Domov Recenzie TEST Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 k 6MT, stojí za to?

TEST Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 k 6MT, stojí za to?

Väčšina recenzii na nový Qashqai začína ódou na historický úspech tohto modelu. No dnes už Nissan nemá konkurenčnú výhodu a SUV či crossovery sa stali každodennou samozrejmosťou. Nová generácia si tak musí obhájiť svoje miesto inou cestou. Podarilo sa jej to?

Po druhýkrát u nás v redakcii pristál nový Nissan Qashqai, tentokrát však v základnej motorizácii s manuálnou prevodovkou. Pre koho je táto konfigurácia určená?

O rozmeroch nového japonského SUV sme si už čo to povedali, zamerajme sa preto na vnútorný priestor, technológie ako aj samotné pohonné ústrojenstvo. Pod kapotou totiž nenájdete nič iné ako benzínový štvorvalec s objemom 1,33 l, ktorý je naladený v dvoch rôznych výkonnostných špecifikáciach. V ponuke už aktuálne nájdete aj novú hybridnú motorizáciu s názvom e-power o ktorej si však povieme neskôr v jej recenzii.

V našej konfigurácii sme vyskúšali základné naladenie štvorvalca s výkonom 103 kW a krútiacim momentom 240 Nm, spolu so šesťstupňovým manuálom. Výkon 140 koní vám plne postačí aj pre jazdu na diaľnici, chýbať vám však bude istá výkonová rezerva. Nižší krútiaci moment si vyžiada častejšie radenie nižšieho prevodového stupňa, no nie je to niečo čoho by ste sa mali obávať, práve naopak. Vďaka výbornému podvozku a skvelej reakcii na volante si budete jazdu užívať. Spotreba nás príjemne prekvapila, jej parametre sa dozviete vo videu:

Náskok pred konkurenciou

Na to aby Qashqai uspel pred konkurenciou ktorá sa stáva neustále populárnejšou, potreboval zásadnú zmenu. Nový interiér nepripomína nič čo sme mohli doposiaľ vidieť od tejto japonskej značky. Horizontálna palubná doska nie len že pôsobí minimalisticky, ale aj jej vypracovanie zodpovedá skôr vyššej triede. A pritom si zachováva racionálne mechanické ovládače, ktoré ocenia predovšetkým konzervatívni vodiči.

Klasický panel klimatizácie je azda tou najlepšou možnou voľbou ktorú Nissan mohol realizovať. Vysunutý displej infotainmentu sa nesie v duchu jednoduchej grafiky menu, nič pokrokové neočakávajte. Príjemným prekvapením je aj digitálny prístrojový štít, ktorý ponúka vskutku pekné spracovanie s množstvom potrebných informácii. Sekunduje mu masívny HUD (head up displej), ten je síce premietaný priamo na čelné sklo, no jeho potenciál nie je naplno využitý. Možno si Nissan nechal priestor na aktualizáciu.

Množstvo asistenčných systémov na palube oceníte tak v meste ako aj na diaľnici v tomto ohľade Qashqai vôbec nezaostáva za konkurenciou, ale práve naopak, udáva trend. K bezpečnosti patria aj samotné svetlomety, na ktoré väčšina motoristov zabúda a tak sme svedkami že aj najmodernejšie autá sa na našich cestách objavujú s klasickými žiarovkami. LED svetlomety dostávate už v základe no siahnuť môžete aj po adaptívnych Matrix svetlometoch.

Práve tie sme vyskúšali aj my, k ich najväčšej prednosti patrí samotný dosvit a šírka svetelného kužeľa. Aj keď sa nejedná o pokrokovejší maticový systém ale iba o jednoduchý parabolický, s tieňovaním okolitých áut nemajú problém. Jednoduchšia architektúra však nedokáže pracovať s takou presnosťou ako svetlomety prémiových značiek.

Podvozok vás očarí

V závislosti od zvoleného pohonu, motorizácie alebo obutia, dostávate buď jednoduchú zadnú nápravu alebo viac prvkový multilink. Naša základná verzia mala pochopiteľne základný podvozok. O to viac nás nový Qashqai prekvapil svojim jazdným prejavom a to aj na 19 palcovom obutí. Pokiaľ by sme mali ešte o palec väčšie disky, už by sme vzadu mali viacprvkovú nápravu.

Filtrácia nerovností je príkladná a pokiaľ nenarazíte na výrazné jamy na ceste, podvozok s prehľadom všetko vyžehli. Jednoduchú zadnú nápravu pocítia najmä pasažieri vzadu, predsa len o čosi viac prenáša vibrácie. Rozdiel je však pocitovo len minimálny. Vďaka strmému riadeniu, ktoré si dokážete nastaviť, je jazda s novým Qashqaiom zábavnejšia. Podrobnejšie informácie nájdete v našej videorecenzii:

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!