BMW radu 2 s prívlastkom Active Tourer je nepochopeným autom, dá sa povedať že je to rarita! Plug-in hybridná verzia radu 2 prináša nový pohľad na tento segment.

Škaredé káčatko, BMW 2 Active Tourer, aj tak by sme tento model mohli označiť. Vyslúžil si totiž nemálo kritiky, predovšetkým od skalných fanúšikov športovo orientovanej Mníchovskej automobilky. To čo jedni hania, druhí uznávajú. To je aj prípad dvojkovej rady Active Tourer, kým u nás sa jedná o okrajový model s nie príliš úspešnými predajnými číslami, v susednom Česku patrí medzi obľúbenejšie modely. Rovnako to je aj vo zvyšku západnej Európy kde je tento model vnímaný ako mimoriadne praktický.

Segment MPV je ohrozený druh ktorý pomaly ale isto nahrádzajú SUV či Crossovery. BMW 2 Active Tourer ale aj väčší brat Grand Tourer sú tak na pokraji vyhynutia, rovnako ako podobné modely tohto segmentu. Nemecká automobilka, sa v rámci elektrifikácie svojich modelov, rozhodla rozšíriť ponuku aj o verziu 225xe Active Tourer na ktorú sa v našom teste pozrieme.

Hybrid z povinnosti?!

Mníchovská automobilka patrí medzi tie ktoré nástup elektromobility príliš nezaskočil. Alebo aj áno? V roku 2011 kedy sme mnohí ani len neverili že niečo ako elektromobilita príde, BMW predstavilo dvojicu modelov rodiny i. Plne elektrické BMW i3 a plug-in hybrid i8 od tej doby ubehlo takmer desať rokov a my sme sa nedočkali žiadneho nového modelu, až doposiaľ. Plug-in hybridné modifikácie sa však čoraz častejšie začali objavovať naprieč celým spektrom modelového portfólia značky.

BMW 225xe Active Tourer disponuje 10 kWh kapacitou batérie, čo je taký slabý priemer, na dnešnú dobu. Sľubovaný dojazd je zhruba 50 kilometrov podľa cyklu WLTP. Dvojkové BMW je pritom priamo predurčené ako ideálne auto s plug-in hybridnou sústavou. Zamrzí však práve rýchlosť nabíjania, vstavaná palubná nabíjačka totiž disponuje nabíjacím výkonom len 3,7 kW. Ak si to rozmeníme na drobné, v praxi to znamená že ho nabijete za 3 hodiny. Prípadne doma, z bežnej zásuvky, za 5 hodín.

Áno, pokiaľ auto pripojíte večer nie je to problém, ale ak chcete nabiť rýchlejšie alebo na verejnej rýchlonabíjačke, máte problém. Jednak ju budete zbytočne blokovať 3 hodiny, počas ktorých by sa mohli nabiť pokojne aj tri autá, na strane druhej prichádzate o čas. A presne tu by sme ocenili možnosť výberu akejsi opcie pri kúpe, pokiaľ viete že ju využijete priplatíte si za rýchlejšiu palubnú nabíjačku. Bohužiaľ takáto možnosť nie je ani pri jednom z plug-in hybridných modelov BMW. Naopak Mercedes sa vydal opačnou cestou a ich novou filozofiou je ponúknuť zákazníkom plug-in hybrid ktorý sa na rýchlonabíjačke nabije za 30 minút.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zmysel má, ale nie je pre každého

Aj napriek slabšiemu nabíjaciemu výkonu je 2 Active Tourer ideálnym autom do mesta, práve tam sa totiž cíti ako doma. Testovací cyklus v Bratislavskej premávke potvrdil deklarovaný dojazd, v závislosti od jazdného štýlu prejdete 40-50 kilometrov. Rovnako ani okresky neublížili sebavedomému ukazovateľu na prístrojovke. Priemerná spotreba, priamo úmerne, závisí od vašej chuti a možnosti nabíjať. Pokiaľ dochádzate z prímeského satelitu do mesta a vo vašej domácnosti máte možnosť nabíjať, máte vyhraté. Jazdíte viac menej len za to čo nabijete.

