Domov Recenzie TEST Škoda Kodiaq RS VS. SEAT Tarraco FR – kufor, ceny, zrýchlenie...

TEST Škoda Kodiaq RS VS. SEAT Tarraco FR – kufor, ceny, zrýchlenie a RALLY

Ak sa vás niekto spýta, aké je najrýchlejšie neprémiové SUV od VW Group, pravdepodobne okamžite z vás vystrelí Kodiaq RS. O to viac môže byť pre mnohých prekvapivé, že Seat má v ponuke auto, ktoré sa Kodiaqu vyrovná, ba čo viac ho aj prekonáva. Seat Tarraco s 2,0 TSI má tiež 245 koní. A preto sme obe autá postavili proti sebe a zistili, či nám viac chutí výkonné SUV na španielsky alebo český spôsob.

Škoda Kodiaq RS vs SEAT Tarraco FR - Kufor|Ceny|Zrýchlenie|RALLY!

Už pri dizajne je vidieť rozdielny prístup. RS je vrchol, ktorý Škoda ponúka a Kodiaq to od začiatku hrá na športové auto. Množstvo výduchov, pravé koncovky výfuku, veľké kolesá s aerodynamickými diskami vás presvedčia, že porušujete rýchlosť aj keď stojíte na mieste. Naopak Seat je oveľa uhladenejší. K motoru 2,0 TSI si môžete vybrať rôzne výbavy, neviaže sa na nejakú špeciálnu edíciu.

Ak chcete športovejší vzhľad, výbava FR vám pridá športovejší predný nárazník a kontrastné farebné vypracovanie pre spätné zrkadlá a masku. Seat je tvarovo dynamický už sériovo, preto tieto zmeny nevyniknú tak ako na Kodiaqu. Vo výsledku tak pre mnohých bude skôr kľúčová zvučnosť mena RS, ale k tomu sa dostaneme neskôr.

V prvom rade rodina

Po praktickej stránke si váhy na svoju stranu Kodiaq preklápa hlavne vďaka Simply Clever riešeniam. Napríklad dvojité-dvojité dno je zaujímavým doplnkom, vďaka ktorému môžete ešte efektívnejšie deliť batožinový priestor. Aj pri pohľade na samotný objem batožinového priestoru je zrejmá dominancia Škody. Ponúka vám 835 litrov, zatiaľ čo Seat má k dispozícii 760 litrov. V oboch prípadoch je kufor dostatočne veľký, aby poňal všemožné rodinné potreby, ale Škoda je predsa len variabilnejšia. Vhodné je pripomenúť, že obe autá sú dostupné aj v 7 miestnej konfigurácii.

Na zadných sedadlách je situácia vyrovnanejšia. Obe autá disponujú identickým rázvorom 279 cm a sedenie vzadu je v zásade identické. Rozdielom bolo iba čalúnenie a taktiež rozdielna dostupnosť nabíjacích portov. Zatiaľ čo Tarraco FR poskytuje iba 1x USB-C a 12v zásuvku, Kodiaq ponúka pre zadných pasažierov aj 230v zásuvku, aj keď za príplatok 213 €. Do Tarraca si viete za 97 € priplatiť 230v zásuvku iba do batožinového priestoru. 

Interiér je opäť vecou osobných preferencií. Subjektívne musíme priznať, že modernejšie pôsobil interiér Tarraca FR. Pravdepodobne aj vďaka novému dotykovému panelu klimatizácie z neho išiel vzdušnejší dojem a taktiež ho rozžiaril strieborný dekor na palubnej doske. Kodiaq RS sa snaží navodiť športovú atmosféru, ale výsledkom sú zmiešané pocity. Pôsobí akosi zastaralo a nepovedali by ste, že iba v minulom roku prešiel veľkou modernizáciou. Ergonomicky je samozrejme prívetivejší než Seat, ale prvý dojem vyhráva španiel.

Identické vnútornosti

2.0 TSI pochádza od Audi a s výkonom 245 koní (180 kW) patrí v oboch prípadoch k vrcholu ponuky. V prípade Tarraca ho ešte dokáže dorovnať plug-in hybridná pohonná jednotka, ale iba v optimálnom stave nabitia. Identický je taktiež krútiaci moment 370 Nm. Tarraco FR zvládne zrýchliť za 6,2 sekundy, Kodiaq RS za 6,5 sekundy. Dvojdesatinový rozdiel v zrýchlení na 100 km/h tak môžeme pripísať o niečo nižšej hmotnosti Seatu.

Kodiaq RS si povesť napraví v zákrutách, kde je síce tuhší, ale o to lepšie drží stopu a dovoľuje dynamickejšie prejazdy. Tarraco FR je v tesnom závese, ale rýchlejšie nájdete jeho limity. Taktiež riadenie je v Tarracu oveľa preposilovanejšie než v Kodiaqu RS, ktorý lepšie komunikuje to, čo sa deje s kolesami. Aj zvukový prejav je ostrejší pri SUV z Mladej Boleslavy. Nejde o skutočný zvuk dvojlitra, pomáha mu rezonátor, ale ak sa v našom videu započúvate so zavretými očami, budete v ňom počuť náznak nového Audi RS3. Seat je úplne utlmený a podobne ako je tento motor nevýbušný, tak aj zvuk sa Tarraco nesnaží nijako nafukovať.

Spotreba neprekvapí

Obe autá budú stále skôr cestovné dostavníky než športové náradie. Preto je dôležitá ich spotreba. Napriek identickým vnútornostiam, na výsledkoch nájdeme isté rozdiely. Na diaľnici rozdiel predstavuje iba 0,3 litra v prospech Tarraca, ktoré ju zvláda so spotrebou 9,2l na sto kilometrov.

Na okreskách už rozdiel narástol na 0,8 litra, opäť v prospech Tarraca, ktoré si udržalo rovných 7 litrov a v meste to SEAT zvládol za 9 litrov, zatiaľ čo Kodiaq RS si vypýtal 11,5. Za výkonné benzínové SUV s pohonom 4×4 si tak priplatíte aj na pumpách, ale obe autá spotrebe výrazne pomáhali šikovným plachtením, ktoré umožňuje 7 stupňová DSG prevodovka.

V závere sa tak môžeme ironicky vrátiť k myšlienke zo začiatku textu. Obe autá sú natoľko vyrovnané, že v konečnom výsledku bude rozhodovať cena a imidž. Seat Tarraco s 2.0 TSI začína od 42 190 €, pričom výbava FR je príplatok 700 €. Potom však začnete pridávať rôzne príplatky a cena sa razom vyšplhá cez 51 000 €. V prípade Škody Kodiaq s prívlastkom RS, je situácia o čosi viac odlišná. Základná cena za športový SUV model českej značky je 52 299 €, po započítaní všetkých príplatkov sa dostaneme na hodnotu atakujúcu 58 000 €.

Cenový roziel nie je tesný ale ani horibilný, no pravdou je, že Škoda ponúka napríklad aj Matrix LED svetlomety, ktoré Tarraco mať nemôže. Kodiaq má okolo seba väčšiu auru výnimočnosti a vytvára rešpekt. Seat Tarraco FR naopak nenápadne splynie s davom, čo však môže mnohým vyhovovať. Jedno je však isté. Ak sa pred meno Tarraco jedného dňa pridá meno Cupra, situácia bude úplne iná.

Škoda Kodiaq RS vs SEAT Tarraco FR - Kufor|Ceny|Zrýchlenie|RALLY!
TECHNICKÉ ÚDAJE Kodiaq RS
Motor R4
Zdvihový objem 1984 cm3
Max. výkon 180 kW/245 k
Max. krútiaci moment 370 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 699 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 882 mm
Výška 1 687 mm
Rázvor náprav 2 790 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 785 kg
Objem batožinového priestoru 835 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,5 s
Rozmer pneumatík 235/45 R20
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 11,5 l/100 km
Diaľnica 9,5 l/100 km
Okresky 7,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 52 299
Základná cena testovanej verzie 57 921
TECHNICKÉ ÚDAJE Tarraco FR
Motor R4
Zdvihový objem 1984 cm3
Max. výkon 180 kW/245 k
Max. krútiaci moment 370 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 735 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 839 mm
Výška 1 665 mm
Rázvor náprav 2 787 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 749 kg
Objem batožinového priestoru 760 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,2 s
Rozmer pneumatík 235/50 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,1 l/100 km
Diaľnica 9,2 l/100 km
Okresky 7,0 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 42 190
Základná cena testovanej verzie 51 000

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMG prichádza na Slovensko so širokou ponukou modelov. Ceny sú priam neuveriteľné
Nasledujúci článokCitroën C4 X – renesancia kompaktov pokračuje