Zatiaľ čo vízie konkurenčných spoločností počítajú s elektrickým pohonom na batériu alebo vodíkové palivové články, firma Kenworth využíva extrémne efektívny naftový motor.
Vyzerá podobne ako Tesla Semi a dá sa povedať, že je jeho novým konkurentom. Kenworth SuperTruck 2 na rozdiel od Tesla Semi ale ponúkne podstatne dlhší denný dojazd.
Zaujímavosťou je, že tiež počíta iba s jedným sedadlom v kokpite. Za vodičom je však priestor, ktorý pripomína malú pojazdnú garsónku.
Nafta + nie celkom slabá elektrina
O pohon ťahača Kenworth SuperTruck2 sa stará vysoko efektívny naftový motor s mild-hybridnou podporou Paccar MX-11.
Tento vznetový agregát dosahuje maximálny výkon 446 koní a jeho lítium-iónový akumulátor pracuje so 48-voltovou architektúrou.
Podľa výrobcu je táto batéria v mild-hybridnom systéme (MHEV) dosť silná na to, aby poskytovala energiu pre činnosť klimatizácie a ďalších elektrických spotrebičov na palube. Na tento účel nie je potrebné mať naštartovaný naftový motor.
Vysoká účinnosť pre nízku spotrebu
Silnou stránkou ťahača s nápadne moderným dizajnom je práve tento motor. Za ideálnych podmienok dosahuje tepelnú účinnosť až 55,7 percenta, čím sa zaraďuje medzi najefektívnejšie vznetové motory sveta.
Vedľajším efektom vysokej miery účinnosti je nízka spotreba paliva.
A tá spoločne s objemnou palivovou nádržou 303 litrov umožňuje dosahovať násobky dojazdu konkurenčného Tesla Semi. Výrobca neponúka konkrétnu informáciu o dojazde, ale avizuje spotrebu 19,6 l/100 km. Jednoduchým výpočtom sa tak dostaneme k dojazdu 1 545 km.
Dodajme, že dojazd elektrického Tesla Semi je približne 400 kilometrov, čo môže byť pre veľkú časť kamionistov značne limitujúce.
Elektrina je dôležitá aj pre Kenworth
Napriek tomu aj spoločnosť Kenworth uznáva dôležitosť elektrického variantu, a tak taký v SuperTruck 2 nájdeme tiež v budúcnosti. Flexibilná architektúra podvozka umožňuje aj montáž trakčných akumulátorov alebo vodíkových nádrží.
Ťahač Kenworth SuperTruck 2 aj s príplatkovým prívesom váži 11 839 kg, čo má byť o 3,2 tony menej, než je obvyklé. Údajne až 161 kilogramov hmotnosti znížili špeciálne pneumatiky.