AMG GLA 35 tak jasne vymedzuje svoju pozíciu pre menej náročnejšieho zákazníka z pohľadu športových vozidiel. Koniec koncov čo by ste chceli od kompaktného SUV či Crossoveru.

Vo finále tak máte k dispozícií super výkonný kompakt so športovým naladením, no zároveň zachovaným komfortom zodpovedajúcim cene.

Výkon sa trochu stráca

Označenie AMG GLA 35 ukrýva dobre známy dvojlitrový štvorvalec s výkonom 225 kW čiže 306 koní a krútiacim momentom na úrovni 400 Nm. Žiaľ bez turbodiery sa nezaobišiel ani tento model a výkonnostná krivka motora vrcholí pri 5 800 až 6 100 ot. za min pričom maximálny krútiaci moment je vám k dispozícií od 3 000 otáčok.

Perfektná spolupráca jedinečnej osemstupňovej prevodovky s označením AMG Speedshift sa postarala o unikátny zážitok. Práve vďaka nej GLA dokonale maskuje turbodieru, nehovoriac o perfektnom radení. Oceňujeme aj agresívnu spätnú väzbu ktorá pri dynamickom nastavení, krásne kope počas preradenia na vyšší prevodový stupeň.

O stabilnú trakciu sa stará pohon 4 Matic, vďaka platforme je poháňaná primárne predná náprava, rovnako ako v prípade A 35 či CLA 35. Systém pohonu však dokáže inteligentne rozdeliť hnací výkon medzi obe nápravy a v prípade potreby využiť pomer 50:50.

Aj napriek perfektným parametrom, reálna jazdná dynamika trochu sklamala, AMG GLA 35 sa zdá byť trochu oťapené a reakcia plynového pedálu nezodpovedá číslam. Na rovinke, hlavne pri zrýchlení zo stoja ponúka ohromujúci zážitok, no po prechode na kľukaté okresky a ostrú jazdu stráca na svojej agresivite a odvahe. Zmiešaný dojem vyžehlí presné riadenie za ktoré si Mercedes vyslúžil od nás nejednu pochvalu, rovnako ako aj skvelé brzdy.

Po otvorení užívajte

Interiér všetkých modelov z dielne divízie AMG prináša jedinečný pôžitok zo zmyslu pre detail. Mercedes patrí dlhodobo k tvorcom šablóny pre športové stvárnenie vozidiel naprieč všetkými kategóriami. Najmä unikátny športový volant ktorý patrí, azda medzi to najlepšie na trhu.

Interiér dostal kombináciu kože alcantary a látky, spolu s príplatkovými športovými sedadlami. Inak vnútrajšok pôsobí rovnako ako ostatné modely z rodiny A či B triedy.

Po praktickej stránke netreba zabudnúť na väčší vnútorný priestor, objem batožinového priestoru či vyššiu svetlú výšku. Vďaka týmto trom parametrom sa z AMG GLA 35 stáva rozumnejšia, respektíve praktickejšia voľba ako A 35. v neposlednom rade treba pripomenúť aj vyšší posed, ktorí nielen že uľahčuje nastupovanie ale aj zlepšuje výhľad z vozidla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár