Domov Recenzie TEST Honda Civic Sport – Našli sme dokonalé auto?

TEST Honda Civic Sport – Našli sme dokonalé auto?

Honda Civic oslavuje 50 rokov existencie, jej najnovšia generácia je dôkazom toho, že Japonci vedia čo majú robiť. Prečo je nový Civic tak skvelý, aj napriek tomu že sa predáva len s jediným motorom?

Obávali sme sa, no obavy sa nenaplnili. Civic prišiel so spaľovacím motorom a to aj napriek aktuálnej dobe. Obávali sme sa, no obavy sa nenaplnili a Civic príde aj vo verzii Type R. Mali sme predsudky, no predsudky ostali predsudkami. Honda, podobne ako iné japonské automobilky, nie je veľkým fanúšikom plug-in hybridov a elektromobilov. Aj napriek tomu, že Honda e je skvelým zástupcom kategórie mini.

Nový Civic tak prichádza s pokročilým hybridným ústrojenstvom eHEV. V skratke sa jedná o špecifický pohon, pričom kolesá poháňa v drvivej väčšine práve elektromotor. Spaľovací dvojlitrový štvorvalec je síce prítomný, no jeho úlohou je vyrábať elektrickú energiu v spolupráci s generátorom. A keď to naozaj potrebujete, zopne sa premosťovacia spojka a kolesá môže poháňať aj spaľovák.

Ako to funguje? Prekvapivo bravúrne! Neveríte? Pozrite si našu videorecenziu.

Honda Civic Sport - Našli sme dokonalé auto?

Je to ešte vôbec hatchback?

Túto otázku si v redakcii kladieme pravidelne, už predchádzajúca generácia totiž koketovala s karosériou v štýle liftback. Tá súčasná, ním už rozhodne je, aj keď ju stále volajú hatchback. Dokonalý posed vás doslova posadí do sedačky, aj keď je pravda že pre niekoho môže byť až príliš nízky. Pokiaľ máte problém s kĺbmi, Civic nebude pre vás, no ak milujete športový posed, ó áno.

Ani druhý rad sedadiel sa nenechal zahanbiť, priestor ktorý ponúka je blízko Octavii. Nad hlavou mi už však rezerva, ako 188 centimetrov vysokému, neostala. Usadiť som sa však usadil pohodlne. Najmä vnútorná šírka je veľmi bohatá a Civic atakuje vyššiu kategóriu.

Technologická striedmosť

Samotné spracovanie interiéru je na vysokej úrovni. Dominantou sa stal horizontálny pás, podobný včeliemu plástu, do ktorého sú zapracované výduchy klimatizácie. Tlieskam, skvelé riešenie, ktoré ani veľa nestálo. Pochváliť treba aj zachovanie konvenčných otočných ovládačov panelu klimatizácie. Honda jednoducho vie, že niektoré veci sú dobré klasické.

Pred vodičom nehľadajte digitálny prístrojový štít, Honda sa mu bráni ako čert krížu a pritom to vôbec nie je zlý nápad. Aktuálne tak narazíte na akýsi hybrid medzi displejom a analógovým ukazovateľom rýchlosti. Škoda, táto drobná vychytávka môže odradiť najmä niektorých mladších klientov.

Prepracovaná bola aj svetelná technika, v základe dostávate LED svetlomety s jednoduchou parabolickou funkciou a za príplatok sú doplnené o pokročilejší projektorový modul. Nami testovaný kúsok disponoval tými jednoduchšími, ich svietivosť je dostatočná a rozhodne nie sú na zahodenie.

Bravúrny podvozok

Civic je kompakt ktorý odoláva trendom súčasnosti a to nie len, nezmyselnému plug-in hybridnému pohonu, ale aj návratom k jednoduchým zadným nápravám. Civic má totiž už v základe viacprvkovú zadnú nápravu, bez ohľadu na motorizáciu. Teda vlastne, veď je len jedna jediná.

Po päťdesiatich rokoch vývoja, by bolo zrejme hanbou ak by Civic jazdil zle. A veru, on jazdí absolútne ohromne. Nielenže filtruje prakticky všetko čo mu príde do cesty, bez ohľadu na obutie, ba čo viac, v zákrutách dokazuje svoje športové gény. Nemusíte mať ani rýdzo pekelnú verziu Type R, aby ste pocítili podvozkové majstrovstvo konštruktérov. Slová sú jednoducho zbytočné a tak nám neostáva nič iné, len vás opäť odporučiť na zhliadnutie našej videorecenzie.

Honda Civic Sport - Našli sme dokonalé auto?

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1993 cm3 + elektromotor
Max. výkon (elektromotora) 135 kW/184 k
Max. krútiaci moment (elektromotora) 315 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka eCVT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 551 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 900 mm
Výška 1 408 mm
Rázvor náprav 2 734 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 533 kg
Objem batožinového priestoru 410 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,9 s
Rozmer pneumatík 235/40 R18
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 5,1 l/100 km
Diaľnica 6,9 l/100 km
Okresky 4,7 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 29 890 €
Základná cena testovanej verzie 30 990 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVzácny Nissan GT-R50 od Italdesign s poradovým číslom 11 je na predaj
Nasledujúci článokOplatí sa Mercedesu takáto recyklácia dizajnu? Predstavuje EQE SUV