Ako jazdí úsporná štvorkolka s M-packetom ?

BMW s typovým označením F30 je na trhu už nejaký ten rok, no svojim dizajnom láka dodnes. Nám sa do redakcie podarilo na krátku chvíľu zohnať tento kúsok v úchvatnej modrej farbe s príplatkovými 18- palcovými diskami v čiernej farbe. Mimo iného nechýbali športové sedadlá ktoré skutočne perfektne držia telo v zákrutách a M-kový volant.

Prvé čo mi nedá nespomenúť je trochu horšie odhlučnenie, najmä pri vyššej rýchlosti na diaľnici. Aerodynamický hluk preniká do kabíny viac akoby sa patrilo. Medzigeneračný nárast dĺžky o 9 centimetrov a o 5 cm v rázvore pocítia najmä vyšší pasažieri vzadu. Rada 3 tak zvyšuje komfort pre celú posádku aj na dlhšie trasy.

Dvojlitrová motorizácia o výkone 140kw nám plne vyhovovala, keď sme potrebovali predbiehať motor sa nebránil ani vytáčaniu nad 4 tisíc otáčok. Poskytoval presne taký výkon aký sme v daný moment potrebovali. Najväčší krútiaci moment 380Nm dosiahnete od 1700 otáčok, keď zatlačíte pedál na podlahu 320ka vás posadí do sedadla a vystrelí vpred.

O 320 xDrive môžeme s kľudným svedomím prehlásiť že sa jedná o úsporné BMW, pri našom teste sme pri kľudnej jazde v meste aj na diaľnici neprekročili hranicu sedem litrov na 100 Km. Pri tempomatovej 130-ke palubný počítač ukazoval 5,5 l. Mimo mesta, keď sme auto trošku potrápili, hodnota stúpla len na niečo okolo deviatich litrov.

xDrive držal auto pevne v zákrutách aj keď sa niekedy prejavil menšou nedotáčavosťou, pri výjazdoch zo zákrut sme cítili ako elektronika zapája prednú nápravu a ťahá auto na rovinu. Perfektné !

Cena : 58.167 Eur

+

  • Výkonný a úsporný motor
  • Veľmi nízka spotreba paliva
  • Jazdné vlastnosti

  • Cena
  • Aerodynamický hluk vo vysokých rýchlostiach