Dánsky výrobca športových automobilov Zenvo Automotive síce nemá v Európe takú zvučné meno ako Bugatti alebo Ferrari, ale pokiaľ ide o číre čísla a šialenstvo, jeho hyperautá sa môžu rovnať takmer s čímkoľvek. Najnovším výtvorom značky je model Aurora, ktorá sa na samom vrchole modelovej ponuky hyperáut postaví konkurencii v podobe Bugatti Tourbillon, Ferrari F80, Hennessey Venom F5 Evolution alebo Koenigsegg Jesko. Prichádza pritom minimálne s jedným esom v rukáve – najvýkonnejším dvanásťvalcovým motorom na svete doplneným o hybridný systém.
Je to prvý nový model značky Zenvo od čias ST1 z roku 2008. Model Aurora bol odhalený vo výrobnej špecifikácii tesne pred dynamickými jazdami na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Očakáva sa, že dodávky zákazníkom sa začnú koncom roka 2026. S konštrukciou z uhlíkových vlákien, radikálnou aerodynamikou a suchou hmotnosťou len 1300 kg v najľahšej podobe by Aurora mohla byť jedným z najschopnejších cestných áut, aké kedy boli vyrobené. Športiak je pritom navrhnutý tak, aby pokrýval oba konce spektra hyperáut, podľa magazínu Evo existujú dve verzie: model Tur orientovaný na GT (teraz odhalený v sériovej podobe) a špecifikácia Agil pripravená na trať (ešte nie je dokončená).

Nepredstaviteľná sila
Aurora Tur sa veľmi jemne líši od modelov, ktoré Zenvo predvádza v posledných rokoch. Najviditeľnejšou vizuálnou a technickou zmenou je potrubie vyrezané v hornej časti každého dverného panelu, pravdepodobne na nasmerovanie vzduchu do monštruózneho motora V12. Ďalšou pozoruhodnou zmenou je hrb. Tento vyvýšený hrboľ obsahuje nový centrálny výstup vzduchu, ktorý nahrádza výstupy, ktoré boli kedysi za svetlami na vrchole krídel. Je tiež tvarovaný tak, aby pomáhal odvádzať vzduch po boku auta do nových otvorov dverí.
Obe verzie používajú hybridne podporovaný 6,6-litrový motor V12, pričom Agil využíva elektromotor s výkonom 200 koní zabudovaný do prevodovky s kombinovaným výkonom 1450 koní a Tur pridáva motor na každom prednom kolese, ktorý umožňuje pohon všetkých štyroch kolies, vektorovanie krútiaceho momentu a zvýšenie výkonu na 1850 koní. Tur aj Agil používajú jednohriadeľovú sedemstupňovú prevodovku s pádlovým radením vyrobenú britskou firmou Ricardo s jedinečnými prevodovými pomermi a mapovaním pre cestné a traťové použitie. Pre Agil sa Zenvo zameriava na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy, pričom Tur dokončí šprint len za 2,3 sekundy. Ešte pôsobivejší je čas verzie Tur z 0 na 300 km/h: sotva uveriteľných 9 sekúnd. Vďaka svojmu extra výkonu a aerodynamickému profilu s nízkym odporom vzduchu sa predpokladá, že Tur dosiahne rýchlosť 450 km/hh, pričom Agil dosiahne maximálnu rýchlosť 365 km/h.

Motor za kabínou

Variant Agil ponúka odizolovanú kabínu s odhalenými karbónových prvkami, zatiaľ čo verzia Tur má luxusnejší prístup s extra tlmením zvuku. V dánskej centrále spoločnosti Zenvo sa vyrobí len 100 kusov, pričom výroba bude rozdelená na polovicu medzi jednotlivé varianty. Cena ešte nebola oznámená, ale vzhľadom na vzácnosť a mechanické špecifikácie sa bude s takmer určitosťou pohybovať v sedemciferných číslach.