Mimoriadne obľúbený Mercedes-Benz triedy E prešiel minulý rok výraznejším faceliftom. My sme preverili verziu E 220d s dvojlitrovým štvorvalcom. Modernizácia priniesla aj zásadnejšie zmeny, ale boli nutné?

O úspechu triedy E svedčia najmä predajné čísla, tie sa šplhajú k 15-tim miliónom predaných kusov od začiatku jeho éry. Postupom času sa stal z triedy E obľúbený model taxikárov a rôznych spoločností zabezpečujúcich transport osôb. Dôvod netreba hľadať dlho, Mercedes je známkou luxusu a komfortu. Trieda E je zlatou strednou cestou medzi relatívne malým C-ečkom a vládnym S-kom.

Málo originálny

Aj napriek tomu že každý z modelov má svoje miesto v konkrétnom segmente, samotná automobilka ich nedokáže dostatočne odlíšiť. Deje sa to pravidelne pri každej obmene životného cyklu daného modelu. Trieda S sa podobá na triedu C alebo E a zase naopak. Keď už sa zdá že konečne sú rozdiely markantné príde facelift, ktorý vždy kopíruje aktuálnu vlajkovú loď.

Inak tomu nie je ani v prípade súčasného faceliftu triedy E, najmä zadná časť nesie výrazný odkaz novej generácie triedy S. Úzke horizontálne zadné skupinové svetlá a jasne zaoblené tvary. Tie sa nesú celou karosériou a trieda E tak pôsobí ešte elegantnejším dojmom než doposiaľ. Azda jedinou dochovanou časťou je predok vozidla.

Triedu E tak zatiaľ možno rozpoznať najmä z prednej časti, uvidíme ale čo prinesie nová generácia. Vzhľadom na fakt, že nová trieda C je takmer hodnovernou zmenšenou kópiou vlajkovej lode Stutgarttu.

Mercedes bol ale vždy známy konzervatívnosťou svojich modelov s  dôrazom na eleganciu, purizmus a vznešenosť. Pre dizajnové kreácie nabité emóciou treba zájsť do Mníchova.

Interiér zmenu nepotreboval ale aj tak…

Vnútro modernizovanej triedy E prinieslo len kozmetické zmeny, ale aj tie sú dosť zásadné. Úplnou novinkou je infotainment MBUX, ktorý môžete po novom ovládať prostredníctvom inteligentného hlasového asistenta alebo dotykového touchpadu. Pokiaľ sa rozhodnete presedlať do aktuálnej generácie zo staršieho vozidla, pravdepodobne zažijete menší šok. Avšak Mercedes všetko nastavil bravúrne, takže po pár hodinách objavovania vám všetko príde logické a jednoduché.

Tých ktorý mali možnosť vyskúšať si multifunkčný volant s dotykovými plochami v predchádzajúcej verzií, budú pravdepodobne sklamaný. Minulá generácia multifunkčného volantu bola pravdepodobne tým najdokonalejším riešením na trhu. Tá súčasná zašla ešte ďalej a úplne vylúčila bežné, ale aj rolovacie tlačidlá. Tie nahradilo jedno dotykové s niekoľkými poliami. Navyše je to celé zahalené do klavírneho laku a až príliš konzervatívneho vizuálu trojramenného volantu.

Po úvodnom skeptickom príchode sme časom nenašli zásadné negatíva tejto inovácie, príde nám ale absolútne zbytočná. K dispozícii máte aj druhý, športový vzhľad volantu, ten je o čosi krajší ale odtlačky a mastné fľaky budú všade.

Inak vám interiér ponúka nesmiernu dávku komfortu, prvotriedneho spracovania a noblesy. Azda len na zadných sedadlách by mohlo byť o čosi viac miesta na kolená, ale to je problém aj v prípade BMW radu 5.

Štvorvalec vo vysokých vodách

Vyššia stredná trieda bola kedysi najmä o šesťvalcoch a masívnych osemvalcoch, doba sa ale mení a tých štvorvalcových motorizácií pribúda. No netreba lámať palicu nad niečím čo ste ešte ani nevyskúšali. E220d vôbec nie je márnou verziou, s výkonom 143 kW a krútiacim momentom 400 Nm poskytuje prekvapivo adekvátnu dynamiku.

Áno, rozhodne to nie je vybavenie na okruh, ale pre niekoho kto hľadá pohodlný luxusný sedan na dlhé cesty, môže byť ideálny. Dynamika mu nechýba a to hlavne vďaka krútiacemu momentu ktorý je k dispozícii už od 1 600 otáčok. Zrýchlenie s hodnotou 7,5 sekundy tiež nie je, na danú váhovú kategóriu, zlé. Ani s diaľničným tempom nemá dvojlitrový štvorvalec problém a zbytočne spotrebu nezvyšuje.

Tá počas celej doby testu a nájazdu cez 1 000 kilometrov, neprekročila 6 litrov. Prakticky vždy sa držíte na úrovni okolo 5,6 l a to aj v meste. Celkový dojem s agregátu je dobrý, deficit výkonu pocítite jedine pri dynamickej jazde, čiže pokiaľ jazdíte pokojne, bude pre vás ideálnou voľbou. Navyše sa vám odmení veľmi prijateľnou spotrebou.

Komfort a bezpečnosť vždy na prvom mieste

Aj napriek absencií vzduchového podvozku v našej špecifikácii, jazdí trieda E mimoriadne komfortne. Filtrácia nerovností, je presne taká, akú by ste v tejto triede očakávali. Odhlučnenie interiéru od okolitého sveta asi ani nemá zmysel riešiť. Po zatvorení dverí zabudnete na svet okolo vás, dokonca ani zvuk motora nepreniká do kabíny. Odhlučnenie agregátu je príkladné aj pri diaľničným rýchlostiach.

K dispozícií máte celú armádu asistenčných a bezpečnostných systémov, pričom väčšinu máte už v základe. Priplatiť si môžete za vychytávky ako asistent preradenia z pruhu do pruhu či magické Multibeam svetlá.

V rámci balíka pre inteligentné jazdenie dokáže adaptívny tempomat prispôsobiť rýchlosť nielen reálnej premávke, ale aj samotnej ceste, registruje teda nielen zápchy, ale aj kruhové objazdy, zákruty, križovatky alebo mýtne stanice.

Úplnou novinkou je aj rozšírenie funkcionality adaptívneho tempomatu, ktorý dokáže vytvoriť v stojatej zápche záchranársku uličku. Tento systém vítame a rozhodne ho ocenia aj naši záchranári, škoda len že disciplinovanosť našich vodičov nie je podobná.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 950
Max. výkon 143 kW / 194 koní
Max. krútiaci moment 400 Nm
Palivo nafta
Pohon 4Matic
Prevodovka 9-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 935 mm
Šírka 1 852 mm
Výška 1 460 mm
Rázvor náprav 2 939 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 810 kg
Rozmer pneumatík / R18
Objem batožinového priestoru 540 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,5 s
SPOTREBA
Mesto 5,4 l
Diaľnica 5,7 l
Okresky 5,2 l
Priemer 5,7 l
CENA
Základná cena modelu 55 410 €
Cena testovanej verzie 75 696 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!