Domov News TEST Opel Astra GS Line – športiak do mesta?

TEST Opel Astra GS Line – športiak do mesta?

V súlade s pokračujúcou elektrifikačnou ofenzívou značky Opel, najmodernejšie plug-in hybridné varianty ponúkajú všetko, čo chcú športoví, ale aj zodpovední vodiči.

Je to tak, zatiaľ čo divízia OPC akosi upadla do zabudnutia, prichádza staronové označenie, ktoré však nemôže byť iné ako elektrifikované. Nevyhneme sa tomu, čaká to za každým rohom a je to realita dnešných aj budúcich dní. Čo teda Opel Astra GS Line ponúka?

V minimalizme je sila

Áno, Opel sa poslednými, či už modernizovanými alebo novými modelmi, netajil tým, že priniesol jednotnú prednú masku Vizor. Tá vzbudila vášne a ohnivé diskusie, čo vlastne v prenesenom slova zmysle znamená záujem. Pri pohľade zvonka nenecháva dizajn nikoho na pochybách o dynamickom charaktere GS Line. Či ide o 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin inšpirované uznávaným plne elektrickým konceptom Manta GSe, špeciálny predný nárazník a masku alebo logo GS Line na zadných dverách.

Interiér v duchu menej je viac

V interiéri sú športové ambície vozidla zvýraznené športovými sedadlami s čalúnením Alcantara, ktoré sú nielen jedinečné pre modely GS Line, ale vďaka certifikátu organizácie AGR umocňujú aj dlhoročnú dobrú povesť značky Opel v oblasti vynikajúcej ergonómie sedadiel, najmä v kompaktnej triede modelu Astra. Opel sa za posledné roky zmenil, od kokpitu, ktorý mal snáď najviac tlačidiel na trhu, sa presunul k dotykovému ovládaniu. Určite to celkovo prečistilo dojem z interiéru, ale zároveň zhoršilo pozornosť vodiča pri ovládaní. 

Starý známy plug-in

Áno, s identickým typom pohonu už máme skúsenosti z koncernových značiek Peugeot a Citroën. Čo to znamená? Presne to, že auto sa dobíja výhradne pomalým AC konektorom. Plné nabitie zaberie necelé tri hodiny a s nabitou batériou prejdete okolo 40-50 kilometrov. Za pôsobivý systémový výkon 180 koní sa 1,6-litrový štvorvalcový motor a elektromotor hanbiť nemusia. A maximálny krútiaci moment 360 Nm tiež hovorí za všetko. Svižný štart na križovatke zo semaforov a športový zážitok sú zaručené.  Z 0 na 100 km/h zrýchli päťdverový hatchback na 100 km/h za 7,5 sekundy, maximálna rýchlosť je možná až 235 km/h (135 km/h čisto na elektrický pohon).

Športové úpravy

Nemecká automobilka dosiahla jazdné vlastnosti orientované na výkon tým, že nové modely Opel Astra GS Line vybavila špeciálnym podvozkom, zníženým o 10 milimetrov. V porovnaní so svojimi bezprostrednými súpermi budú nováčikom poskytovať vynikajúcu stabilitu pri zatáčaní, brzdení a – ako každý Opel – pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici. Ale treba sa pripraviť na to, že jazda bude výrazne tvrdšia a to nemusí každému vyhovovať. Pocítite každú nerovnosť a treba sa na to pripraviť a počítať s tým. Športová kalibrácia riadenia je špecifická pre GS Line, zatiaľ čo unikátne pružiny a olejom plnené tlmiče predného a zadného zavesenia sú špeciálne vyladené nielen pre dynamickú jazdu, ale aj pre pohodlné cestovanie. Tlmiče sú vybavené technológiou KONI FSD (Frequency Sselective Damping), ktorá umožňuje rôzne charakteristiky tlmenia pri vysokých frekvenciách (ovládanie pruženia) oproti nízkym frekvenciám (ovládanie karosérie). Nastavenia ESP sú tiež exkluzívne pre modely GS Line, pričom prah aktivácie je nastavený smerom nahor, aby zodpovedal dynamickému jazdnému správaniu.

Takže tak

Takže vo výsledku tu máme auto, ktoré má obmedzený elektrický dojazd, pri vybitom akumulátore vyššiu spotrebu, pomalé nabíjanie a navonok ešte aj športové ambície. Ako ide toto všetko dokopy? No dá sa to, ale je to cielené na celkom úzku cieľovú skupinu. Možno je PHEV stále nepochopená technológia, možno si treba počkať na novú generáciu tohto pohonu. Do mesta určené PHEV je trochu oxymorónom oproti športovému zameraniu, ktoré si v meste až tak neužijete.

TECHNICKÉ ÚDAJE Opel Astra GS Line
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1598 cm3 + elektromotor
Max. výkon 133 kW / 180 k
Max. krútiaci moment 360 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 374 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 860 mm
Výška 1 470 mm
Rázvor náprav 2 675 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 678 kg
Objem batožinového priestoru 352 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,5 s
SPOTREBA (počas testu)
Hybrid
Mesto 8,5 l/100km
Diaľnica 7,4 l/100km
Okresky 6,5 l/100km
Dojazd 500 km
Maximálny nabíjací výkon 12 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 180 min
Doba nabíjania 20 – 80% 120 min
CENA
Základná cena modelu 21 690 €
Základná cena testovanej verzie 38 590 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAudi zmení názvoslovie svojich modelov
Nasledujúci článokPosledné nové Ferrari Enzo môže byť vaše