Domov SPRÁVY News Koenigsegg dostal nečakaného súpera. Má najsilnejší V12 histórie

Koenigsegg dostal nečakaného súpera. Má najsilnejší V12 histórie

Foto: Zenvo

Dánsky výrobca športových automobilov Zenvo Automotive síce nemá v Európe takú zvučné meno ako Bugatti alebo Ferrari, ale pokiaľ ide o číre čísla a šialenstvo, jeho hyperautá sa môžu rovnať takmer s čímkoľvek. Najnovším výtvorom značky je model Aurora, ktorá sa na samom vrchole modelovej ponuky hyperáut postaví konkurencii v podobe Bugatti Tourbillon, Ferrari F80, Hennessey Venom F5 Evolution alebo Koenigsegg Jesko. Prichádza pritom minimálne s jedným esom v rukáve – najvýkonnejším dvanásťvalcovým motorom na svete doplneným o hybridný systém.

Je to prvý nový model značky Zenvo od čias ST1 z roku 2008. Model Aurora bol odhalený vo výrobnej špecifikácii tesne pred dynamickými jazdami na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Očakáva sa, že dodávky zákazníkom sa začnú koncom roka 2026. S konštrukciou z uhlíkových vlákien, radikálnou aerodynamikou a suchou hmotnosťou len 1300 kg v najľahšej podobe by Aurora mohla byť jedným z najschopnejších cestných áut, aké kedy boli vyrobené. Športiak je pritom navrhnutý tak, aby pokrýval oba konce spektra hyperáut, podľa magazínu Evo existujú dve verzie: model Tur orientovaný na GT (teraz odhalený v sériovej podobe) a špecifikácia Agil pripravená na trať (ešte nie je dokončená).

Zenvo Aurora
Foto: Zenvo

Nepredstaviteľná sila

Aurora Tur sa veľmi jemne líši od modelov, ktoré Zenvo predvádza v posledných rokoch. Najviditeľnejšou vizuálnou a technickou zmenou je potrubie vyrezané v hornej časti každého dverného panelu, pravdepodobne na nasmerovanie vzduchu do monštruózneho motora V12. Ďalšou pozoruhodnou zmenou je hrb. Tento vyvýšený hrboľ obsahuje nový centrálny výstup vzduchu, ktorý nahrádza výstupy, ktoré boli kedysi za svetlami na vrchole krídel. Je tiež tvarovaný tak, aby pomáhal odvádzať vzduch po boku auta do nových otvorov dverí.

Obe verzie používajú hybridne podporovaný 6,6-litrový motor V12, pričom Agil využíva elektromotor s výkonom 200 koní zabudovaný do prevodovky s kombinovaným výkonom 1450 koní a Tur pridáva motor na každom prednom kolese, ktorý umožňuje pohon všetkých štyroch kolies, vektorovanie krútiaceho momentu a zvýšenie výkonu na 1850 koní. Tur aj Agil používajú jednohriadeľovú sedemstupňovú prevodovku s pádlovým radením vyrobenú britskou firmou Ricardo s jedinečnými prevodovými pomermi a mapovaním pre cestné a traťové použitie. Pre Agil sa Zenvo zameriava na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy, pričom Tur dokončí šprint len za 2,3 sekundy. Ešte pôsobivejší je čas verzie Tur z 0 na 300 km/h: sotva uveriteľných 9 sekúnd. Vďaka svojmu extra výkonu a aerodynamickému profilu s nízkym odporom vzduchu sa predpokladá, že Tur dosiahne rýchlosť 450 km/hh, pričom Agil dosiahne maximálnu rýchlosť 365 km/h.

Zenvo Aurora
Foto: Zenvo

Motor za kabínou

1250 koní celkového výkonu modelu Aurora pochádza zo spaľovacieho motora, čo z neho robí najvýkonnejší V12 v cestnom aute. Je namontovaný za kabínou pre cestujúcich, točí až 9800 ot./min a čerpá z hybridného systému, aby zvýšil výkon a vyplnil všetky medzery v krútiacom momente. Motor V12 aj podvozok boli navrhnuté tak, aby boli modulárne s potenciálom vytvoriť V10, V8 alebo V6. Plán je, aby sa použili v širšom rade modelov.
Foto: Zenvo

Variant Agil ponúka odizolovanú kabínu s odhalenými karbónových prvkami, zatiaľ čo verzia Tur má luxusnejší prístup s extra tlmením zvuku. V dánskej centrále spoločnosti Zenvo sa vyrobí len 100 kusov, pričom výroba bude rozdelená na polovicu medzi jednotlivé varianty. Cena ešte nebola oznámená, ale vzhľadom na vzácnosť a mechanické špecifikácie sa bude s takmer určitosťou pohybovať v sedemciferných číslach.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTrpké vytriezvenie. Šéf Fordu neveril vlastným očiam, čo dokážu čínske autá
Nasledujúci článok4,95 z 5: Novú autopožičovňu si ľudia nevedia vynachváliť
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.