Domov News TEST MG ZS 1,0 TGi – potenciálny bestseller môže zosadiť Kamiq

TEST MG ZS 1,0 TGi – potenciálny bestseller môže zosadiť Kamiq

Britsko-čínska automobilka MG prináša na Slovensko kompaktný mestský crossover s označením ZS. Jeho cena je nízka a ponúka kvantum vnútorného priestoru, vrátane bohatého objemu batožinového priestoru, Presne ako Kamiq. Dokáže sa Škode vyrovnať aj v ďalších oblastiach alebo ju dokonca prekonáva?

Po teste MG EHS vám prinášame náš pohľad aj na druhý model tejto automobilky, s ktorým vstúpila na náš trh. Malý crossover ZS prináša výlučne spaľovacie agregáty a podstatne zaujímavejšiu cenu, ktorá prekonáva udomácnené európske automobilky. Dokáže však konkurovať svojím spracovaním a ponúkanou výbavou?

Podarený vizuál

Podobne ako model EHS, aj ZS prináša pekný dizajn, na ktorý sme v Európe zvyknutí. Sympatický malý crossover sa na nič nehrá a dominantou sa stala práve maska chladiča spoločne so svetelným podpisom predných, ale aj zadných svetiel. Tieto ponúkajú Bi-LED technológiu už v základe za 16 990 eur. Rovnako ako aj 17 palcové disky kolies, ktoré sú štandardom a zatiaľ aj jedinou dvojicou v ponuke.

V podobnom duchu sa nesie aj interiér. Jeho spracovanie už nie je také prémiové ako v prípade drahšieho a väčšieho EHS, no MG sa ani pri menšom ZS nemá za čo hanbiť. Prevažne tvrdé plasty dopĺňajú mäkčené plochy, kontrastné prešívanie a zaujímavé tvary. Nič nevŕzga ani nesmrdí Čínou. Volant trochu pripomína staré Volkswageny, no pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový štít. Jeho grafika je pekná a rozlíšenie vás milo prekvapí.

Po ergonomickej stránke nemáme prakticky žiadne výhrady. Všetko je tam, kde by ste to očakávali. Dokonca aj panel tlačidiel pod infotainmentom je v porovnaní s modelom EHS praktickejší. Azda jediná výhrada poputuje opäť k rozsahu nastavenia sedadla vodiča. Počas celého týždňa som si nedokázal nastaviť úplne ideálnu polohu, podobne ako pri EHS.

Priestorovo ponúka ZS dostatok miesta vpredu a aj na zadných sedadlách. Bohatý vnútorný priestor patrí medzi tie väčšie vo svojej kategórii. Na zadné sedadlá sa usadí aj 188 centimetrov vysoký chlap, dostatok miesta nájde nad hlavou, ale aj pred kolenami.

Drobné nepríjemné prekvapenia

Klimatizácia je síce digitálna, no nie je automatická ani dvojzónová. V tejto oblasti tak MG ZS výrazne zaostáva. Sklamala ma absencia automatického sťahovania všetkých štyroch okien, ktorá je už v dnešných autách štandardom. Jednoduchší infotainment by sme odpustili, no pomalú automatickú prevodovku už nie.

Tu sa opäť opakoval podobný scenár ako pri EHS, keď prevodovka a jej reakcie vôbec nezodpovedali dnešným štandardom. Jasným dôkazom o pomalej automatickej prevodovke je aj samotný údaj o zrýchlení, ktoré je v prípade automatu v porovnaní s manuálom o viac ako sekundu horší. Pokiaľ však nejazdíte dynamicky, drobné zaváhania si nemusíte všimnúť. Naopak, podvozok je na vysokej úrovni aj v prípade malého ZS. Nerovnosti filtruje solídne, aj keď je miestami trochu tvrdší.

Zaujímavá alternatíva

MG ZS je rozhodne atraktívnym modelom. Nielen vzhľadom, ale najmä cenou. V porovnaní so Škodou Kamiq je o niekoľko tisíc lacnejší. Kamiq však ponúka viac prvkov výbavy a vyladené detaily. Britsko-čínsky ZS sa predáva buď s preplňovaným jednolitrovým trojvalcom alebo atmosférickým štvorvalcom s objemom 1,5 litra. Nami testovaný trojvalec disponoval adekvátnym výkonom, no chýbala mu výkonová rezerva. Slabý krútiaci moment tiež neprospel celkovej dynamike, ktorá je skôr fádna.

Vo finále sa tak nemusíte obávať predsudkov, Číňania postavili zaujímavé auto s atraktívnou cenovkou. Sedemročná záruka alebo 150 000 km by mali byť dostatočnou poistkou.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R3
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon 82 kW/111 k
Max. krútiaci moment 160 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6 st. AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 323 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 809 mm
Výška 1 653 mm
Rázvor 2 577 mm
Zaťaženie strechy 75 kg
Objem batožinového priestoru 448 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,4 s
Maximálna rýchlosť 180 km/h
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,1 l/100 km
Diaľnica 8,6 l/100 km
Okresky 6,7 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 16 990 €
Cena testovanej verzie 21 790 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokChystáte sa na lyžovačku? Raz a navždy sa zbavte tohto zlozvyku
Nasledujúci článokTEST Jazdenky: Volkswagen Touareg 2015 po 200 000 kilometroch, rozhodne áno ale bez vzduchu

1 COMMENT

  1. […] týmto automobilkám sa darí presadzovať aj v segmente elektrických vozidiel. MG uviedlo na trh crossover ZS, plug-in hybridný model EHS a avizuje mnoho ďalších modelov. Teraz tu však máme konkurenta z […]

Comments are closed.