Škoda má vo svojej histórii autá, ktoré vznikli v minimálnych sériách a dnes priťahujú pozornosť zberateľov po celom svete.
Automobilová história značky Škoda nie je iba o praktických rodinných autách, ktoré vídame na cestách. Popri nich vznikli aj modely, ktoré sa vyznačovali eleganciou, originalitou a mimoriadnou vzácnosťou. Každé z týchto vozidiel pochádza z iného obdobia a prináša vlastný pohľad na to, ako mal vtedajší automobil vyzerať. Niektoré vyrobili len v desiatkach kusov, iné existujú v jedinom exemplári. Ich príbehy dnes hovoria nielen o vývoji automobilovej techniky, ale aj o kultúrnej hodnote a mieste, ktoré si získali v zbierkach nadšencov.
Škoda Popular II 420 Roadster (1937)
Škoda Popular II 420 Roadster z roku 1937 patrí medzi výnimočné kúsky automobilovej histórie značky. Je jednou z len 50 vyrobených roadsterových verzií typu 420 zhromaždených v Mladej Boleslavi a dodnes je známych len približne 5 existujúcich exemplárov.

Technicky ide o jednoduchý, ale efektívny stroj: zážihový kvapalinou chladený štvorvalec s objemom 995 cm³ poskytuje výkon približne 16,2 kW (cca 22 k) pri 3 000 ot./min. Tieto vozidlá dosahovali maximálnu rýchlosť okolo 85–90 km/h, hmotnosť sa pohybovala medzi 720 až 750 kg. Roadsterová verzia vynikala štíhlym 2-dverovým dizajnom a ako jeden z mála sa zachoval aj krásny kus, ktorý bol reštaurovaný a vystavený napríklad v Het Loo, kde získal ocenenie na Concours d’Élégance. Dnešná hodnota týchto kusov je vysoká – na trhu sa objavujú za sumy tesne pod 90 000 €.
Popular II Roadster je tak kombináciou vzácnosti, jednoduchej elegancie a historickej hodnoty, čo z neho robí dostupnú, no mimoriadne lákavú raritu.
Škoda Rapid Six (1935)
Škoda Rapid Six z roku 1935 je jedným z najvzácnejších predvojnových modelov značky. Išlo o exkluzívne dvojdverové kupé, z ktorého vznikli len 3 až 4 kusy – štandardne sa uvádzajú 4 exempláre.
Pod kapotou sa nachádzal vodou chladený radový šesťvalec s objemom 1 961 cm³ a výkonom približne 37 kW (50 k), vyrobený v duchu prepracovaného strojárskeho umenia svojej doby. Hmotnosť okolo 1 050 kg a maximálna rýchlosť až 130 km/h stavali Rapid Six do kategórie športovo orientovaných vozidiel.

Karoséria sa vyznačovala aerodynamickým konceptom, kombinujúcim drevo a oceľ, čo bolo typické pre predvojnové technológie. Model Rapid Six s pohonom zadných kolies a manuálnou prevodovkou sa zúčastnil aj prestížnych motoristických podujatí ako boli legendárne závody 1000 míľ československých
Kombinácia extrémnej rarity, výnimočného výkonu a historického kontextu (súťaže, ručne tvorená karoséria, limitovaná výroba) pretvára Rapid Six na jednu z najžiadanejších klasík medzi zberateľmi.
Škoda 110 Super Sport „Ferat“ (1971)

Prototyp Škoda 110 Super Sport, známy ako „Ferat“, vznikol v rokoch 1969–1971. Existuje iba jeden exemplár. Vozidlo má zadný motor, ktorý vychádzal zo Škody 110 Rallye. Objem sa pohyboval medzi 1 107 a 1 147 cm³. Výkon dosahoval 54 kW (73 k). V silnejšej verzii stúpol až na 76,5 kW (104 k). Maximálna rýchlosť činila 211 km/h. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládol automobil približne za 12,6 sekundy. Dizajn pôsobil futuristicky. Karoséria bola laminátová a mala výklopnú prednú časť spolu so strechou. Vpredu sa nachádzalo šesť svetlometov, vzadu množstvo ďalších. Celkový vzhľad pripomínal auto z budúcnosti. Model sa stal kultovou ikonou vďaka filmu Upír z Feratu z roku 1981. Pre film ho upravil výtvarník Theodor Pištěk. Auto dostalo čierny lak, červené línie a masívne zadné krídlo. Dnes sa nachádza vystavené v Škoda Múzeu v Mladej Boleslavi, kde láka fanúšikov motoristického dizajnu i filmu.