Domov SPRÁVY News Renault otvoril na parížskej Champs-Élysées nádherný showroom

Renault otvoril na parížskej Champs-Élysées nádherný showroom

Foto: Renault

Jeho otvorenie je ďalším krokom v úsilí značky prepísať mestskú a kultúrnu históriu Renault na Champs-Élysées. Na rozdiel od iných spoločností sa Renault rozhodol zostať na najkrajšej avenue sveta a otvára centrum venované mobilite a popkultúre. 

Nový vlajkový showroom ukazuje, ako Renault vníma budúcnosť automobilizmu: ako pohlcujúci zážitok, ozvenu minulosti a víziu zajtrajška. Ako miesto zdieľania a inšpirácie. Showroom chce prezentovať inovácie a dizajn v ikonickom, no pritom priateľskom priestore. Budova je historickou pamiatkou. Práve v nej v roku 1910 Louis Renault ako prvý výrobca automobilov otvoril showroom na Champs-Élysées. Vďaka svojej odvážnej architektúre tento priestor vždy odzrkadľoval moderného ducha značky. Renault bol neustále prítomný na adrese 53 avenue des Champs-Élysées, kde vznikali koncepty zapísané do kolektívnej pamäte: Renault Pub v 60. rokoch a Atelier Renault na začiatku 2000-tych rokov. Po troch rokoch stavebných prác sa táto ikonická výkladná skriňa znovuzrodila s novou identitou – ako centrum venované automobilovej pop-kultúre.

Foto: Renault

Renault v srdci Paríža

Moderné, mnohovrstevné centrum, ktoré oživuje automobilovú popkultúru, je omnoho viac než len showroom. Je to moderný priestor s rozlohou viac ako 2 260 m² v centre Champs-Élysées, navrhnutý ako laboratórium budúcich riešení mobility. Plynulé dizajnové línie prispievajú k prívetivej atmosfére, ktorá návštevníkov pozýva prechádzať sa a
objavovať jednotlivé zóny. Nachádza sa tu otvorený centrálny priestor, obchod The Originals, terasa s kaviarňou i špirálová rampa, na ktorej sú predstavené aktuálne modely z ponuky, ikonické vozidlá aj koncepty. Názov “carwalk“ je odkazom na “catwalk“ zo sveta haute couture.

Špirálová rampa, umiestnená v centre budovy, má priniesť inšpiratívny zážitok. S dĺžkou 170 metrov pripomína nekonečnú kľukatú cestu a zároveň predstavuje metaforu diaľnice. Vďaka sklonu menšiemu než 4 % je prístupná pre všetkých návštevníkov vrátane osôb so zníženou pohyblivosťou, čím kladie práve ich do centra diania. Osobitná pozornosť bola venovaná aj spracovaniu loga Renault. Zavesené z najvyššieho poschodia s výhľadom na Champs-Élysées, dva obrovské oceľové diamanty sa pomaly pohybujú v priestore a každú hodinu sa spájajú. Týmto pôsobivým predstavením chce značka vdýchnuť život svojej vizuálnej identite, pracujúc s tvarom loga až do architektonických detailov. Tento prístup sa odráža aj na paneloch stien, ktoré nesú geometrické diamantové vzory.

Foto: Renault

Architektúra od Franklina Azziho

Zo štyroch medzinárodne uznávaných architektonických ateliérov bol vybraný Franklin Azzi, ktorý predstavil ambicióznu víziu odrážajúcu DNA značky Renault. Zastáva myšlienku „globálnej architektúry“ a má skúsenosti s veľkými projektmi, ktoré spájajú všetky aspekty, od architektúry až po interiérový dizajn. Pri tomto projekte zvolil jedinečný prístup: minimalistický exteriér, čisté línie s veľkou presklenou fasádou s plochou 185 m² bez vizuálnych bariér, a radikálny interiér usporiadaný okolo prvku „carwalk“, špirálovej rampy. Ide o silný architektonický odkaz, ktorý priestoru dáva jeho identitu.

Od začiatku chcel Franklin Azzi umiestniť rampu do centra diania a využiť jedinečný priestorový potenciál lokality. Zdôraznil vysoké, plynulé objemy a vytvoril čistý, zjednodušený interiér, ktorý necháva vyniknúť pôsobivé architektonické detaily. Inšpiroval sa múzeami a umeleckými centrami s cieľom vytvoriť budovu s unikátnym architektonickým štýlom. Zdroje inšpirácie našiel aj v tvorbe architektov, ktorí zanechali stopu v histórii automobilového dizajnu. Od nosnej konštrukcie rampy so zložitými sadrovými odliatkami, cez dubové obklady, až po ťažné laná, ktoré rampu zavesujú na klenbu, každý prvok je súčasťou tohto jedinečného priestoru a prispieva k hre svetla, pohybu a zmyslovému zážitku.

Foto: Renault

Prémiové, elegantné materiály

Francúzska kultivovanosť stojí v centre myšlienky carwalk. Jeho kvalita sa odráža v architektúre, detailnom spracovaní a použitých materiáloch. Tichá elegancia (svetlý dub, betón s kremeňom, sadra nanesená priamo na rampu, kovové konštrukcie zo sivej ocele a pod.) vytvára rafinovaný, high-tech charakter priestoru. Zavesená rampa potiahnutá sadrou je skutočným remeselným majstrovstvom, vytvoreným ručne tímom štukatérov, zatiaľ čo drevené obklady na stenách odkazujú na ikonické diamantové logo Renault.

V duchu ekologickej zodpovednosti je osvetlenie minimalistické, jemne zvýrazňuje, no nikdy neprebíja interiérovú architektúru. Takto Renault opäť potvrdzuje svoj status posledného výrobcu automobilov na Champs-Élysées, s architektonickými rozhodnutiami, ktoré sú jasné, no nikdy samoúčelné. Kým pozornosť okamžite upúta zavesená rampa, významným prvkom je aj použitie dreva. To prináša vítaný pocit tepla, zlepšuje akustický komfort a prispieva k rovnováhe medzi minimalistickou estetikou a príjemnou atmosférou. Nábytok na mieru korešponduje s hlavnými materiálmi použitými v projekte, ako sú práškovo lakovaný kov, čierne tónované sklo, dub, smaltovaná láva či čierna koža.
Živý, modulárny priestor je navrhnutý tak, aby oslovil široké publikum prostredníctvom podujatí, ktoré menia spôsob, akým vnímame autá. Renault chce, aby sa carwalk stal obľúbeným miestom pre turistov, ale aj pre Parížanov, a aby zohrával úlohu v transformácii Champs-Élysées, v novom prístupe k mestskému životu prostredníctvom kultúrnych a spoločenských iniciatív.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!