Naša modelová situácia však nebola tak jednoduchá, nabíjanie sme si vyskúšali na rýchlonabíjačke na sídlisku. Ak máte možnosť takto nabíjač v okolí vášho domu alebo práce nie je to na zahodenie. BMW navyše ponúka aj zaujimavé možnosti na cestovanie, na takzvanú poslednú míľu, alebo ak chcete inak tak riešenie mikromobility. V kufri sme totiž mali pribalený skladací bicykel. Áno počujete správne, rovnakú skladačku na akej jazdili naši otcovia alebo dedko či babka. S touto skladačkou však budete trendy, eko, bio a raw zároveň. Jednoducho ju zložíte a hor sa od nabíjačky do práce alebo domov.

Problém však nastáva pokiaľ máte nabitý program a dlhšie cesty na pláne. Plug-in hybridné BMW 2 Active Tourer preverí vašu trpezlivosť na nabíjačke. Prekvapí vás aj malý dojazd na čistý benzín a to niekde na úrovni 380 kilometrov. Je to spôsobené malou, 36 litrovou nádržou. Vo finále to nevnímame ako veľkú prekážku, skôr nezvyk.

Záverečná priemerná spotreba sa ustálila na hodnote 4,7 l / 100 km. Je treba však podotknúť že sme poctivo nabíjali, na diaľnici pri vybitom akumulátore očakávajte aj 9 litrov. To iba potvrdzuje jasný účel tohto auta.

Čo môžete očakávať?

2 Active Tourer nie je novým modelom, na trhu je už od roku 2014 a plug-in hybrid prišiel o rok neskôr. Dizajn je ľahko rozpoznateľný a odráža funkčnosť interiéru. Ten je Priestranný a snaží sa na čo najmenšom základe vyťažiť čo najviac, a to sa aj podarilo! Posed za volantom je trochu netradičný, absentuje povestná kolíska, aj keď náznak tam je. Rovnako veľa miesta ako sa dostalo pasažierom vpredu, ponúka aj druhá rada. Poteší milý detail v podobe stolčekov integrovaných do zadnej časti predných sedadiel.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Interiér sa nesie v znamení jasných preddefinovaných štandardov, ktoré sú typické pre BMW. Pred vodičom je ešte konvenčné analógové zobrazenie s malým rohovým displejom. Pre niekoho to môže byť vytúžený návrat k starej dobrej klasike. A v podstate sa tomu ani nedá nič vytknúť, všetko má svoje miesto, všetko je jednoducho prístupné a ľahko ovládateľné, vrátane klimatizácie, hlasitosti či displeja infotainmentu. Archaicky pôsobí už len HUD premietaný na výsuvné sklíčko, tak ako to dnes robí mainstream.

BMW 225xe AT sa na nič nehrá, nekope prvú ligu ale to ani nie je cieľom. Ponúkne vám alternatívu ako druhé auto do rodiny alebo ako mestské priestranné plnohodnotné auto. Nie je ani výstrelkom poslednej módy či technologické veľtrhu je jednoducho všedné. Tým ani nikoho neurazí, rovnako ako jeho jazdné vlastnosti. Jednoducho bez výhrad jazdí skvelo, komfortne a ľahko sa ovláda. Pokiaľ ale nemáte možnosť nabíjať priamo doma, jeho kúpu by sme zvážili.

TEST Mercedes-Benz A 250e, keď plug-in hybrid dáva konečne zmysel?!

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 1499 cm3
Max. výkon 162 kW/220 k
Max. krútiaci moment 385 Nm
Palivo Benzín
Pohon všetkých kolies
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 354 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 800 mm
Výška 1 556 mm
Rázvor náprav 2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 760 kg
Objem batožinového priestoru 400 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,7 s
SPOTREBA (počas testu)
Dlhodobo
Benzín:
Elektrická energia:
Diaľnica
Benzín:
Elektrická energia:
Mesto
Benzín:
Elektrická energia:
.
4,7 l/100 km
21,4 kWh/100 km
7,5 l/100 km
11,2 kWh/100 km
.
3,9 l/100 km
19,8 kWh/100 km
CENA
Základná cena modelu 38 300 eur
Základná cena testovanej verzie 55 215 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!